Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان شکری در خصوص آخرین وضعیت راه‌های استان اظهار کرد: ۹۵ درصد مسیرهای ۲ هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه استان طی یک هفته اخیر درگیر برف و حتی کولاک بودند، فقط مسیر ۵۴ روستا بسته باقی مانده که آن هم در حال انجام است.

وی افزود: مسیرهای روستاها برحسب میزان بارش صورت گرفته و تداوم بارش، یک تا سه بار برف روبی شده و این روند در برخی مناطق همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اضافه کرد: آذربایجان غربی هشت هزار کیلومتر راه روستایی دارد که بیش از ۹۵ درصد آن برف روبی شد.

وی ادامه داد: علاوه بر روستاها، سه هزار کیلومتر جاده بین شهری و ۶۵۰ کیلومتر مسیر برف گیر در گردنه‌ها نیز بارها طی هفته جاری برف روبی شده که اقدامی ارزشمند از سوی راهداران به شمار می‌رود.

شکری بیان کرد: طی یک هفته اخیر به صورت متناوب در ۱۸ گردنه آذربایجان غربی شاهد کولاک برف و یخبندان بودیم که بازگشایی آنها در سریع‌ترین زمان انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر همه راه‌های اصلی آذربایجان غربی باز است، گفت: این در حالی است که عملیاتی سنگین طی یک هفته جاری در راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شد.

وی افزود: در شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر، سردشت، مهاباد، میاندوآب، بوکان، شاهین دژ و تکاب و همچنین بخش‌های سیلوانا و صومای برادوست ارومیه، صفائیه و الند خوی و شهرستان چالدران شاهد ارتفاع یک متری برف بودیم که نشان دهنده شدت بارش هاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اضافه کرد: در این عملیات ۶۸ اکیپ راهداری با ۴۲۰ دستگاه ماشین آلات و همچنین ۵۰ دستگاه ماشین آلات اجاره‌ای بخش خصوصی به کار گرفته شد.

آذربایجان غربی طی یک هفته اخیر شاهد بارش متناوب برف بود و همه شهرستان‌های آذربایجان غربی جز بخشی از شهرستان‌های شوط، پلدشت و ماکو تحت تأثیر این بارش قرار داشت.

کد خبر 5407203

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارش برف برف و کولاک بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا سیل کرمان برف و یخبندان برف روبی خطبه های نماز جمعه آمار کرونا امداد رسانی اردبیل عکس استانها آذربایجان غربی طی یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلامحسین عماری در جلسه بررسی فعالیت های شرکت آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه افزود: این شهرستان حدود ۳۱ درصد جمعیت آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده و ۶۱۱ روستای دارای کد آبادی دارد.

وی اضافه کرد: از کل روستاهای شهرستان ارومیه ۴۵۵ روستای برخوردار تحت پوشش آب و فاضلاب بوده که ۸۲ درصد جمعیت را شامل شده و ۱۰۱ روستای برخوردار غیر تحت پوشش نیز در این شهرستان وجود دارد که ۱۶ درصد جمعیت روستایی را شامل می شود.

فرماندار ارومیه ادامه داد: همچنین ۵۲ روستای باقی مانده با جمعیتی در حدود ۱.۲ درصد غیر برخوردار هستند. عماری درخصوص وضعیت مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آب و فاضلاب شهرستان ارومیه اظهار کرد: از سه پروژه این سفر با مبلغ اعتباری یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال، پروژه های مدول سوم تصفیه خانه ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه تکمیل شده و به اتمام رسیده است.

وی گفت: پروژه تکمیل سامانه آبرسانی و تأمین آب شرب اضطراری شهر ارومیه نیز در دست پیگیری جهت اقدام قرار دارد. وی به بررسی مصوبات سفر استاندار آذربایجان غ ربی به شهرستان ارومیه نیز پرداخت و افزود: این سفر ۱۷ مصوبه داشت که سه مورد تکمیل شده، ۱۱ مصوبه در حال اجرا بوده و۲ مصوبه در دست پیگیری جهت اجراست.

فرماندار ارومیه اظهار کرد: یک مصوبه نیز به علت عدم تخصیص اعتبار راکد باقی مانده است. وی اضافه کرد: در مجموع پیشرفت مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان ارومیه حدود ۵۸ درصد برآورد می شود.

دیگر خبرها

  • نگاهی به سیلابی شدن روستای دره گزان بر اثر بارش باران + فیلم
  • فردا ؛ قطعی برق درارومیه
  • مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در بم
  • سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • آغاز مرحله نخست آزمون سراسری در ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی
  • برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد