Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی با اشاره به تشکیل قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در شهرستان میناب، یکی از مهمترین اهداف راه‌اندازی این قرارگاه را برقراری امنیت در جاده ها و محورهای مواصلاتی این شهرستان و حفاظت از سلامت و جان مردم در مقابل تردد بی ضابطه خودروهای قاچاقچیان سوخت عنوان نمود و بیان داشت: متأسفانه طی ماه های اخیر، بروز حوادث دلخراش جاده ای در محورهای مواصلاتی شرق استان به ویژه شهرستان میناب و بخش توکهور و هشتبندی که متأسفانه به جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان منجر شد، اعتراضات و نگرانی هایی را برای مردم منطقه ایجاد کرد و همین موضوع، سبب شد مقابله با پدیده شوم قاچاق سوخت به عنوان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و مطالبه ای عمومی از دستگاه‌های متولی مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمانی با تأکید بر اینکه دادگستری استان هرمزگان در راستای وظایف ذاتی خود برای حفاظت از امنیت عمومی و صیانت از منابع ملی، اجازه هیچگونه فعالیت سودجویانه توسط قاچاقچیان سوخت را نخواهند داد، به تشریح بخشی از دستاوردهای قرارگاه عملیاتی مقابله و پیشگیری از قاچاق سوخت در شهرستان میناب پرداخت.

وی اظهارداشت: با توجه به مأموریت های ابلاغی از سوی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت شهرستان میناب و در نتیجه اشراف اطلاعاتی ضابطان امنیتی و اطلاعاتی، ۳۲ نفر از سرباندها و سرشبکه های قاچاق سوخت در این شهرستان شناسایی شده اند و ضمن تشکیل پرونده قضایی برای آنها، این موضوع در حال رسیدگی در مراجع ذی صلاح است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: این متهمان علاوه بر قاچاق سازمان یافته سوخت به اتهام پولشویی و اخلال در نظام اقتصادی هم تحت تعقیب هستند.

قهرمانی بیان داشت: در نتیجه عملیات ضربتی مأموران طی روزهای اخیر، ۵ فروند شناور و ۱۲۸ دستگاه خودروی متعلق به قاچاقچیان سوخت در شهرستان میناب توقیف شده است.

وی از کشف و ضبط ۲۳۵ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق نیز خبر داد و تصریح کرد: در این رابطه ۱۰۲ نفر از قاچاقچیان توسط نیروهای دریایی و انتظامی شهرستان میناب دستگیر شده اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین، کشف ۲ هزار و ۱۵۰ متر لوله انتقال سوخت قاچاق و توقیف ۴ دستگاه موتورسیکلت و ۱۳۵ عدد مشک مخصوص حمل سوخت را از دیگر دستاوردهای قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در شهرستان میناب عنوان کرد.

کد خبر 5408490

منبع: مهر

کلیدواژه: مجتبی قهرمانی دادگستری هرمزگان کالای قاچاق بارش برف برف و کولاک بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه برف و یخبندان برف روبی سیل کرمان آمار کرونا اردبیل عکس استانها دهه فجر سوخت در شهرستان میناب قرارگاه عملیاتی قاچاق سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار دپوی ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر ماهشهر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ منوچهر جوانمرد گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و سوخت، روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی بندر ماهشهر با رصد اطلاعاتی یک انبار دپوی سوخت قاچاق را شناسایی کردند و با هماهنگی مرجع قضایی به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بازدید از این انبار، یک هزار لیتر سوخت گازوئیل خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.

سرهنگ جوانمرد ادامه داد: همچنین ماموران پلیس امنیت اقتصادی در عملیاتی دیگر با گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی، دو دستگاه خودروی نیسان حامل سوخت قاچاق را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بندر ماهشهر اضافه کرد: در بازرسی از خودرو‌های توقیفی، حدود تقریبی ۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی سوخت کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این ارتباط ۵ نفر پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.  

دیگر خبرها

  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • کشف انبار دپوی ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر ماهشهر
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • متلاشی شدن باند قاچاق دختران
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان