Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

همه انسان‌ها با هویت‌های جنسی متفاوت ممکن است در مقطعی از زندگی دچار افسردگی شوند.  افسردگی یک بیماری جدی است که بر طرز تفکر، احساسات و عملکرد افراد تأثیر منفی می‌گذارد.

طبق آمار، تعداد مردانی که دچار افسردگی می‌شوند کم‌تر از زنان است، علت این آمار عجیب ترکیبی از عوامل اجتماعی و بیولوژیکی است که باعث می‌شود تشخیص و مشاهده افسردگی در مردان سخت‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل دیگر این است که مردان از نظر فرهنگی تحت فشار قرار دارند نمی‌توانند احساسات خود را به درستی نشان دهند؛ زیرا فرهنگ مردانه سمی اینگونه القاء کرده است که ابراز احساسات رفتاری زنانه است و مردان با پنهان کردن احساسات‌شان می‌خواهند “مردانه”‌رفتار کنند!

یکی دیگر از علل دشوار بودن تشخیص افسردگی در مردان این است که برخی علائم افسردگی در مردان بسیار متفاوت‌تر از علائم افسردگی در زنان است. ، در ادامه با مرکز مشاوره یاسان ( بهترین مرکز مشاوره و روانشناسی درکشور و ارائه دهند خدمات مشاوره آنلاین) شما را با علائم و نشانه‌های افسردگی در مردان آشنا می‌کند و راهکارهایی برای بهبود از این بیماری ارائه می‌دهد. اگر فکر می‌کنید خودتان یا کسی که دوستش دارید با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند با یاسان همراه شوید.

 

علائم جسمانی افسردگی در مردان

در حالی که افسردگی نوعی اختلال سلامت روان محسوب می‌شود، افسردگی در مردان ممکن است خودش را با علائم جسمانی نشان دهد.

معمولاً اکثر مردان بیشتر به دلیل مشکلات جسمی به پزشکان مراجعه می‌کنند تا مشکلات روحی و عاطفی. برخی علائم فیزیکی رایج افسردگی در مردان عبارتند از:

سردردتنگی قفسه سینهضربان قلب بالا (تپش قلب)اختلال نعوظ و سایر مشکلات جنسیمشکلات گوارشی مانند دفع گاز، اسهال و یبوستمشکلات هورمونی مانند سطح پایین تستوسترونکاهش وزن ناخواسته (یا گاهی افزایش وزن)

اگر می‌خواهید بدانید افسرده‌اید یا مضطرب؟ بهتر است از روانشناسان مجرب و مشاوره آنلاین یاسان کمک بگیرید.

علائم ذهنی افسردگی در مردان

علائم افسردگی در مردان متفاوت‌تر از علائم افسردگی در زنان است و همین امر تشخیص آن را دشوار‌تر می‌کند. این علائم ممکن است با طرز تفکر و پردازش اطلاعات فرد تداخل داشته باشد و بر رفتار و احساسات او تأثیر بگذارد. از شایع‌ترین علائم ذهنی افسردگی در مردان عبارتند از:

عدم تمرکزمشکلات حافظهوسواس فکری، عملیفکر کردن به خودکشیاختلالات خواب ( خواب ماندن یا بی‌خوابی)افکار مسابقه‌ای( این نوع اختلالِ تفکر زمانی رخ می‌دهد که افکار به سرعت در ذهن فرد چرخیده و اغلب غیرقابل کنترل به نظر می‌رسند)

 

علائم عاطفی افسردگی در مردان

اکثر مردم وقتی کلمه‌ “افسردگی” را می‌شنوند، شخصی بسیار غمگین را تصور می‌کنند. این در حالی است که غم و اندوه تنها یکی از هزاران احساس احتمالی است که هنگام ابتلا به افسردگی آن را تجربه می‌کنیم. علاوه بر غم و اندوه، مردان ممکن است دچار علائم عاطفی افسردگی نیز شوند که شامل موارد زیر است:

ناامیدیآشفتگیعصبانیتبی قراریپرخاشگریکاهش میل جنسیگوشه‌گیری و دوری از دوستان ، خانواده و همکارانبی‌علاقگی به خانواده، اجتماع، سرگرمی‌های سابق و کار

 

نشانه‌های رفتاری افسردگی در مردان

علائم روانی، جسمی و عاطفی افسردگی در مردان نیز می‌تواند بر رفتار تأثیر بگذارد. از آنجایی که برخی از مردان کم‌تر از احساساتشان صحبت می‌کنند و نوعی گارد نسبت به این موضوع دارند ، دیگران اغلب از رفتار آن‌ها به افسردگی‌شان پی می‌برند. علائم رفتاری افسردگی در مردان، معمولاً شامل موارد زیر است:

گوشه‌گیریاقدام به خودکشیسوء مصرف مواد مخدرنوشیدن بیش از حد الکلمشکل در انجام کار، رسیدگی به خانواده و سایر مسئولیت‌های شخصیانجام فعالیت های پرخطر، مانند رانندگی بی پروا یا برقراری رابطه‌ جنسی محافظت نشده

مشاوره آنلاین «مرکز مشاوره یاسان» بهترین و راحترین شیوه دسترسی به خدمات روانشناسی

 

چرا تشخیص افسردگی در مردان سخت است؟

با وجود اینکه گفتگو درباره سلامت روان در جامعه پیشرفت‌هایی داشته اما هنوز هم عرف فرهنگی و اجتماعی اجازه نمی‌دهد، افراد راحت از افسردگی خود حرف بزنند. این موضوع به مراتب برای مردان سخت‌تر است.

در اجتماع این باور غلط به مردان تحمیل شده است که باید احساساتشان را سرکوب کنند، اگرچه همه‌ می‌دانیم این کار درست نیست.

در تلاش برای حفظ این هنجارهای اجتماعی، بسیاری از مردان ممکن است سلامت عاطفی، جسمی و روانی خود را به خطر بیاندازند.

به علاوه، بسیاری از مردان هرگز در خصوص شناخت علائم افسردگی آموزش نمی‌بینند. به همین دلیل ممکن است نتوانند احساسات منفی خود را درک کنند.

بدتر اینکه بعضی از مردان هرگز برای درمان افسردگی خود از روانشناس متخصص کمک نمی‌گیرند؛ زیرا اصلاً علائم را تشخیص نمی‌دهند!

از طرفی دیگر، برخی از مردانی که علائم را تشخیص می دهند ممکن است برای درمان مشکل خود تلاشی نکنند؛ زیرا از قضاوت دیگران می‌ترسند!

در نتیجه هنگامی که مردان علائم افسردگی را تجربه می‌کنند، به جای رسیدگی به آن، ساعت‌های طولانی کار می‌کنند یا وقت‌شان را با فعالیت‌های مختلف پر می‌کنند.

تشخیص افسردگی و مراجعه برای درمان می‌تواند جان افراد زیادی را نشان دهد. آمار خودکشی در میان مردان در حال افزایش است. ضمن اینکه، احتمال خودکشیِ منجر به مرگ در مردان ۳ تا ۴ برابر بیشتر از زنان است.

با  گفتگو درباره افسردگی، می‌توانیم به مردان کمک کنیم تا علائم افسردگی‌شان را تشخیص دهند. مردان افسرده با مراجعه برای درمان، می‌توانند به زندگی عادی بازگردند.

 

راه‌های درمان افسردگی در مردان

افسردگی اغلب با گفتگو درمانی، دارو درمانی یا ترکیبی از هر دوی این‌ها درمان می‌شود. یک روانشناس متخصص می‌تواند برنامه‌ی درمانی شخصی که بهترین کارآیی را برای شما یا عزیزتان دارد، در اختیار شما قرار دهد.

بسیاری از مردان، درمان افسردگی ( با شدت متوسط) را با مراجعه به مشاور یا روانشناس (روان‌درمانگر) آغاز می‌کنند. یک درمانگر ممکن است انواع مختلفی از درمان را پیشنهاد کند که عبارتند از:

رفتار درمانی شناختیدرمان بین فردیدرمان حل مسئلهروان درمانی

در صورت نیاز ممکن است دارودرمانی نیز به این درمان‌ها اضافه شود. با این حال، برای موارد شدیدتر، ممکن است بلافاصله دارو تجویز شود تا به کاهش برخی از علائم فیزیکی، ذهنی، عاطفی و رفتاری افسردگی کمک کند. این روش ممکن است برای شخصی با افکار خودکشی یا اقدام به خودکشی استفاده شود .

فراموش نکنید، اغلب چند هفته طول می‌کشد تا داروهای تجویز شده برای درمان افسردگی تاثیر خود را بگذارند. پس صبوری کنید و به اجرای برنامه درمانی خود کاملا پایبند باشید.

 

چه زمانی باید درخواست کمک کنیم؟

اگر دو یا چند مورد از علائم افسردگی بالا را دارید به طوری که آنقدر شدید هستند که زندگی روزمره شما را دچار اختلال کرده‌اند، قصد خودکشی دارید یا حتی اقدام به خودکشی کرده‌اید، حتماً باید از یک درمانگر وقت مشاوره بگیرید. هرچند برای صحبت با مشاور یا درمانگر، لازم نیست در بدترین حال ممکن باشید. در واقع هرچه زودتر به‌دنبال کمک باشید، شانس بیشتری برای بهبود دارید. حتی اگر تمایلی به دریافت خدمات به صورت حضوری ندارید، مشاوره آنلاین را به شما توصیه می‌کنیم. ( به صورت آنلاین می‌توانید وقت مشاوره دریافت کنید. برای گرفتن نوبت از بهترین روانشناس کلیک کنید)

مشاوره آنلاین، نه تنها هیچ‌گونه تفاوتی با مشاوره حضوری ندارد بلکه موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های رفت‌وآمد شما هم می‌شود. از همه مهمتر مشاوره آنلاین برای آن دسته از افرادی که محل سکونت‌شان فاقد روانشناس است، بسیار گزینه مناسبی است. برای مشاوره آنلاین تنها کافیست، گوشی هوشمند و اینترنت پایدار داشته باشید.

مرکز مشاوره یاسان علاوه بر ارائه مشاوره به صورت ( حضوری، آنلاین و تلفنی)، به‌طور متناوب اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های خودشناسی و توسعه فردی به‌صورت حضوری و آنلاین می‌کند. برای دریافت وقت مشاوره، حضور در کارگاه‌ها یا تهیه کتاب‌های روانشناسی به وب‌سایت یاسان به آدرس www.yasanclinic.ir مراجعه کنید یا به شماره ۰۹۹۳۵۹۶۸۰۱۰ از طریق واتس‌اپ پیام دهید.

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: افسردگی در مردان علائم افسردگی تشخیص افسردگی مشاوره آنلاین درمان افسردگی مرکز مشاوره برای درمان مردان سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)

عصر ایران - در حالی که آنتی‌بیوتیک‌ها اغلب برای درمان عفونت‌های سینوسی تجویز می‌شوند، روش‌های طبیعی متعددی نیز برای تسکین علائم و تسریع روند بهبودی وجود دارد. در این مطلب، به بررسی برخی از موثرترین درمان‌های طبیعی برای سینوزیت می‌پردازیم.

موارد ذکر شده در این مطلب جایگزین مشاوره پزشکی نیستند. اگر علائم سینوزیت شما شدید یا مداوم است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درباره «سینوزیت» چه می‌دانید؟ (+اینفوگرافی)

دیگر خبرها

  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • (اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)
  • علائم فشار خون بالا