Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، افزایش آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در ورزش نگرانی هایی را در رابطه با چگونگی پیگیری فعالیت های ورزشی طی هفته های آینده و اینکه «آیا ادامه این روند منجر به تعطیلی دوباره ورزش کشور خواهد شد؟» ایجاد کرده است.

غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه توضیح داد و گفت: آنچه مسلم است مهیا بودن شرایط برای پیگیری برنامه ها و فعالیت های ورزشی برای مان اهمیت داد و موضوع مهم تر سلامت ورزشکاران است که در هر شرایطی اولویت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری شرایطی که منجر به بازگشت فعالیت های ورزشی به حالت عادی شد، ادامه داد: بعد از فروکش کرونا در کشور و آبی شدن تقریبا کامل نقشه کشور، برگزاری مسابقات و برنامه های ورزشی در کشور به حالت عادی بازگشت اما همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید داشتیم و بدون آن مجوز هیچ فعالیتی را ندادیم. با این حال طی روزهای گذشته مجدد شاهد موارد جدید از ابتلا هستیم که تعدادشان کم هم نیست. این موضوع بی ارتباط به شیوع ویروس اومیکرون نیست.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به مشکلاتی که در مورد نوع جدید ویروس کرونا با آن مواجه هستیم، اشاره کرد و گفت: کیت های لازم برای تشخیص اومیکرون محدود است اما مشکل اصلی اینجاست که این نوع ویربوس آزمایش گریز است، ویروس دلتا به راحتی از طریق تست PCR قابل تشخیص بود اما در مورد نوع جدید ویروس بیشتر علائم مانند سرماخوردگی، عطسه، گلو درد، خستگی و ... مشکوک به بیماری می شویم.

نوروزی تاکید کرد: با همه اینها باید مراقب بود و از شیوع بیشتر ویروس جلوگیری کرد. در همین راستا مکاتبه ای با فدراسیون والیبال داشتیم و خواستار امتناع از حضور تماشاگران به دیدارهای لیگ برتر این رشته شدیم چراکه شرایط و خبرها حکایت از گسترش ویروس در والیبال داشت. حتی این موضوع را مطرح کردیم که در صورت امکان دیدارهای لیگ برتر والیبال یک هفته تعطیل شود تا شرایط کمی مساعدتر شود یا اینکه برای هر بازی دوباره انجام تست اجبار شود.

وی با بیان اینکه دیگر رشته ها هم توسط فدراسیون پزشکی ورزشی رصد می شوند و در صورت نیاز به آنها هم ورود خواهد شد به این پرسش که «چقدر احتمال می دهید دوباره شاهد تعطیل شدن ورزش باشیم؟» پاسخ داد.

نوروزی در این زمینه گفت: تبعات اومیکرون و میزانی که فرد مبتلا را درگیر می کند به اندازه ویروس دلتا شدید نیست. نوع جدید کرونا بیشتر سیستم تنفس فوقانی را درگیر می کند درحالیکه در موج قبلی شاهد درگیری ریه افراد بودیم طوریکه کارشان را به بیمارستان و بستری می کشاند اما در نوع جدید کرونا رعایت پروتکل ها و استراحت برای درمان کافی است. بنابراین و بیشتر به منظور جلوگیری از سرعت انتشار، پروتکل های سخت گیرانه تری خواهیم داشت اما بعید است کار به تعطیلی دوباره ورزش کشیده شود.

کد خبر 5408509 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا نوروزی فدراسیون پزشکی ورزشی ویروس کرونا والیبال تیم ملی فوتبال ایران فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم ملی فوتبال زنان ایران هندبال سردار آزمون فوتبال زنان جام ملتهای آسیا ویروس کرونا باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتبال عراق تکواندو نوع جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران

 به گزارش "ورزش سه"، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون والیبال منصوب کرد.

در حکم انتساب امیرحسین منظمی آمده است: «احتراما؛ با توجه به سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این ابلاغ به سمت سرپرست دبیر کلی فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و به کارگیری مساعی ارزنده خویش و نیز هماهنگی امور با نائب رئیس محترم فدراسیون، در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.»

رزومه امیرحسین منظمی به شرح زیر است:
«دکترای تخصصی مدیریت ورزش از دانشگاه تهران در سال 1394
بازیکن و مربی اسبق تیم ملی
مدیر سلامت، ورزش و آموزش دبير خانه شورایعالي مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی كشور
عضو هيات مدیره سازمان ورزش شهرداری تهران
مدیر ورزش شهرداری منطقه ۱۴ تهران
مشاور ورزشي شهرداری مناطق ۱۴،۱۸،۲۱ تهران
رئيس انجمن واليبال شهرداری تهران
رئيس اداره تربيت بدني دانشگاه تربيت دبير شهيد رجایي
مدیر گروه آموزشي مدیریت دانشکده علوم ورزشي دانشگاه شهيد رجایي
عضو هييت ریسه فدراسيون واليبال جمهوری اسلامي ایران
عضو هيئت رئيسه هيئت واليبال استان تهران
مدیر تيم‌های ملي واليبال جمهوری اسلامي ایران
مدیر تيم‌های ملي واليبال جمهوری اسلامي ایران
رئيس انجمن واليبال فدراسيون ناشنوایان
رئيس انجمن واليبال دانشگاه پيام نور كشور
مدیر عامل باشگاه كهمان نوین لرستان
قائم مقام مدیر عامل باشگاه فرهنگي ورزشي متين وارنا صالحين ورامين
ریيس كميته بازاریابي انجمن مدیریت ورزشي كشور
عضو انجمن علمي مدیریت ورزشي كشور
مشاور عالي ورزشي فدراسيون ناشنوایان
عضو هيات رییسه پنل مدیریت ورزشي در همایش ملي یافته‌های نوین در علوم ورزشي
نماینده جامعه كميته اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکي پژوهشکده گوارش و كبد دانشگاه شهيد بهشتي
عضو كارگروه ویژه گردشگری جام جهاني فوتبال ۲۰۲۲ قطر
مدیر اجرایي مسابقات ليگ جهاني واليبال در سال ۲
دبير قطب یازده غذا و داروی كشور
عضو كميته علمي سيزدهمين همایش بين المللي علوم ورزشي
رییس انجمن واليبال دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي كشور

دیگر خبرها

  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد