Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:35:29 GMT

معاون رییس جمهور: خدمت به شهدا یک وظیفه عمومی است

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۳۳۸۴

معاون رییس جمهور: خدمت به شهدا یک وظیفه عمومی است

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی شامگاه دوشنبه در یادواره شهدای کربلای ۴ و ۵ که در شهرستان فیروزآباد فارس برگزار شد، اظهار کرد: من با شرکت در یادوراه های مختلف شهدا به این درک رسیدم که در این سرزمین در هر گوشه‌اش مردمان دلیر، غیور و متدینی داشته است و این خصوصیت متعلق به خطه خاصی نیست. همه شهرستان ها نقاط اوج و برجسته ای دارند و افرادی را به تاریخ عرضه کرده اند که هر کدام از این افراد قهرمانان واقعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: هنوز بخش زیادی از زندگی نامه شهدا، رزمندگان و ایثارگران ما نوشته و تدوین نشده است. وقتی با شهدا و ایثارگران آشنا شویم متوجه خواهیم شد که همه آنها در قله بودند. اینجاست که کلام امام (ره) را درک خواهیم کرد که می فرمایند امت ما از امت صدر اسلام بهتر است. 

وی افزود: یکی از محورهای دفاع از حرکت امام (ره) رزمندگان بزرگ ایل قشقایی و عشایر هستند که برخی از آنها در سال ۱۳۴۲ از امام (ره) حمایت کردند و به ندای امام لبیک گفتند. امام (ره) نیز از حمایت قشقایی ها در آن مقطع تشکر کردند  و این اتفاق در زمینه سازی و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس تکرار شد.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: انسان از فرمانده های نظامی اقتدار ابهت و امر کردن و امر بردن را تصور می کند اما این افراد به علت معرفت و بصیرت شان و اتصالی که به خاندان وحی پیدا کرده بودند به قله رسیده بودند. شهادت قله زندگی هر انسان سعادتمند است.

وی افزود: افراد ثابت قدم که از هدف خود دور نمی شوند و یک لحظه نگاهشان از قله دور نمی شود و مدام در حال تلاش کردن هستند خدا به آنها هدیه می دهد و آنها را می رساند. شهادت رسیدن است و راه رسیدن به شهدا سرداران و شهدا که الگوهای واقعی ما هستند به ما نشان داده اند.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: امروز شهدای مدافع حرم که به زینت شهادت آراسته می شوند یا شهدای گمنامی که بعد از سال ها اجازه می دهند ما آنان را تفحص کنیم و در میان ما می آیند تا تلنگری بزنند تا نگذارند زمان مورد غفلت قرار بگیرد و به ما نشان دهند که جهاد و ایثار تمام نشده و مستمرا ادامه دارد.

وی افزود: شهدا به ما می آموزند که‌مبارزه با دشمن ابعاد مختلفی دارد. آنها کسانی هستند که قلبشان را در اختیار خدا و اهل بیت (ع) قرار داده و جانشان را در این راه فدا می کنند و یک لحظه از این مسیر نه غافل می شوند و نه کوتاه می آیند.

قاضی زاده هاشمی گفت: ما در زندگی با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و دشمنان هم تلاش می کنند با سخت کردن معیشت به انبوه مسایل و مشکلات دامن بزنند و مردم را از مسیر اصلی دور کنند.

وی افزود: دشمنان در طول تاریخ این رویه را طی کردند و دست‌بردار نیستند. دشمنان تا انقلاب اسلامی و فریاد های الله اکبر و حسین خواهی و خدا خواهی ما هست، دست از سر ما بر نمی دارند و این راه تمام نمی شود.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: مسائل و مشکلات موجود در کشور در شأن ملت بزرگ ایران نیست و اما دلیل تمام این مشکلات این است ما توحید را رها کردیم و توکل خود را از دست داده ایم و در همین دفاع مقدس با دست خالی هر وقت رزمندگان اسلام احساس عجز می کردند و فرماندهان شهید به ساحت مقدس اهل بیت (ع) متوسل می شدند، کارگشایی می کردند و ما را به پیروزی هم می رساندند.

وی افزود: عرصه های دیگر هم با عرصه دفاع مقدس تفاوتی ندارد و خدای بزرگ دفاع مقدس، خدای اقتصاد هم هست و آنچه که باعث گرفتاری ما شده به این خاطر است که بعضا دستمان را از دامن اهل بیت (ع) کوتاه کرده ایم و فکر می کنیم ما کاره ای هستیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: خدا ما را با صداقت، ابتلا و امتحان می سنجد و هرگاه صداقت ما ثابت شد و امتحان را پس دادیم امدادهای او فرا می رسد. هریت دستمان را به ساحت او بلند کردم او دست ما را گرفته است، شهدا این را متوجه شده بودند.

معاون رییس جمهور گفت: شهدای ما زمان شناس بودند و هر چه در خصوص بزرگی آنها بگوییم کم است اما اصلی ترین وظیفه ای که بر عهده بنیاد شهید و خانواده شهدا است این است که شهدا را به خوبی و به درستی معرفی کنند و اجازه ندهند در مورد شهدا و خانواده های شهید پرور و آزاده پرور تلقی نادرستی شود.
 

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده معظم شهدا و ایثارگران فیروزآباد
همچنین معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دوشنبه ۴ بهمن ماه با حضور در منزل خانواده شهیدان علی اکبر و علی اصغر امیری و جانباز ۷۰ درصد محمد صالح زارعی در شهرستان فیروزآباد استان فارس از نزدیک با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در دیدار با خانواده شهیدان امیری گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا فرصت مطلوبی برای ما به شمار می‌رود و زیارت خانواده شهدا توفیق بزرگی است. تقدیم کردن ۲ شهید توسط یک خانواده در یک روز توسط خانواده «امیری» نشان می‌دهد که جوهره پاکی در این خانواده وجود دارد که منجر به شهیدپروری شده است.
وی اضافه کرد: استفاده از محضر خانواده شهدا باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و هر یک از این خانواده‌ها گنجی برای انقلاب اسلامی هستند که می‌توانند ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را به نسل جدید منتقل کنند.
در این دیدار خانواده شهیدان علی اکبر و علی اصغر امیری  از حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استقبال کردند و به بیان خاطراتی از هر ۲ شهید پرداختند.
شهیدان علی اکبر و علی اصغر امیری، ۴ دی‌ سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای چهار در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمدند و جانباز ۷۰ درصد محمدصالح زارعی، ۱۸ فروردین سال ۱۳۶۱ در منطقه فکه، ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۴ در منطقه اروند رود، ۴ تیر ماه و ۲۳ دی ماه سال ۱۳۶۵ در منطقه فاو و شلمچه  به فیض جانبازی نائل شد.
قاضی‌زاده هاشمی همچنین در ادامه سفر دو روزه خود به استان فارس با حضور در گلزار مطهر شهدای شهرستان فیروزآباد به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

فیروزآباد حدود ۹۰ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران شهدا شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران شهدا شیراز بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران شهدا شیراز فارس بنیاد شهید و امور ایثارگران قاضی زاده هاشمی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری با بیان اینکه «بصیرت» از اصلی‌ترین مشخصه‌های شهید مطهری بود، اظهار کرد: این شهید نه یک فرد بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود و همچنین یک الگو و اسوه برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه دو مسئله در نگاه این شهید سبب ضعف تحلیل سیاسی و بازماندن عقل از تکاپو و هدایت می‌شود، افزود: گاه محتوای ذهنی انسان‌ها ناکارآمد است و عقل نمی‌تواند نتایج صحیحی در تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی بگیرد و گاه عواطف و احساسات بر عقل، چیره می‌شوند و عقل دیگر نمی‌تواند وظیفه خود را که واقع‌نگری و تحلیل صحیح پدیده‌ها است، انجام دهد.

امام جمعه اصلاندوز با بیان اینکه بالاترین خدمت به بشریت نشر معارف دینی و بالاترین خیانت محروم کردن انسان‌ها از حقایق دینی است، ادامه داد: در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، افزون بر وظایفی که بر عهده عموم طبقات است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بیان کرد: این دانشمند بزرگ، یکه‌تاز عرصه جهاد علمی و دینی بود با وجود آنکه حتی برخی آشنایان جاهل و دوستان نادان به سنگ‌اندازی، تهمت و ملامت او پرداختند، این انسان وارسته وظیفه خویش را شناخت و در راه انجام وظیفه، هیچ‌چیز مانعش نشد.

وی افزود: شهید مطهری وظیفه خویش را به بهترین شکل انجام داد، باورهای نادرست و اندیشه‌های منحرف را افشا کرد، حقایق ناب را باز گفت، کج‌فکری‌ها و ناروایی‌ها را برنتابید و به راه خود ادامه داد و سرانجام، به فیض بزرگ شهادت رسید.

خطیب جمعه اصلاندوز با قدردانی از زحمت‌های صادقانه معلمان بیان کرد: معلم‌ها در بحث مسکن، فروشگاه فرهنگیان و حتی نانوایی فرهنگیان با مشکل رو به رو هستند و مسؤولان و متولیان نسبت به مسائل آن‌ها بی‌مهری انجام می‌دهند که انتظار داریم این موارد برای ارج نهادن به صورت عملی به زحمت معلمان برطرف شود.

جعفرزاده در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبیین اهمیت و ابعاد مختلف سفر رئیس جمهور به پاکستان خاطرنشان کرد: یک هزار کیلومتر مرز مشترک ایران و پاکستان باعث روابط بسیار عمیقی میان دو کشور شده و آنچه حائز اهمیت است، اینکه سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان بعد از روی کار آمدن دولت جدید پاکستان و نخست وزیری شهباز شریف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طبعاً این سفر در سازوکارهای میان دو کشور به لحاظ سیاسی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی گشایش‌های جدیدی ایجاد می‌کند، گفت: تحرکات گروهک‌های تروریستی فعال در خاک پاکستان هر از گاهی به تنش‌زایی دامن می‌زند، بنابراین سفر رئیس جمهور برای یافتن راهی که مانع فعالیت‌های تروریستی در مرز شود، بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه اصلاندوز تصریح کرد: افکار عمومی داخل پاکستان بعد از حمله ایران به رژیم صهیونیستی آماده این سفر است، زیرا عملیات «وعده صادق» با استقبال مردم پاکستان مواجه شد و بی‌تردید فضای روانی ایجاد شده در پاکستان و استقبال مردم از سفر رئیس جمهور کشورمان و دورنمای مطلوب این سفر می‌تواند زمینه‌ساز وحدت هرچه بیشتر دو کشور در راستای همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق آتش‌بس در غزه باشد.

کد خبر 6089093

دیگر خبرها

  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام