Web Analytics Made Easy - Statcounter

وکیلی گفت: میراث فرهنگی خراسان رضوی با پیشنهاد اولیه آغاز بررسی علمی اماکن احتمالی تدفین اجساد قیام گوهرشاد موافقت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی وکیلی، استاد تاریخ و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: خبر کشف گور دسته جمعی شهدای واقعه گوهرشاد همه جا منتشر شده است ولی اطلاعی از محل دقیق این اجساد نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورت همکاری میراث فرهنگی، می توان با اقدام جدی، با کیفیت، مستند و معتبر اماکن احتمالی تدفین اجساد قیام گوهرشاد را بررسی میدانی کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تأکید بر اینکه بایستی تاریخ شفاهی و اسناد مکتوب را در این زمینه جمع بندی داشته باشیم گفت: گمانه زنی های علمی در این زمینه دشوار است و احتمالات دارد اما روش علمی همین است.

وی اعلام کرد: میراث فرهنگی خراسان رضوی با این پیشنهاد اولیه آغاز بررسی علمی اماکن احتمالی تدفین اجساد قیام گوهرشاد موافقت کرده است.

وکیلی با اشاره به دلایل پرداخته نشدن به این ماجرای تاریخی تصریح کرد: باید برای کشف حقیقت در واقعه گوهرشاد تیمی علمی متخصص تشکیل شود چراکه اقدام مهمی است.

وی افزود: نقاط احتمالی تدفین شهدای واقعه گوهرشاد زمین های چند هکتاری است و امروز در این نقاط ساختمان سازی شده و اقدامات باستان شناسی و مطالعات با دشواری خاصی همراه است.

استاد تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: در قبرستان کوهسنگی، گلشور و خشت مال ها خود به خود اجسادی دیگر نیز تدفین شدند و اگر به اجسادی هم برسیم باید ارتباط آن با قیام گوهرشاد بررسی دقیق شود.

وی افزود: بایستی در زمینه کشف محل دقیق گورهای دسته جمعی شهدای قیام گوهرشاد نهادهایی که در این زمینه مسئولیت دارند هماهنگ باشند و همه امکانات را در یک راستا قرار دهند تا نتیجه مطلوبی گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میراث فرهنگی قیام گوهرشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازهمایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان

 رئیس انجمن هسته‌ای ایران در آیین آغاز به کار این کنفرانس بین المللی گفت: در این رویداد بین المللی با حضور ۵۰ پژوهشگر بین‌المللی از کشور‌های مختلف در زمینه آخرین دستاورد‌های به روز فناوری هسته‌ای بحث و تبادل نظر می‌شود.


جواد کریمی ثابت افزود: در این دوره از برگزاری این کنفرانس بین المللی استقبال پژوهشگران از داخل و حارج قابل توجه و بیش از انتظار است.


وی گفت: ۵۰۰ مقاله علمی به دبیرخانه این رویداد ارسال شده و استادان ۵۰ دانشگاه کشورمان در فرایند داوری این مقاله‌ها مشارکت دارند.


رئیس انجمن هسته‌ای ایران با بیان اینکه از بین مقاله ها، ۴۲۰ مقاله پذیرفته شد، افزود: ۱۰۰ سخنرانی علمی، ۱۶ میزگرد فنی و نشست‌های تخصصی در این رویداد ارائه می‌شود.

جواد کریمی ثابت، برگزاری این رویداد را در قالب ۱۳ محور و چهار بخش اصلی شامل سخنرانی علمی، میزگرد‌های تخصصی، نشست‌هایی با موضوع همکاری‌های علمی با موسسه‌های بین‌المللی و نمایشگاه آخرین دستاورد‌های فناوری هسته‌ای برشمرد و گفت: بیش از ۸۰ سخنران علمی در میزگرد‌ها حضور خواهند داشت.


رییس انجمن هسته‌ای ایران، برخی از محور‌های این کنفرانس را تغییرات اقلیمی و نقش موثر فناوری هسته‌ای برای رفع چالش‌های مرتبط با آن دانست و گفت: یکی از محور‌هایی که مورد استقبال پژوهشگران برای ارسال مقاله به کنفرانس قرار گرفت، کاربرد پرتو‌ها بویژه در زمینه رادیو دارو‌ها بود که کشورمان نیز در این زمینه موفق عمل کرده است.


جواد کریمی ثابت با اشاره به تجربه‌های کشورمان در زمینه رادیو داروها، کشاورزی هسته‌ای و تامین امنیت غذایی، افزود: برگزاری این کنفرانس فرصت خوبی برای به اشتراک گذاری این تجربه هاست.

در آغاز به کار نخستین کنفرانس بین المللی علوم وفنون هسته ای پیام دبیر فدراسیون هسته ای روسیه قرائت شد.

در بخشی از این پیام به دانش وفناوری ایرانی در توسعه فناوری هسته ای و کاربردی کردن آن در علوم وفنون مختلف و صنایع گوناگون اشاره شد.

همچنین در این پیام، توسعه همکاری دوجانبه در حوزه های چرخه سوخت ، رادیو داروها و زیرساخت ها هم توصیه شده است.

سی‌اُمین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ در اصفهان تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان ادامه دارد.


کاربرد پرتو‌ها (صنعت، پزشکی و محیط زیست)، راکتور‌های هسته ای، فیزیک هسته ای، اندازه گیری تشعشعات، ایمنی و امنیت هسته ای، تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای و حکمرانی هسته‌ای از جمله محور‌های سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آغازهمایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال