Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها- رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه با تشریح جزئیات حکم محیط بان کرمانشاهی گفت: دستگاه قضا پیگیر گرفتن رضایت از اولیای دم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، «محیط‌بان کرمانشاهی به اعدام محکوم شد» این خبری است که طی چند هفته اخیر در رسانه‌ها منتشر شده و از صدور حکم اعدام برای یک محیط‌بانی خبر می‌دهد که در جریان مواجهه با تعدادی افراد در منطقه حفاظت شده بیستون و درگیری که بین آنها رخ می دهد، متاسفانه باعث مرگ یک جوان می‌شود و حالا دادگاه رای به قصاص او داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که خبرنگار تسنیم استان مرکزی در گفت و گوی اختصاصی با «حجت‌الاسلام هادی صادقی» رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف کشور درخصوص رای صادره و اقدامات دستگاه قضایی در این باره به مصاحبه پرداخته است.

رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به حکم اعدام محیط‌بان کرمانشاهی اظهار داشت: حکم قصاصی که صادر شده مراحل مختلفی را سپری کرده و در زمینه امکان صدور حکم دیگر ما نمی‌توانیم قضاوت کنیم زیرا جزئیات پرونده را نخواندیم اما مطمئن هستیم که در دستگاه قضایی بیش از 10 قاضی در مراحل مختلف این موضوع را بررسی و قضات در دیوان عالی کشور رسیدگی کردند و به این نتیجه رسیدند که حکم قصاص صادر شود.

وی افزود: از طرف دیگر درواقع راضی نیستیم که به طور کلی حجم زیادی از قصاص اجرا شود، قصاص حق صاحبان خون است و آنها می‌توانند اجرا کنند و یا ببخشند اما توصیه قرآن این است که اگر ببخشند بهتر است بنابراین ما نیز تلاش می‌کنیم.

رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه ادامه داد: در روزهای گذشته به دبیر ستاد صبر و استان دستور دادم که پیگیری و تلاش کنند تا با کسب رضایت صاحبان خون ختم به خیر شود و این موضوع جزو برنامه‌های ما است که آن را دنبال کنیم اما از طرفی هم نمی‌توانیم بگوییم صاحب خون حق ندارد این کار را انجام دهد و یا به او فشار وارد کنیم و یا حق او را نادیده بگیریم زیرا حق او است.

صادقی تصریح کرد: امیدواریم با رضایت باطن برای رضای خدا از این خون گذشت کنند و به صلح و صفا ختم شود که عاقبت آن برای آنها هم بهتر است و تسکین بیشتری پیدا می‌کنند.

24 محکوم به قصاص از چوبه دار ‌در استان بوشهر رهایی یافتندانتقاد رئیس قوه قضائیه از بلاتکلیفی 37 ساله یک زندانی محکوم به قصاص

گفت‌و‌گوی ویدئویی خبرگزاری تسنیم استان مرکزی با "حجت‌الاسلام هادی صادقی" رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه در زیر می‌آید:

 

 

انتهای پیام/711/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محیط بان کرمانشاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۲۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: مشارکت های مردمی نیز در راستای ایفای نقش مردم در اجرای عدالت بوده و قطعا می تواند نقش مهمی و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

او احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه اصناف از مهمترین عناصر اقتصادی کشور هستند و حجم بالای قشر مرتبط با اتاق اصناف وجود دارد، بزودی 5 شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز، که سبب کاهش حجم پرونده ها در دادگاه خواهد شد، تشکیل و راه اندازی می شوند.

این مقام قضایی بیان داشت: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحدهای صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل براساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار داشت: شعب تخصصی به مشکلات و مسائل اصناف رسیدگی خواهند کرد تا علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه ها و حل اختلافات اثرگذار باشند موجب افزایش رضایت قشرهای مختلف مردمی نیز می شوند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: به جهت ایجاد راهکارهای کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده های این اتاق، شورای سیاست گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه اندازی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی