Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز ملی مدیریت بدهی عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور در سال جاری باید ۴۳ میلیارد ریال از خلال بازار بدهی تامین مالی کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، داده‌های مرکز ملی مدیریت بدهی عربستان سعودی شان می‌دهد که عربستان سعودی در سال جاری باید بر روی تامین مالی مجدد بدهی‌هایی به ارزش 43 میلیارد ریال (11.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

46 میلیارد دلار) تمرکز کند.

خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که دولت عربستان ممکن است استقراض داخلی یا خارجی از جمله ارائه اوراق قرضه در بازارهای مالی یا سایر جایگزین‌های تامین مالی دولتی را در نظر بگیرد.

پیش از این «محمد الجدعان» وزیر دارایی عربستان در بیانیه‌ای از اتمام اجرای طرح استقراض سالانه برای سال 2021 با حجم تأمین مالی حدود 125 میلیارد ریال (33.287 میلیارد دلار) شامل اوراق قرضه اسلامی و اوراق قرضه خبر داد که بیشتر آنها ابزارهایی با درآمد ثابت برای غلبه بر خطرات نوسانات احتمالی نرخ بهره بودند.

الجدعان تاکید کرد که انتشار اوراق بدهی در چارچوب استراتژی بدهی عمومی مصوب برای رفع نیازهای مالی عمومی، استفاده از فرصت‌های موجود در بازارهای داخلی و جهانی و مدیریت ریسک‌ها است.

اخیرا مرکز ملی مدیریت بدهی در عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور اوراق قرضه اسلامی به ارزش 415 میلیون ریال (110.55 میلیون دلار) در ماه دسامبر منتشر کرده است.

نگاهی به بودجه 2022 عربستان؛ هزینه‌های تبلیغاتی بن سلمان و افزایش مالیات‌هاتأکید عربستان برای افزایش روابط اقتصادی با عراق

عربستان به مدت 7 سال از کسری بودجه رنج می‌برد .کسری بودجه در عربستان طی سالهای گذشته یک سناریو تکراری بوده است؛ به ویژه اینکه بعد از آغاز جنگ ویرانگر یمن بخش عمده‌ای از بودجه این کشور صرف خرید تجهیزات نظامی شد.

ریاض اقداماتی مانند سه برابر شدن مالیات بر ارزش افزوده و لغو هزینه کمک هزینه زندگی را با هدف افزایش منابع دولت که با کاهش تاریخی قیمت نفت خالی شده بود، اعمال کرد و درآمدهای غیرنفتی نیز تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا کاهش یافت.

ریاض پس از کاهش قیمت نفت از اواسط سال 2014 به بازار بدهی متوسل شد که منبع اصلی درآمد بزرگترین صادرکننده نفت خام و سومین تولیدکننده بزرگ در جهان است.

اخیرا یک موسسه بین‌المللی فاش کرد که عربستان سعودی با وجود افزایش قیمت نفت، دوباره به بازارهای بدهی متوسل شده تا وام جدیدی استقراض کند.

منابعی به رویترز گفتند که عربستان سعودی در حال مذاکره با بانک‌ها برای اصلاح شرایط وام 16 میلیارد دلاری سررسید سال 2023 و احتمال کاهش حجم این وام است، در حالی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان به دنبال کاهش بدهی‌های دولتی موجود است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی عربستان سعودی میلیارد ریال تامین مالی اوراق قرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور به دعوت ولیعهد سعودی برای حضور در نشست مجمع جهانی اقتصاد عازم ریاض شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد پیرامون همکاری جهانی، رشد و انرژی که در ریاض برگزار می‌شود، عازم عربستان شده است.

بر اساس این اطلاعیه، سفر شهباز شریف در پی دعوت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «کلاس شواب» بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره مجمع جهانی اقتصاد صورت می‌گیرد.

نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی قرار است از 28 تا 29 آوریل در ریاض برگزار شود.

اطلاعیه می‌افزاید شهباز شریف را یک هیئت بلندپایه شامل «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه و «محمد اورنگ زیب» وزیر دارایی پاکستان همراهی خواهند کرد.

پاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزاردچشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودی

هیئت پاکستانی در این سفر در مورد موضوعات مربوط به اقدامات تجاری و سرمایه‌گذاری، چارچوب‌های سرمایه‌گذاری جدید، بازسازی زنجیره تأمین، رشد پایدار و چشم‌انداز انرژی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود در حاشیه نشست اصلی، نخست‌وزیر پاکستان و هیئت همراهش با سران کشورهای جهان از جمله سران عربستان سعودی و سران سازمان‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی