Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-28@13:45:28 GMT

دسیسه علیه تیم دوست داشتنی جام ملت‌های آفریقا

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۵۸۶۷

دسیسه علیه تیم دوست داشتنی جام ملت‌های آفریقا

دیدار تیم‌های ملی کامرون و کومور از مرحله یک هشتم جام ملت‌های آفریقا حواشی بسیاری را به دنبال داشته است.

به گزارش "ورزش سه"، همه ما از همان ابتدا می‌دانستیم که ویروس کرونا در طول جام ملت‌های آفریقا می‌تواند به سلاحی بسیار خطرناک‌تر از آنچه هست تبدیل شود. برای مثال تیمی مانند سنگال در آغاز این رقابت‌ها با 11 تست مثبت روبرو شد اما مرحله یک هشتم شگفتی‌های جدیدی را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ویدیویی که روز شنبه در عرض چند ساعت در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد، الحداد حمیدی در نقش سرپرست تیم ملی کومور دیده می‌شد که اعلام می‌کرد چند تست مثبت بین بازیکنان این تیم وجود داشته است.

خبری که باعث شد که عرق سرد بر تن هواداران این تیم بنشیند اما در عین حال زمان انجام این تست و اعتبار نتایج آن را نیز زیر سوال ببرند.

تست امیر عبدو، سرمربی تیم، و پنج نفر دیگر از اعضای کادر فنی نیز مثبت شده بوده اما این شرایط در بین بازیکنان به فاجعه‌ای تبدیل شد.

به جز بن بینه که پیش از آن به دلیل مصدومیت قادر به همراهی این تیم نبود، شش نفر از بازیکنان به کرونا مبتلا شدند که نام دو دروازه‌بان ذخیره این تیم نیز در بین آنها دیده می‌شد.

 

 

همین کافی بود که واکنش شدیدی از سوی کوموری‌ها صورت بگیرد. بسیاری باور دارند این اقدامی از سوی کامرون بوده که قدرت و صعود ناباورانه کومور باعث هراس آنها شده بود. دیگران نیز کنفدراسیون فوتبال آفریقا را مقصر می‌دانند که قصد داشته تیمی را حذف کند که از نظر اقتصادی سودی برای آنها نداشته است. در واقع کومور جز کشورهایی است که هیچ هواداری با خود به کامرون نیاورده است.

احتمال درخواست برای لغو بازی نیز عملا غیرممکن بود چون بر اساس قوانین و پروتکل‌های منتشر شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آفریقا «یک بازی تنها زمانی ممکن است به تعویق بیفتد که یک تیم کمتر از 11 بازیکن داشته باشد». این یعنی اگر تیمی فقط 11 بازیکن داشته باشد باید بدون ذخیره نیز به میدان برود.

در ادامه این پروتکل‌ها نیز آمده «اگر 11 بازیکن در دسترس تیمی قرار داشته باشند اما هیچ دروازه‌بانی بین آنها نباشد، یکی از بازیکنان از پستی غیرتخصصی باید جانشین دروازه‌بانان غایب شده و در دروازه قرار بگیرد.»

این شرایط زمانی تردیدهای بیشتری را به همراه آورد که مشخص شد هیچ یک از بازیکنان تیم ملی کامرون به کرونا مبتلا نشده‌اند.

گفته می‌شود که کنفدراسیون فوتبال آفریقا با آزمایشگاهی کار می‌کند که در شهر دوبی قرار دارد اما این تجهیزات همیشه قابل اطمینان نیستند و احتمال صورت گرفتن خطا در آنها بسیار زیاد است.

 

منبع: LaGazetta des Comores

کامرون تیم ملی کامرون

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کامرون تیم ملی کامرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب

ایلان ماسک در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) ارزیابی کرده که یک جنگ داخلی در غرب بابت وضعیت کنونی مهاجرتی اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، ایلان ماسک کارآفرین و میلیاردر آمریکایی در پاسخ به اظهارات یک استاد کانادایی لبنانی‌الاصل که تاکید کرده بود راهی که غرب در پیش گرفته به جنگ داخلی می‌انجامد، نوشت: «جنگ زمانی اتفاق می‌افتد که ما آن را بخواهیم یا نه.»

به نقل از خبرگزاری تاس، این استاد دانشگاه گفته بود که کشورهای غربی در حال انجام یک «خودکشی تمدنی» هستند.

وی نوشت: «بسیاری از مردان غربی که در حال حاضر خوابیده‌اند، بیدار می‌شوند و متوجه می‌شوند که دوست ندارند در سرزمین مادری خود مورد استثمار قرار بگیرند. آنها دوست ندارند زنانشان مورد حمله قرار گیرند. آنها دوست ندارند آزادی‌هایشان محدود شود. دوست ندارند به اعتقاداتشان بی احترامی شود.»

ماسک پیشتر گفته بود که مسائل مربوط به مهاجرت در آمریکا موجودیت آمریکا را تهدید می‌کند.

وی همچنین سیاست‌های مهاجرتی آمریکا را دیوانه‌وار خوانده بود چون در سه سال گذشته اجازه داده که بیش از هفت میلیون مهاجر غیرقانونی وارد کشور شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار | تبعات شکست تلخ
  • خواستگاری مهران مدیری از نعیمه نظام دوست
  • سرمربی پرسپولیس یک شهر ایران را دوست ندارد!
  • بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • برای کار التماس نمی‌‌کنم
  • تغییر خشم به لبخند در یادگارامام (ره)
  • رای کلوپ به انتخاب اسلوت: خوب به‌نظر می‌رسد!
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی
  • کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم