Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه والدین باید با رفتار و گفتار خود اصول دین را به فرزندان بیاموزند، گفت: ریل گذاری معنویت در وجود فرزندان توسط والدین بویژه مادران انجام می شود.

حجت الاسلام رحیمی در آئین تجلیل از بانوان شاغل در جهاد دانشگاهی استان مرکزی که به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت زهرا(س) برگزار شد، یکی از دغدغه های والدین را بحث دینداری در دوران آخرالزمان عنوان کرد و گفت: یکی از تعابیر در این زمینه این است که در دوران آخرالزمان نگاه داشتن دین همچون نگاه داشتن آهن گداخته در دست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قرآن کریم هم آمده است که خود و خانواده خود را حفظ کنید، لذا وقتی در دین مبین اسلام برای زن و مرد در خانواده جایگاه مادری و پدری تعریف شده، هدف تنها تولد فرزند مد نظر نیست، بلکه یکسری وظایف در رابطه با پرورش فرزند بویژه در حوزه دینداری بر عهده والدین قرار داده شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به دینداری حضرت زهرا(س) و رعایت تمامی اصول دین توسط ایشان در جای جای زندگی شان، اظهار کرد: در مبحث توحید، بر اساس سیره آن حضرت هرچه ارتباط خود را با خدا قوی تر کنیم راحت تر می توانیم از موانع و مشکلات عبور کنیم.

وی وجود رنگ و بوی خدا در زندگی را از پایه های حفظ ایمان عنوان کرد و با اشاره به پررنگ بودن این ویژگی در زندگی حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: باید به مرحله عطش ارتباط با خدا برسیم و مادران باید با رفتار خود اهمیت و نحوه برقراری این ارتباط را به فرزندان آموزش دهند.

به گفته وی، 75 درصد مسئولیت ایجاد معنویت در خانه ها برعهده مادران است و در واقع مادر می تواند بعد معنوی برنامه های معمول در خانه از جمله سفر، محاسبه خمس و زکات و ... را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه ریل گذاری معنویت در وجود بچه ها توسط والدین بویژه مادران انجام می شود، افزود: نبوت یکی از اصول دین است که آموزش در این حوزه نیز از وظایف والدین است و سیره حضرت فاطمه(س) در این خصوص نیز می تواند الگوی مادران برای آموزش به فرزندان باشد.

وی اظهار کرد: حضرت فاطمه(س)  در زمینه امام شناسی نیز الگوی فوق العاده ای است، باید با استفاده از این سیره، تبعیت از امام زمان مان را به فرزندان آموزش دهیم.

وی در خصوص معاد به عنوان یکی از اصول مهم دین اظهار کرد: اگر به این یقین برسیم که مرگ زمان مشخصی ندارد، رفتار و کردارمان تغییر خواهد کرد و از گناه پرهیز خواهیم کرد و در بهترین و بدترین لحظات عمر مرگ و یاد خدا را فراموش نخواهیم کرد، همانگونه که حضرت زهرا(س) در زندگی خود به این مهم توجه ویژه داشتند و مصادیق قابل توجهی را در این خصوص از زندگی ایشان می توان ذکر کرد.

وی با بیان اینکه یکی از دیگر اصول دین عدل است و حضرت فاطمه(س)  آنرا به خوبی در زندگی پیاده کرد و همواره تلاش کرد عدالت در رفتار و کردار و گفتارش مستولی کند، افزود: مادر زمانی که می خواهد نقش خود را در خانواده نشان دهد باید عدالت را در رفتار با اعضای خانواده رعایت کند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم با تقدیم هدایایی از بانوان شاغل در جهاد استان مرکزی تقدیر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مادر جهاد دانشگاهی حضرت فاطمه س اصول دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین معنویت سرزمین وحی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران+ گزارش عکس

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج؛ ماه ذی العقده نزدیک است و زائران بیت الله الحرام با شور و اشتیاق فراوان برای اعزام به سرزمین وحی و زیارت خانه خدا و مشاعر مقدسه روزشماری می کنند و شوق زیارت بیت الله الحرام و مسجدالنبی در آن ها موج می زند.

در همین راستا و در ادامه سلسله همایش های توجیهی - آموزشی برای زائران، ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران امروز شنبه(15 اردیبهشت) در دو نوبت صبح و بعدازظهر مملو از زائران زن و مردی بود که خود را برای میهمانی حق تعالی آماده می کنند.

دراین مراسم که در سالروز شهادت امام صادق(ع) برگزارشد، جای جای این ورزشگاه مزین به تصاویری از بیت الله الحرام و مسجد النبی(ص) بود، به طوری که بنرهایی از تصاویر خانه خدا، میقات شجره، درب خانه خدا، صفا و مروه و.. جلوه نمایی می کرد.
همچنین ماکت خانه خدا و مقام حضرت ابراهیم(ع) درمرکز سالن نصب شده بود که باعث میشد دل زائران حال و هوای حرم حق را داشته باشد.

این زائران در قالب همایش توجیهی- آموزشی در سالروز شهادت شیخ الائمه و رئیس مذهب شیعه گردهم آمده و کاروان های حج مدینه قبل و بعد از نقاط مختلف استان تهران درآن  شرکت کردند.

این مراسم معنوی با مناجات خوانی و مرثیه سرایی حاج حسین هوشیار و حاج حمید رمضانپور همراه بود و حاج مهدی عادلی و وحید براتی از قاریان بین المللی کشورمان آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند.

دراین مراسم همچنین سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران از سوی حاضران در سالن  قرائت شد و روح الله لطفی نماینده حراست بعثه مقام معظم رهبری توصیه هایی را به زائران در ارتباط با موضوعات ایمنی و مقررات کشور میزبان بیان کرد.

سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران هم تعداد زائران حج تمتع پیش رو از تهران و شهرستان های تابعه را بیش از۱۵ هزار نفر عنوان کرد که در قالب ۱۰۶ کاروان مدینه قبل و مدینه بعد از 24 اردیبهشت ماه عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سرهنگ اسماعیل کشمیری، فرمانده پلیس فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، از دیگر سخنران این همایش بود که رعایت قوانین کشور عربستان را به زائران توصیه کرد.

در ادامه مراسم، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت مباحثی در زمینه مسائل اجرایی حج بیان  و به زائران یادآور شد که با توجه به چند نفره بودن اتاق هتل ها، فرهنگ همزیستی را تمرین کنند.

در این مراسم معنوی ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم قرآن محوری را از شعارهای حج ۱۴۰۳ عنوان کرد .

در پایان این همایش عظیم که با حضور پرشمار زائران تهرانی برگزار شد شماری از بانوان و آقایان زائر که با لباس احرام حاضر شده بودند با توضیحات و راهنمایی‌های حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین فلاح زاده به صورت نمادین به اجرای مناسک حج پرداختند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طنین معنویت سرزمین وحی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران+ گزارش عکس
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • امام جمعه اهواز: هر روز در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود/ درصد خودکشی در زنان آمریکایی 50 درصد افزایش داشته/ همه قوانینی که در غرب اجرا کردند، به ضرر زنان بوده/ پدران و مادران باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • امام جمعه اهواز: والدین باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • فال حافظ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • ارزش واقعی چیزها را به کودکان نشان دهید نه قمیت آنها را ( + راهکارها و پیامدها)
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • تدارک ویژه صدا و سیمای گلستان در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)