Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس اداره نظارت بر خدمات ارتباطی و رادیویی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: بعد از اتصال همه روستاها به اینترنت، اقدامات لازم را برای افزایش کیفیت اینترنت روستاها انجام خواهیم‌ داد.

سعید بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با پوشش اینترنتی روستاهای استان زنجان، اظهار کرد: طبق سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۵، تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۷۱۲ روستا است که از این تعداد ۹۵ روستا فاقد اینترنت پرسرعت سیار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تلاش هستیم تا اواخر سال آینده همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را به شبکه اینترنتی متصل کنیم، البته از ۹۵ روستای فاقد اینترنت تنها ۶۵ روستا کاملاً فاقد اینترنت بوده و در ۳۰ روستای دیگر یا اینترنت ADSL و یا سینگال ضعیف وجود دارد.

این مسئول تصریح کرد: ممکن است در روستاهای دارای اینترنت نیز مشکلاتی مانند ضعیف بودن اینترنت یا پایین بودن آنتن‌دهی در برخی نقاط وجود داشته باشد که بعد از اتصال همه روستاها به اینترنت، اقدامات لازم را برای افزایش کیفیت اینترنت روستاها انجام خواهیم‌ داد.

بابایی با بیان اینکه در روستای کمرکوه طارم سایت برای دسترسی به اینترنت راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: در روستای زرنی این شهرستان نیز سایت در حال راه‌اندازی است که با فعالیت آن، مناطق اطراف این روستا را نیز پوشش خواهد داد که در تلاش هستیم در اوایل سال آینده این سایت را راه‌اندازی کنیم.

رئیس اداره نظارت بر خدمات ارتباطی و رادیویی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه در ماه‌نشان نیز ۲۰ روستا فاقد اینترنت داریم که تا پایان سال آینده به اینترنت متصل خواهد شد، خاطرنشان کرد: طبق آمار، با توجه به سفرهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان و اقداماتی که از سال گذشته آغاز شده است، در حال حاضر ۸۷ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اينترنت زنجان روستا فاقد اینترنت سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از وصل‌شدن آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام این خبر، گفت: از مجموع 300 روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها 28 روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که هم‌چنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

امینی افزود: خوش‌بختانه طی 24 ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید 43هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت 28روستای باقی‌مانده، با استقرار 15 دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد