Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجتبی قهرمانی روز یکشنبه آیین تحلیف کارآموزان مرکز وکلای قوه قضاییه استان هرمزگان با اشاره به مفاد ماده ۳۱ قانون اصلاح پاره ای از قوانین دادگستری ،بر لزوم نقش آفرینی جدی وکلا برای ایجاد مصالحه در پرونده های قضایی تأکید کرد.
وی ادامه داد: هدف نهایی وکلا و قضات، اجرای عدالت است و در سیستم حقوقی، وکیل در مقام دفاع از حق افراد می تواند دستگاه قضایی را در کشف حقیقت و مبارزه با فساد یاری نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه در نظام دادرسی عادلانه؛ حق دسترسی به وکیل و حق دفاع از متهم از جمله حقوق اولیه و اساسی افراد می باشد، تصریح کرد: انتخاب وکیل مدافع در تمامی دعاوی کیفری و حقوقی، حق طرفین دعوا و در زمره مهمترین حقوق شهروندی است.
قهرمانی همچنین یادآور شد: وکالت صرفاً یک شغل برای کسب درآمد نیست و نباید با نگاه مالی و رویکرد کاسبانه، جایگاه اجتماعی این حرفه تخصصی را تنزل داد.
این مقام قضایی با تأکید بر لزوم اعلام واقعی حق الوکاله ها در پرونده‌ها نیز متذکر شد: طبق قانون مالیات های مستقیم؛ اظهار واقعی درآمدها الزامی است و پرداخت مالیات به نوعی مسئولیتی اجتماعی محسوب می شود.
وی در ادامه با اشاره به ماده ۳۱ قانون اصلاح پاره ای از قوانین دادگستری مصوب ۱۳۵۶ ،تأکید کرد: وکلا می توانند نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده ها و برقراری صلح و سازش ایفا نمایند که این تأسیس حقوقی به فراموشی سپرده شده و باید احیاء و عملیاتی شود.
قهرمانی همچنین خطاب به حاضرین در جلسه و رییس شوراهای حل اختلاف و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تصریح کرد: وکلای دادگستری باید در دعاوی حقوقی و جزایی قابل گذشت سعی نمایند قبل از اقامه دعوی، بین طرفین صلح و سازش برقرار کنند و همچنین بعد از طرح موضوع و در جریان دادرسی نیز مساعی خود را در این زمینه معمول دارند و باید ساز و کارهای لازم در این خصوص دیده شود.
در پایان این مراسم، ۷۰ نفر از کارآموزان مرکز وکلای قوه قضاییه در استان هرمزگان با انجام مراسم تحلیف، به جرگه وکلای استان پیوستند.

برچسب‌ها دادگستری هرمزگان کانون وکلای دادگستری بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری هرمزگان کانون وکلای دادگستری دادگستری هرمزگان کانون وکلای دادگستری بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۷۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود

آفتاب‌‌نیوز :

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه در ماجرای مطرح شده پیرامون یکی از ائمه جمعه چرا نمایندگان مجلس و یا دستگاه قضا ورود پیدا نکردند، گفت: خود آقای صدیقی با عذرخواهی که انجام دادند پذیرفتند خطایی صورت پذیرفته است که البته اگر با نگاه حقوقی به موضوع نگاه کنیم جرمی واقع شده است که عناصر سه گانه تشکیل دهنده جرم باید مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مجلس مورد عنصر مادی که فعل صورت گرفته است یعنی انتقال مال انجام شده است، تنها موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد عنصر معنوی یا همان نیت است که آیا نیت مجرمانه وجود داشته است یا خیر که این هم توسط مرجع صالحه قضایی باید رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه این‌گونه بحث می‌شود که چون آقای صدیقی بخشی از قوه قضائیه است در مورد ایشان دست به عصا راه می‌روند، حال موضوع نیت آقای صدیقی باید در یک محکمه قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای مردم توضیح داده شود موضوع چه بوده است.

علیرضابیگی تاکید کرد: تنها هم این نیست موضوعات دیگری که مطرح است موضوع تزلزل اعتماد مردم را نسبت به مسئولین و به طور خاص نهاد نماز جمعه و ستاد امربه معروف و نهی از منکر فراهم کرده است که حتما در دفاع از جایگاه این نهادها باید رسیدگی دقیق صورت گیرد و به مردم پاسخ داده شود و تا زمانی که نسبت به ایشان این شایعات مترتب است نباید اصرار به تثبیت ایشان باشد و نباید اصرار بر این باشد که افراد از جایگاه‌های قانونی که دارند برای اثبات خودشان استفاده کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه این حرکت‌ها، رفتارها و اقدامات انجام می‌گیرد و این‌ها به اعتماد مردم به طور خاص به نهاد دین (حال قوه قضائیه یک طرف) لطمات وارد می‌کند. ما به اندازه کافی تزلزل اعتماد را در جامعه داریم که این هم مزید بر علت می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی