Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@02:00:13 GMT

سهم ۲۵ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۷۲۶۹

سهم ۲۵ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، پرویز گرشاسبی با اشاره به اثرات آبخیزداری در سیلاب‌های اخیر کشور گفت: در سیلاب اخیر در جنوب کشور در بعضی از ایستگاه‌ها در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی متر بارش اتفاق افتاده است البته باید ببینیم که چطور این سیل‌ها را تبدیل به نعمت کنیم.

وی تاکید کرد: عملیات آبخیزداری به عنوان بهترین راهکار برای تبدیل این خسارت به فرصت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرشاسبی با اشاره به اینکه تنها در ۲۵ درصد از حوزه‌های سیل خیز کشور عملیات آبخیزداری انجام گرفته است، در رابطه با اثربخشی این عملیات‌ها گفت: به عنوان مثال در حوزه آبخیز شهری شهر میناب در استان هرمزگان که هفته گذشته مورد بازدید قرار گرفت در غرب شهر عملیات آبخیزداری صورت نگرفته است که نتیجه آن ورود آب و رسوبات فراوان به شهر و بسته شدن جاده‌ها و بروز خسارات بود، اما در قسمت شرق شهر که عملیات آبخیزداری صورت گرفته است، شهر کاملا در امان بوده است، یعنی در دو حوزه کنار هم به صورت ملموس، اثر عملیات آبخیزداری قابل مشاهده است.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها ادامه داد: در حوزه آبخیز زهکلوت که یک شهر کوچک در شمال جازموریان است، کلیه روان آب‌ها منتهی به این شهر می‌شود.

وی گفت: اتفاقا سال ۹۶ که کلنگ سیستم پخش سیلاب در آنجا بر زمین خورد، خود بنده می‌گفتم مگر اینجا سیلی است که ما داریم اینجا کار می‌کنیم. امسال دیدیم که چه احجام بزرگی از سیلاب را کنترل کرد و باعث ایمنی شهر زهکلوت شده است.

گرشاسبی افزود: در فاریاب و منوجان و هشتبندی شهرستان میناب در استان هرمزگان که ریاست محترم جمهور هم تشریف برده بودند، هر جایی که عملیات آبخیزداری شده بود، مناطق مسکونی، مزارع کشاورزی در امان بود و کشاوزران تشکر می‌کردند و خواسته شان از آقای رئیس جمهور و وزرای محترم این بود که در بالادست حوزه‌هایی که آبخیزداری انجام نشده است هم این عملیات انجام بگیرد.

کد خبر 5407634

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور پروژه آبخیزداری روسیه بورس گسترش روابط تجاری ایران و روسیه گمرک وزارت جهاد کشاورزی سازمان امور مالیاتی قیمت دلار قیمت طلا بانک مرکزی صادرات غیرنفتی همسایه شمالی سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان بنادر و دریانوردی ترانزیت عملیات آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۷۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مرحله دوم انتخابات گفت: در مرحله اول انتخابات، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و ۴۵ نماینده برای انتخاب باقی مانده‌اند. انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد. انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.

وی افزود: در این حوزه‌ها علاوه بر این‌که احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم  در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.

 وزیر کشور همچنین  با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح می‌باشد. یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کار‌های آن در حال انجام است.

وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرز‌های کشور بیفتد، اما با توجه به حساسیت، مرز‌های شرق و غرب به ویژه مرز‌های شرقی اولویت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری