Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:40:02 GMT

نقش مادر نقشی عظیم و غیرقابل‌انکار است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۱۸۹۷

نقش مادر نقشی عظیم و غیرقابل‌انکار است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) گفت: نقش مادر نقشی عظیم و غیرقابل‌انکار است.

حسن مروتی در نشست با بانوان منتخب بروجرد و اعضای هیئت‌علمی و کارمندان که امروز سوم بهمن‌ماه به مناسبت ولادت حضرت زهرا و تکریم مقام زن برگزار شد، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) بهترین اسوه و الگوی انسانیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تولد این بزرگ بانو همچنین مصادف شدن این میلاد با زادروز حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب که احیاکننده فرهنگ فاطمی نیز بودند را تبریک گفتند.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) از روز زن و روزهای مشابه را بهانه و فرصتی برای تجلیل و این‌چنین کارهای نمادین برشمردند.

مروتی با بیان این‌که پیش‌فرض هستی، بانوان هستند بیان کرد: که این مورد خود اثبات همه‌چیز است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) زاده‌ در چنین فرهنگ و تفکر غالبی بوده و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) چنان دیدی نسبت به ایشان داشته‌ و اهمیتی که به ایشان می‌دادند که تفکر آینده دنیا در آن دیده می‌شده است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) اضافه کرد: با رشد و پیشرفت و دوری از جامعه‌ی کشاورزی و مردسالار، اهمیت بانوان اندک‌اندک بیشتر شده است.

مروتی با بیان اینکه از بعد از انقلاب تا به امروز بیش از ۶۰ درصد از تحصیل‌کرده‌های ما، خانم‌ها هستند، ادامه داد: دیگر هیچ کاری در انحصار آقایان نیست بلکه گاهی نیز کارها به دست بانوان با دقت و ظرافت بیشتر نیز صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت نقش مادر، افزود: درصد بالایی از وجود ما از وجود مادرانمان سرچشمه می‌گیرد و بخش اعظمی از خلق‌وخوی ما متأثر از والده یا مادر بوده و نقش مادر نقشی عظیم و غیرقابل‌انکار است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) اضافه کرد: با وجود نقش غیرقابل‌انکار مادر و خانم‌ها در جامعه که می‌تواند تغییردهنده دنیا نیز باشد و دنیا را جای بهتری کند.

مروتی بر وجود تعادلی میان تفکر سنتی مردسالارانه و فرهنگ زن سالارانه غربی و تبری از افراط و تفریط تأکید کرد و افزود: در دانشگاه قابلیت‌های افراد ارجح بر جنسیت بوده و مسئولیت‌هایی بر عهده بانوان دانشگاه قرار داده‌شده که با بازخورد بسیار مثبت همراه بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها امام خمینی بروجرد فاطمه زهرا دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی انقلاب رئیس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی غیرقابل انکار نقش مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل توسط پسرش در پاسداران

 سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: چندی قبل مأموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران از طریق تماس تلفنی با اداره دهم پلیس آگاهی از قتل زن میان‌سالی در خانه‌اش خبر دادند.

مهر در خبری نوشت: وی با بیان اینکه با گزارش این خبر تحقیقات آغاز و کارآگاهان راهی محل شدند، افزود: تیم جنایی با ورود به خانه موردنظر با جسد زن میانسال در حالی که با ضربات جسم سخت به قتل رسیده بود مواجه شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: همسایه‌ها که متوجه صدای درگیری در خانه زن میانسال شده بودند به کارآگاهان گفتند این مادر و پسر با هم زندگی می‌کردند وقتی صدای درگیری شنیدیم به اینجا آمدیم اما با جسد زن میانسال رو به‌رو شدیم.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با توجه به سالم بودن در ورودی و صدای مشاجره پسر جوان با مادرش قبل از جنایت، احتمال دست داشتن او در قتل مطرح شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: کارآگاهان خیلی زود پسر جوان را در یکی از خیابان‌های شرق تهران شناسایی و وی را در یک عملیات دستگیر کردند.

وی گفت: متهم که حالت روحی و روانی مناسبی نداشت مدعی شد، روز حادثه مادرم اعتراض کرد که چرا خانه را بهم ریختی و سر این موضوع باهم دعوایمان شد؛ عصبانی شدم و با وزنه بدنسازی او را زدم که ناگهان متوجه شدم نفس نمی‌کشد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای سیر مراحل قانونی به زندان اعزام شد.

دیگر خبرها

  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل توسط پسرش در پاسداران
  • قتل هولناک مادر با ضربات دمبل در پاسداران تهران
  • قتل هولناک مادر با ضربه‌های دمبل
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک وزنه بدنسازی
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل توسط پسر
  • نقش کارگران در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله به آغوش مادر
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است