Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@05:07:01 GMT

وقوع موج اومیکرون نزدیک است!

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۷۲۹۲

وقوع موج اومیکرون نزدیک است!

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد که نزدیک به موج اومیکرون باشیم؛ از درخواست برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروی رمدسیویر برای برخی از بیماران مبتلا به کرونا خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حمیدرضا جماعتی با اشاره به نتایج جلسه کمیته علمی کرونا اظهار کرد: با توجه به روند فزاینده تعداد موارد مثبت مبتلا به اومیکرون در سراسر کشور بنظر می‌رسد که نزدیک به پیک اومیکرون باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه روز گذشته کمیته علمی برای پیشگیری از موج سنگین کرونا، بحث و بررسی‌های زیادی شد. یکی از توصیه‌ها این بود که استفاده از ماسک در تمامی مجامع، سازمان‌ها، ادارات، دانشگاه‌ها و تمامی محل‌های تجمع مسقف، الزامی شود و از ماسک‌های استاندارد استفاده شود چراکه ماسک های پارچه ای، کارایی چندانی ندارند و ماسک های استاندارد و سه لایه برای افراد عادی، مورد تایید است.

وی افزود: در مطالعات نشان داده شده که استفاده از ماسک حدود 30 درصد می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به اومیکرون موثر باشد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تاکید کرد: باتوجه به مطالعاتی که در مورد اثرات واکسیناسیون انجام شده، توصیه کمیته علمی این است که مردم سریعاً نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کنند چراکه تزریق دوز سوم، می‌تواند بیش از 80 درصد از بستری شدن در بیمارستانها پیشگیری کند همچنین واکسیناسیون کارکنان سازمانها و ادارات دولتی، باید الزامی شود.

جماعتی خاطرنشان کرد: به معاونت بهداشت وزارت بهداشت توصیه شد که افرادی که تست سریع کرونا انجام می‌دهند و دارای علائم و تست مثبت هستند، در سامانه‌ای بتوانند نتایج این تست‌ها را به صورت خوداظهاری ثبت کنند.

وی تاکید کرد: اخیرا سازمان غذا و دارو آمریکا، مصرف داروی سه روزه رمدسیویر را در کلینیک‌های سرپایی تایید کرد و این مسئله نیز در جلسات گذشته کمیته علمی مورد بحث و تصویب قرار گرفته بود و مقرر شد که تزریق رمدسیویر در کلینیک‌های سرپایی و بستری موقت که قبلا از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت مجوز دارد، برای افرادی که تا 7 روز از شروع علائم آنها گذشته باشد و واجد عوامل خطر و بیماری‌های زمینه ای و نقص ایمنی باشند که باعث افزایش بستری و مرگ و میر آنها شود، به صورت 3 روزه مورد استفاده قرار گیرد و مذاکراتی از طریق معاونت درمان وزارت بهداشت با سازمان های بیمه‌گر انجام شود تا این دارو، تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

غلبه سویه اومیکرون بر اروپا/ ثبت رکوردهای جدید کرونایی در قاره سبزشناسایی 1533 بیمار مبتلا به اومیکرون در کشور/ احتمال بروز پیک جدید کرونا تا 2 هفته دیگر

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا کمیته علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به‌گفته‌ی منابع آگاه، جت شخصی ایلان ماسک امروز در پکن فرود آمده است تا او بازدیدی غیرمنتظره از دومین بازار بزرگ خودروهای تسلا داشته باشد.

براساس گزارش زومیت، ماسک بهدنبال ملاقات با مقامات ارشد چین است تا در مورد ارائه‌ی سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا موسوم‌ به FSD در چین و کسب مجوز برای انتقال داده‌های جمع‌آوری‌شده و ارسال آن‌ها به آمریکا برای آموزش الگوریتم‌های رانندگی خودران، گفت‌وگو کند.

به گزارش رویترز، تسلا از سال ۲۰۲۱ تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ناوگان چینی خود در شانگهای را طبق خواست رگولاتوری‌های چینی ذخیره کرده و تاکنون هیچ اطلاعاتی را به ایالات متحده منتقل نکرده است.

سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا چهار سال پیش معرفی شد و از آن زمان بسیاری از کاربران چینی از تسلا خواسته‌اند تا سیستم مذکور را در چین ارائه کند.

سفر ایلان ماسک به چین بسیار محرمانه بوده است و افرادی که این خبر را فاش کردند، نمی‌خواهند نامی از آن‌ها برده شود؛ چرا که مجاز به گفت‌وگو با رسانه‌ها نیستند.

تسلا پیش‌تر اعلام کرد که ۱۰ درصد از نیروی کار خود را به‌دلیل مواجهه با کاهش فروش و افزایش رقابت بین خودروهای الکتریکی از سوی برندهای چینی، اخراج می‌کند.

تسلا از زمان ورودش به بازار چین بیش از ۱٫۷ میلیون خودرو در این کشور فروخته است و کارخانه‌ی شانگهای بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تسلا در جهان محسوب می‌شود.

سفر ماسک مصادف با نمایشگاه خودرو پکن است که چند روز پیش شروع به کار کرد و امروز به پایان رسید. تسلا در این نمایشگاه غرفه‌ای نداشت.

ماسک پیش‌تر گفت تسلا مدل‌های جدید و ارزان‌تری را با استفاده از پلتفرم‌های فعلی معرفی خواهد کرد. این شرکت قصد دارد ۸ آگوست (۱۸ مرداد) تاکسی رباتیک جدیدی با فناوری خودران معرفی کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900693

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!