Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد وحیدی وزیر کشور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی (سه شنبه 5 بهمن ماه) در تشریح اقدامات وزارت کشور درباره زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست گفت: وزارت کشور از نقش سیاست‌گذاری و راهبری در این موضوع با استفاده از پتانسیل‌های موجود در کشور که شورای اجتماعی، سازمان امور اجتماعی و سایر نهادهای متولی است، در جهت اجرایی شدن بند ت ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه اقداماتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صورت داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور اظهار داشت: وزارت کشور در حوزه سیاست‌گذاری، هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها، پشتیبانی و حمایت مالی، حمایت از اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و بهبود کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه‌های غیررسمی اقداماتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صورت داده است.

وی افزود: در حوزه سیاست‌گذاری و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها اقداماتی توسط شورای اجتماعی از قبیل گنجاندن موضوع سرپرست خانوار در طرح تقسیم کار ملی، تدوین تقسیم کار ملی در زمینه حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، واسپاری این مسئولیت به سازمان بهزیستی به  عنوان دستگاه اصلی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، کمیته امداد، شهرداری‌ها، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و جمعیت هلال احمر به عنوان دستگاه همکار و... صورت گرفته است.

وحیدی خاطرنشان کرد: اقدام دیگر فعال‌سازی دفاتر امور بانوان استانداری‌های سراسر کشور و فعال‌سازی کارگروه امور اجتماعی، فرهنگی و زنان در استانداری‌ها برای ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی مسئول در حوزه زنان با تاکید بر زنان سرپرست خانوار بوده است./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: احمد وحیدی وزیر کشور مجلس سرپرست خانوار وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، میرمحمد غراوی عصر جمعه در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات برگزاری اولین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک امور اراضی استان تهران که با حضور مدیران کل سازمان‌های؛ جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست و امور اراضی استان تهران و سایر اعضا برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه ۴۵ پرونده مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفت.

غراوی گفت: پرونده‌های بررسی شده مربوط به درخواست تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ۱۶ شهرستان استان تهران بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران عنوان کرد: پس از بررسی و تبادل نظر در خصوص پرونده‌های مذکور که مربوط به حوزه اجرای زیرساخت‌های بخش کشاورزی و غیر کشاورزی بود، آرا مربوط به هر پرونده صادر شد.

بر اساس این گزارش، طبق تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رؤسای سازمان جهاد کشاورزی، امور اراضی، مسکن و شهرسازی، حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استانداری است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی آن استان تشکیل می‌شود.

کد خبر 6096028

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • تشریح اقدامات دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و کلات
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • استقبال یک میلیون خانوار اصفهانی از کالابرگ الکترونیک
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است