Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@03:03:46 GMT

ضرورت پیاده‌سازی شاخص‌های جهانی در ارتباطات

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۹۴۳۸

ضرورت پیاده‌سازی شاخص‌های جهانی در ارتباطات

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یوسف امیری رئیس مرکز حراست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: شبکه ملی اطلاعات، مهم‌ترین موضوع وزارت ارتباطات است و معماری سازمانی بر بستر شبکه ملی اطلاعات نیازمند توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف، وضعیت ارتباطات استان را مطلوب ارزیابی کرد و بر تلاش همه جانبه در همه بخش ها در راستای افزایش رضایت شهروندان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سطح انتظار مردم از وزارت ارتباطات به مراتب بیشتر است، خاطرنشان کرد: مقامات ارشد وزارت ارتباطات نگاه ویژه‌ای برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و بهبود شاخص‌های ارتباطی در استان‌های کمتر برخوردار داشته باشند تا توازن توسعه در تمام استان ها رعایت شود.

امیری با اشاره به اهمیت فضای مجازی و تاثیر قطع ارتباط در این حوزه که می‌تواند بسیار زیانبار باشد تصریح کرد: یک ساعت قطع شدن فضای مجازی زیان فراوانی در بخش آموزش، امنیت، کسب و کار و غیره به بار می آورد و ایجاد یک زیرساخت امن و با کیفیت بسیار مهم است.

وی با اشاره به عدم کیفیت اینترنت در سطح جامعه و ایجاد گلایه در بین مردم گفت: باید شاخص‌های جهانی که شامل ارتباطات پایدار، با کیفیت، پرسرعت و امن است پیاده سازی شود.

رئیس مرکز حراست وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات با تاکید بر حفاظت از مراکز مهم و حساس ارتباطی خطاب به مسئولین حراست ادارت این مجموعه خاطرنشان کرد: بعضی از نقاط و مراکز مخابراتی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و در صورت بروز حادثه از جمله حمله سایبری خسارات جبران ناپذیری بوجود می‌آید به همین خاطر حفاظت و حراست از این مناطق بسیار حائز اهمیت است و باید از بالاترین سطح امنیت برخوردار باشند.

براساس این گزارش شبکه ملی اطلاعات، راهبردی برای ایجاد فضای مجازی ایمن، در دسترس، پایدار است تا امکان توسعه کسب و کارها و ارایه خدمات با کیفیت در همه جا در دسترس کاربران قرار گیرد.

ضرورت توسعه پست بانک به عنوان بانکداری روستایی

همچنین رئیس مرکز حراست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دهمین جلسه شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز نیز اظهار کرد: توسعه پست‌بانک به عنوان متولی اصلی بانکداری روستایی و خرده بانکداری ضروری است.

وی ضمن قدردانی از وضعیت مطلوب پوشش ارتباطی این استان خواستار ارتقای کیفیت خدمات ارتباطی به مردم شد.

وی همچنین توسعه پست‌بانک را به عنوان متولی اصلی بانکداری روستایی و خرده بانکداری، در این استان لازم دانست و ساماندهی مسائل دفاتر پیشخوان را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی خواستار شد.

رئیس مرکز حراست وزارتخانه که به منظور بازدید از خدمات دستگاه، شرکت‌ها و سازمانهای تابعه وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در پنجمین سفر استانی خود از آغاز دولت سیزدهم، استان البرز را مقصد سفر استانی تیم حراست قرار داده بود، پس از بازدید از چند حوزه و جلسات پی در پی با مدیران و کارکنان، این سفر یک روزه را به پایان رساند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شبکه ملی اطلاعات ارتباطات و فناوری اطلاعات رئیس مرکز حراست وزارت شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم

تعداد بازدید : 9 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش تابناک، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه با توجه به عدم ظرفیت مودم‌های داخلی پوشش گسترده فیبر نوری چگونه قرار است دنبال شود، پاسخ داد: تنها یک درصد از مودم‌های تولید داخل ظرفیت ساپورت فرکانس‌های ۵ و ۶ مگاهرتز را ندارند.  به عبارتی، تعداد کل مشترکانی که از این مودم‌ها استفاده می‌کنند، نهایت ۵۰۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: ضمن آنکه در حال حاضر قرارداد‌هایی با شرکت‌های تولیدکننده مودم امضا شده است که در راستای ارتقا کیفیت مودم‌های تولیدی اقدام کنند و در صورتی که چنین روندی پیگیری نشود، برای رفع نیاز کشور واردات را از سر خواهیم گرفت، چون رضایت مردم در اولویت ماست.

زارع‌پور تصریح کرد: همچنین قرار است با دارندگان فیبر نوری قراردادی امضا شود که بر اساس آن بخشی از نیاز‌های کشور در سال ۱۴۰۳ تامین شود.

گفتنی است، مودم‌های بی‌کیفیت در کشور کم نیستند و اقدامات اینچنینی صرفا در راستای بهبود شرایط موجود است.  

دیگر خبرها

  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد