Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشگاه ملی سنگاپور با استفاده از ساختار پروسکایت و ترکیبات ارگانیک توانستند باتری خورشیدی جدیدی بسازند که رکورد تازه‌ای را برای کارآیی این باتری‌ها ثبت کند.

به گزارش قدس آنلاین ایرنا از پایگاه خبری ساینس نوشت: رکورد تبدیل انرژی این باتری جدید ۲۳.۶ درصد است که بالاترین میزان تبدیل انرژی برای باتری‌های خورشیدی پروسکایت - ارگانیک محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که رکورد قبلی تبدیل انرژی این باتری ها ۲۰ درصد است.

محققان در تلاش هستند تا کارآیی این نوع باتری‌های خورشیدی را به کارآیی ۲۶.۷ درصدی باتری‌های خورشیدی سیلیکونی برسانند که در حال حاضر فناوری غالب بازار باتری‌های خورشیدی محسوب می‌شود.

به گفته محققان نتایج این تحقیقات راه را برای تولید سلول‌های خورشیدی سبک، انعطاف‌پذیر، ارزان قیمت و بسیار نازک به منظور تامین توان مصرفی وسایل نقلیه و سایر تجهیزات فراهم می‌کند.

فناوری باتری‌های خورشیدی در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی به عنوان یک شیوه پایدار تولید انرژی داشته است. قابلیت اعتماد، کارآیی، پایداری و قیمت مناسب باتری‌های خورشیدی تاثیر زیادی بر قابلیت تولید و عرضه تجاری این فناوری و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در سراسر جهان داشته است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: باتری خورشیدی فناوری دانشگاه ملی سنگاپور باتری های خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر اظهار کرد: ایجاد نیروگاه برق خورشیدی مختص مصارف شرکت سیمان دشتستان یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: همچنین ایجاد خط تولید دوم این شرکت نقش مهمی در افزایش تولید و تقویت اشتغال خواهد داشت که پیشنهاد می‌شود این موضوع دنبال شود.

فرماندار دشتستان بیان کرد: آماده همکاری در راستای توسعه و تقویت شرکت سیمان دشتستان و سرمایه‌گذاری این هلدینگ در شهرستان دشتستان هستیم.

کد خبر 6093862

دیگر خبرها

  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • نصب ۱۲۰ پنل خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود