Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@05:42:18 GMT

بانوان باید حضوری پررنگ‌تری در جامعه داشته باشند

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۱۴۷۸

بانوان باید حضوری پررنگ‌تری در جامعه داشته باشند

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، خالد عزیز زاده روز یکشنبه در همایش اسوه و مقاومت به مناسبت روز زن و مادر با اشاره به اهمیت نقش بانوان در جامعه و جایگاه آنان در اسلام اظهار داشت: در جای که زنان مدیریت کردند به موفقیت های زیادی دست یافتند و نقش خود را به خوبی ایفا کردند و در انجام کارها خلاق و موفق بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: زنان در خانواده بزرگ ترین نقش دارند تربیت فرزندان و مدیریت خانه از مهمترین اقدامات زنان است که به طور مداوم باید انجام دهند برای داشتن جامعه ای عاری از آسیب ها و مشکلات اجتماعی باید برای آموزش بانوان سرمایه گذاری کنیم.

عزیز زاده گفت: زنان در کارهای بزرگی انجام می دهند که مردان توان انجام این کارها را ندارند زنان نشان دادند که علاوه بر وظایفی که در قبال خانواده بر عهده دارد وظایف مردان را نیز انجام دهند و شاهد این امر فعالیت زنان در جامعه است.

وی ادامه داد: مجموعه فرمانداری شهرستان بانه برای اجرا و حمایت از طرح ها و برنامه های زنان کارآفرین آمادگی دارد.

ارث زنان از طرف خانواده ها پرداخت نمی شود

بخشدار مرکزی نیز در ادامه با اشاره به حق زنان بر ارث پدری و ناآگاهی زنان بر این موضوع گفت: بسیاری از زنان از طرف برادر و یا افراد نزدیک به انها ظلم می شود و ارثی پدری که حق وی است پرداخت نمی شود.

نیشتمان خانی افزود: گاهی ارث اکثر زنان از طرف برادران و یا کسانی دیگر به زو تسخیر می شود و با گرفتن امضا یا اثر انگشت از ارث خود برای همیشه محروم می مانند و بسیاری از زنان سالمند که در این دوره برای رفع نیازهای خود به این حق خود نیاز دارند نمی توانند آن را بگیرند.

وی تاکید کرد: باید قانون برخی از موارد با توجه به اینکه زنان سواد و آگاهی لازم را ندارد از آنها حمایت کنند و تا بتوانند از حق قانونی خود برخوردار شوند.

خانی اظهار داشت: زنان بانه با مشکلات فراوانی دست به گریبان هستند و بسیاری امکانات رفاهی و تفریحی محروم هستند  

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: روز زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت

روزنامه کیهان به اظهارات احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در باره حجاب واکنش نشان داد.

روزنامه کیهان نوشت: یک نماینده ردصلاحیت شده این دوره از انتخابات بدون فهم فلسفه حجاب مدعی شده اگر نظام ستمشاهی توانست با زور و جبر چادر از سر زنان ما باز کند، اکنون هم می‌توان با الزام قانونی عکس آن را انجام داد.

مقایسه الزام حجاب همراه با اقناع فرهنگی و محترمانه زنان بی‌حجاب در جمهوری اسلامی با رفتارهای مخوف و ضرب و شتم بانوان محجبه توسط رژیم دیکتاتوری پهلوی از مبنا دچار اشکال است. حجاب یک قانون مثبت، سازنده و موافق با فطرت و متضمن کرامت انسانی بانوان است. اما بی‌حجابی و برهنگی درتضاد بافطرت انسان است و نتیجه‌ای جز افزایش خیانت و فساد و فروپاشی کانون خانواده ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لقب‌های تازه کیهان برای 5 چهره سیاسی و فرهنگی کیهان: اعتراض به حجاب بهانه‌ای برای فتنه‌گری در دانشگاه

دیگر خبرها

  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد