Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان نظامی معتقدند قدرت موشکی و پهپادی یمن و ناکارآمدی نیروهای فنی و سامانه های راداری و دفاع هوایی سعودی- امارات از جمله علت های شکست ریاض و ابوظبی در مقابله با حملات یمنی ها است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، پایگاه خبری عربی ۲۱ در گزارشی با عنوان «چرا عربستان و امارات در مقابله با حملات حوثی‌ها شکست خورده اند؟» به بررسی تازه‌ترین تحولات مربوط به حملات موشکی و پهپادی نیرو‌های مشترک یمنی به عمق خاک عربستان و امارات و دلایل ناکامی این دو کشور در مقابله با این حملات پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در گزارش عربی ۲۱ آمده است: سامانه دفاع هوایی امارات و عربستان در مقابله با حملات حوثی‌ها عاجز مانده است. در این حملات برای نخستین بار از سال ۲۰۱۹ ابوظبی پایتخت امارات هدف قرار گرفت و شماری در این حمله کشته یا زخمی شدند. کارشناسان معتقدند امارات پس از مشارکت فعال در جنگ علیه یمن در چند هفته گذشته، مانند عربستان هدف مستقیم موشک‌ها و پهپاد‌های حوثی قرار گرفته است و در آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت.

نیروی هوا فضای آمریکا فقط ۶ دقیقه فرصت دارد هشدار حملات موشکی حوثی‌ها را قبل از رسیدن این موشک‌ها به اهدافشان، به عربستان و امارات اطلاع دهد
«فایز دویری» کارشناس نظامی در مصاحبه با عربی ۲۱ در این خصوص گفت: توقف حملات نیرو‌های یمنی به امارات از سال ۲۰۱۹ تاکنون، کوتاهی و بی خیالی غیر قابل توجیهی را در زمینه مقابله با حملات در امارات به وجود آورده بود.

دویری در تحلیل مشارکت نکردن عربستان در مقابله با حملات نیرو‌های یمنی علیه امارات با وجود عبور موشک‌ها و پهپاد‌های یمنی از حریم هوایی این کشور گفت: ریاض اولویت دفاعی خود را بر اهداف با اهمیت‌تر و حساس‌تر مانند شرکت آرامکو، نیروگاه «دقیق» و فرودگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی قرار داده است و همین رویکرد باعث ایجاد اختلال و نقص در فعالیت سامانه دفاع هوایی سعودی با وجود گستردگی پوشش مساحت آن شده است.

این کارشناس نظامی تأکید کرد: حملات گاه و بیگاه موشکی و پهپادی به عربستان و امارات تا زمانی که جنگ علیه یمن ادامه داشته باشد و حوثی‌ها در این کشور حضور داشته باشند، ادامه خواهد یافت.

وی اذعان کرد: عربستان و امارات مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی پیشرفته در اختیار دارند، اما قدرت استفاده بهینه از این تسلیحات و ایجاد تکامل و هماهنگی بین سامانه‌ها را ندارند. راداری که دامنه پوشش آن هزار کیلومتر است، اگر نیروی توانا و کارآمد برای استفاده از آن وجود نداشته باشد، هیچ فایده‌ای ندارد.

«مأمون ابو نوار» یکی دیگر از کارشناسان نظامی در گفتگو با عربی ۲۱ با بیان اینکه آمریکا خبر حملات موشکی حوثی‌ها به عربستان و امارات را به علت در اختیار داشتن تصاویر دریافتی از هشت ماهواره این کشور بر فراز منطقه اطلاع رسانی می‌کند، افزود: نیروی هوا فضای آمریکا فقط ۶ دقیقه فرصت دارد هشدار حملات موشکی حوثی‌ها را قبل از رسیدن این موشک‌ها به اهدافشان، به عربستان و امارات اطلاع دهد.

سامانه‌های راداری استفاده شده در عربستان سنتی هستند و با وجود کثرت تعداد، قادر به رهگیری و هدف قرار دادن پهپاد‌هایی که در ارتفاع متوسط پرواز می‌کنند، نیستند
وی ادامه داد: حملات گسترده نیرو‌های یمنی به امارات با موشک‌های بالستیک، این کشور را به صورت کامل فلج می‌کند به ویژه اگر این حملات خطوط ارتباطی و زیر ساخت‌های امارات را هدف قرار دهد. در صورت وقوع چنین حملاتی، اوضاع برای امارات فاجعه بار خواهد بود.

این کارشناس نظامی تأکید کرد: تلاش امارات برای خریدار سامانه ضد پهپادی «اسکای لاک» از تل آویو هیچ سودی برای این کشور در زمینه مقابله با حملات پهپادی یمنی‌ها یا جلوگیری از رسیدن آن‌ها به اهدافشان در امارات ندارد، به ویژه که سلاح پهپادی یمنی‌ها ماهیت جنگ را تغییر داده است.

وی فاش کرد: سامانه‌های راداری استفاده شده در عربستان سنتی هستند و با وجود کثرت تعداد، قادر به رهگیری و هدف قرار دادن پهپاد‌هایی که در ارتفاع متوسط پرواز می‌کنند، نیستند. ایجاد راهکار برای مقابله با حملات پهپادی یمنی‌ها در شرایط فعلی دشوار است. این در حالی است که تلاش‌های امارات هم برای خرید تسلیحات چینی، روسی، کره‌ای و اسرائیلی مشکلات دیگری ایجاد می‌کند، زیرا این سامانه‌ها با سامانه‌های راداری خریداری شده از کشور‌های غربی تجانس و همخوانی ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یمن عربستان امارات حملات موشکی عربستان و امارات مقابله با حملات سامانه های راداری نیرو های یمنی حملات موشکی سامانه ها هدف قرار حوثی ها موشک ها عربی ۲۱ یمنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روزهای کابوس وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان

الاتحاد در ادامه نتایج نا امید کننده خود در فصل جاری این بار برابر الشباب در خانه شکست سنگینی را متحمل شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه هفته بیست و نهم لیگ عربستان، الاتحاد در ورزشگاه خانگی خود از الشباب پذیرایی کرد.

الاتحاد که مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان است در ادامه نتایج کابوس وار خود در فصل جاری این بار برابر الشباب در خانه با نتیجه سه بر یک شکست خورد.

تک گل الاتحاد را در تیم بازی حمدالله به ثمر رساند.

کریم بنزما و انگولو کانته به خاطر آسیب دیدگی به این بازی نرسیدند.

الاتحاد با این شکست در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفت تا تعویض سرمربی در این تیم هم جواب ندهد و احتمال اخراج گایاردو زیاد باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • العین؛ تعبیر تدریجی یک رؤیا
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • حذف تلخ عربستان از صعود به المپیک پاریس
  • ادامه روزهای کابوس وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان
  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال