Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید یوسفیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۹ ماه امسال ۳۷۰ نفر خانم عضو صندق کشاورزی روستایی شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری دارد.

وی علت این افزایش را فرهنگ سازی در باره مزایای بیمه صندوق روستایی در بین بانوان و دوراندیشی برای زندگی راحت در دوران پیری عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفیان با اشاره به اهمیت بیمه ومزایا و خدمات آن اضافه کرد: بیمه روستایی یک یارانه دولتی است و از تمامی افراد فاقد پوشش بیمه ای انتظار می رود حتما ثبت نام و از خدمات دولت استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شیروان گفت: پرداخت بیمه براساس سطوح درآمدی است که سالانه کم ترین پرداختی سه میلیون و ۹۰۰ هزار ریال است که دولت ۲ برابر این مبلغ را به بیمه شده کمک می کند و بالاترین سطح سالانه ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است.

یوسفیان افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دیگر مشاغل از جمله فرش بافان و بافندگان گلیم و جاجیم و رانندگان حمل‌بار و مسافربری و زنبورداران را نیز زیر پوشش بیمه‌ای قرار می‌دهد که از خدمات این صندوق می توان پرداخت مستمری از کارافتادگی به بیمه‌پردازانی که در زمان اشتغال به کار دچار حادثه شوند و پرداخت مستمری سالمندی و مستمری به بازماندگان بیمه پرداز را نام برد.

به گزارش ایرنا تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستاها و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالیبافان، و هنرمندان صنایع دستی غیرساکن در روستا و شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند از بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

حدود ۳۸ درصد جمعیت این شهرستان ۱۵۷ هزار نفری در روستاها ساکن هستند.

برچسب‌ها صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر بانوان شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر بانوان شیروان صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر بانوان شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رستمی بعد از ظهر جمعه در نشست شورای عشایری تنگستان اظهار داشت: امور عشایری نمی‌تواند به تنهایی جواب گوی همه مشکلات جامعه امور عشایری در استان باشد.

مدیرکل عشایری استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت همه دستگاه‌های اجرایی کشور موظف هستند که در طرح‌ها و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بودجه‌های سنواتی خود با اختصاص اعتبارات مناسب با جمعیت عشایر وظایف خود را در قبال جامعه عشایری انجام دهند.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که دولت مردمی سیزدهم به عشایر توجه دارد بحث آئین ساماندهی است که موجب ۱۰ برابری افزایش اعتبارات عشایری شده است.

مدیرکل عشایری استان بوشهر یاد آور شد: در تنگستان در طی ۲ سال گذشته خدمات بسیار خوبی با اعتبارات بیش از سه میلیارد تومان به عشایر شهرستان ارائه شده است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم شعار سال مقام معظم رهبری در شهرستان در خصوص جهش تولید و مشارکت مردمی محقق شود منوط به همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی در کنار عشایر است.

رستمی بیان کرد: جمعیت عشایر تنگستان یک درصد جمعیت این شهرستان است که نیازاست در اعتبارات شهرستان معادل یک درصد جمعیت اعتبار برای امور عشایری شهرستان در نظر گرفته شود.

مدیرکل عشایری استان بوشهر خاطر نشان کرد: ۲.۵ درصد جمعیت استان بوشهر را عشایر تشکیل می‌دهند ولی اعتبارات که برای امور عشایری استان در نظر گرفته می‌شود زیر نیم درصد است.

وی ادامه داد: در تسهیلات تبصره ۱۸ مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان باز پرداخت هفت ساله برای اشتغال عشایر شهرستان مبلغ ۳ میلیارد تومان به ۲۵ نفر تسهیلات داده شد.

نصب پنل‌های خورشیدی

رستمی افزود: انتظار داریم در سال جاری با نصب پنل‌های خورشیدی اتفاقات خوبی در شهرستان ایجاد شود که دیگر شاهد چادر عشایر بدون برق نداشته باشیم و برای این منظور امور عشایری استان ۵۰ درصد اعتبارات این طرح از محل اعتبارات اداره کل و۵۰ درصد نیز از محل اعتبارات شهرستان اختصاص داده شود.

مدیرکل عشایری استان بوشهر خواستار برگزاری جلسات امور عشایری تنگستان به صورت مداوم و در هر فصل حضور عشایر برگزار شود.

وی اضافه کرد: در تنگستان ۱۶ آب گرم کن خورشیدی در اختیار عشایری قرار گرفته که نیاز است مشخص شود که به کدام یک از عشایر داده شده است.

کد خبر 6089328

دیگر خبرها

  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند