Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - مهدی رضایی گفت: با کمک وزارت کشور مناطقی به عنوان مناطق کم برخوردار معرفی شدند. در استان تهران ۲۴۳ منطقه کم برخوردار یا حاشیه نشین وجود دارند که از این خدمات و طرح محروم هستند. خدمات و طرح‌های ارائه شده، متنوع بوده اند که یکی از این بسته ها، بسته سلامت است.

سازمان بیمه سلامت قرار است در این طرح سه هدف عمده را پیگیری کند که در گام اول، افرادی که در مناطق محروم و حاشیه نشین فاقد بیمه هستند را به کمک هلال احمر و مراکز بهداشتی شناسایی کرده و در گام دوم آن‌ها را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گام سوم افرادی که زیر نظر این پوشش هستند، به پزشکان خانواده معرفی می شوند تا بتوانند مراقبت‌های بهداشتی و درمانی را در محل زندگی خودشان دریافت کنند.

تفاهم نامه‌ای که با وزارت کشور برای این طرح به امضا رسیده از دی آغاز شده و این طرح به کل کشور ابلاغ شده است. از شروع این طرح در برخی مناطق بیش از ۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند. باتوجه به در دست نبودن آمار بین ۶ تا ۸ میلیون نفر به صورت رایگان در این طرح پوشش داده خواهند شد.

شناسایی این افراد به صورتی خواهد بود که سازمان هلال احمر با تشکیل گرو‌های چند نفره در شهر و در مناطق کم برخوردار این افراد را به سازمان بیمه سلامت معرفی خواهد کرد.

همه افراد یک خانواده که در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین زندگی می کنند با داشتن کارت ملی که هویت آن‌ها را مشخص می کند، زیر نظر این طرح قرار خواهند گرفت.

برای اتباع خارجی هم تمهیداتی اندیشیده شده است که اگر دارای کد مجاز ۱۳ رقمی (کد فراگیر فیدا) هستند، با شرایط دیگر زیر نظر طرح بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

از جمعیت ۶ الی ۸ میلیون نفری که زیر نظر این سازمان قرار خواهند گرفت، حدود ۸۰۰ نفر از اتباع خارجی دارای مجوز اقامت هستند.

او گفت: افرادی که بخواهند به صورت خود اظهاری در این پوشش قرار بگیرند، می‌توانند به صورت حضوری و غیر حضوری عضو شوند. بیمه سلامت رایگان تمامی خدمات پایه را به این شهروندان ارائه می‌دهد و در هیچ جایی برای آن‌ها محدودیتی نخواهد داشت.

بیشترین میزان پراکندگی اقشار حاشیه نشین در استان تهران با تعداد ۲۴۳ منطقه است که ۱۰ درصد را شامل می‌شود. حدود ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت مناطق محروم بیمه سلامت قرار کم برخوردار حاشیه نشین میلیون نفر زیر نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام این خبر گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
جمشید شایانفر افزود: بیمه شدگان مذکور نیازنیست که تمدید پوشش بیمه‌ای به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.


دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد