Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - فاضلیان در تشریح عملکرد سالانه بانک مسکن از افزایش ۱۵۴ درصدی کفایت سرمایه بانک طی ۲ سال گذشته خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد  به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، سید محسن فاضلیان عضو هیات مدیره بانک مسکن در تشریح عملکرد سالانه بانک مسکن، از روند رو به رشد و بهبود وضعیت مالی و عملکرد بانک طی ۲ سال گذشته خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این عضو هیات مدیره بانک مسکن با بیان اینکه کفایت سرمایه یکی از نسبت‌های سنجش سلامت عملکرد و ثبات مالی بانک‌ها و موسسات مالی است، گفت: این نسبت حاصل تقسیم سرمایه نظارتی به مجموع دارایی‌های موزون شده به ضرایب ریسک می‌باشد که نشان دهنده حمایت از بانک در برابر زیان‌های غیرمنتظره و نیز حمایت از سپرده گذاران و اعتباردهندگان است.

وی از سیر صعودی نسبت مذکور طی ۲ سال گذشته در بانک مسکن خبر داد و عنوان کرد: کفایت سرمایه بانک در پایان سال ۹۸ به میزان ۴.۰۲ درصد و در پایان سال ۹۹ به میزان ۸.۷۴ درصد بوده و این نسبت خوشبختانه در پایان آذر سال ۱۴۰۰ به ۱۰.۲۲ درصد رسیده است که این موفقیت ناشی از افزایش سرمایه سنوات گذشته بانک و لحاظ آن در سرمایه تنفیذ شده پس از دریافت مجوز از بانک مرکزی و همچنین تعیین تکلیف قسمتی از مطالبات ارزی بوده است.

فاضلیان در تشریح یکی دیگر از دلایل این رشد ۱۵۴ درصدی خاطر نشان کرد: بانک مسکن طی سال ۱۳۹۹ پس از چندین سال نسبت به تعیین تکلیف و اصلاح روش و نرخ محاسبه سود و وجه التزام حدود ۸ هزارمیلیارد ریال از مطالبات ارزی اقدام کرد و آثار مالی این اصلاحات، علاوه بر برگشت ۸ هزار میلیارد ریال ذخیره احتساب شده متعلقه سنوات گذشته به حساب سود و زیان انباشته، کاهش ۸ هزارمیلیارد ریالی مانده مطالبات ارزی و ایجاد شفافیت در صورت های مالی را در پی داشت که علاوه برتاثیرآثار کمی این اصلاحات در صورت های مالی، آثار کیفی این تصمیم گیری منجر به جلب نظرحسابرس مستقل و حذف یکی از بندهای حسابرسی سال ۱۳۹۸ شد.

عضو هیات مدیره بانک مسکن در بخش پایانی اظهارات خود گفت: کفایت سرمایه از جمله مهم‌ترین معیارهای ارزیابی وضعیت مالی یک بانک است و بانک‌ها به واسطه ویژگی‌هایی که دارند، باید سرمایه کافی برای پوشش ریسک ناشی از فعالیت‌های خود را داشته باشند. از این رو شاخص نسبت کفایت سرمایه از مهم‌ترین محرک‌ها در فرآیند سود آوری مؤسسات مالی و بانک‌ها محسوب می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: طی ۲ سال گذشته کفایت سرمایه بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۹۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال

سید شهرام کهریزی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و ارزیابی صورت گرفته، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در زمینه درآمد (حاصل از عوارض بارنامه، جابجایی کالا، ترانزیت و ...) به ویژه در ماه‌های پایانی سال ١۴٠٢ موفق به کسب مقام اول کشور شد.

وی تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با رشد بیش از ٣٠٠ درصد و در نتیجه در ١٢ ماهه سال گذشته با رشد ۲۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، در بین تمام استان‌های کشور با اختلاف زیاد رتبه اول را کسب نمود و مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان جابجا شد که نسبت به سال قبل افزایش ۲۵ درصدی دارد.

کهریزی درباره تعداد بارنامه صادره گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۶۲ هزار بارنامه برای جابجایی کالا صادر شد که نسبت به سال قبل از آن صدور بارنامه افزایش ۱۱ درصدی دارد.

وی عنوان کرد: ۶۶۵ هزار حواله حمل و نقلی نیز در سال گذشته صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۱۰ کالای اصلی جابجا شده استان کرمانشاه مازوت، سیمان کیسه ای، سیمان فله‌ای، کلینگر، چغندر، کنجاله، سنگ سنگبری، گازوئیل، پلی اتیلن، خاک معدنی است.

کهریزی افزود: استان کرمانشاه دارای ۲۱۱ هزار راننده فعال حوزه حمل و نقل کالا، ۲۲ هزار ناوگان وانت باری فعال و ۱۵ هزار کامیون حمل و نقل کالای برون شهری است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد