Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@16:20:40 GMT

کدامیک مستحق مجازات سنگین‌تری هستند؟

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۴۱۷۰

کدامیک مستحق مجازات سنگین‌تری هستند؟

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ از میان افرادی که زمینه بروز تخلفات اداری را فراهم می‌سازند، کدامیک مستحق مجازات سنگین‌تری هستند؟

افرادی که مرتکب قانون‌گریزی و انواع تخلفات مانند رانتخواری، زمینخواری، دادن رشوه، دریافت تسهیلات و امکانات غیرقانونی، خریدن رساله و پایان‌نامه دانشجویی و سایر موارد مشابه می‌شوند.

یا برخی از معدود کارمندان و مأمورین در دستگاه‌های دولتی و موسسات عمومی که در قبال اخذ رشوه، هدیه و سهم مشارکت و یا نسبت فامیلی و رفاقت و یا حتی بدون دلیل مشخص، قوانین و مقررات را زیر پا می‌گذارند و باعث بروز انواع نابسامانی‌ها مثل ساخت و سازهای غیرمجاز، واگذاری غیرقانونی آب و برق و گاز، ساخت خودروهای بی‌کیفیت، بی‌عدالتی در اخذ مالیات، صدور مجوزهای غیرقانونی، سنگ‌اندازی در مسیر کارآفرینی، تجاوز به حریم پیاده‌روها و خیابان‌ها توسط مغازه‌داران و امثال آن می‌شوند؟

یا مدیران و مسئولینی که قوانین و مقررات و توصیه‌های رهبری معظم انقلاب و سایر دلسوزان را نادیده می‌انگارند و در انجام وظایفی مانند اجرای قوانین و مقررات، اجرای اصل شایسته‌گزینی و شایسته‌سالاری و به کارگیری افراد معتهد و متخصص، نظارت اصولی بر کار همکاران و روند فعالیت‌ها، رفع خلاءهای قانونی، آموزش و تربیت افراد زیر مجموعه و امثال آن کوتاهی و سهل انگاری می‌کنند و زمینه بروز ناهنجاری‌ها را فراهم و مرتکب خیانت در حق ملت و مملکت خود می‌شوند؟

این که آیا نباید مجازات‌ها متناسب با نوع و میزان جرم و تخلف باشد و مهم‌تر این که آیا قانون نباید همزمان برای همه متخلفین و مجرمین اعم از عامل، مجری اجرا شود؟

قطعا اجرای مستمر، فراگیر، همزمان، دقیق، کامل و عادلانه قانون در مورد هر پرونده و هر موضوع قضایی می‌تواند در پیشگیری از بروز بسیاری از نابسامانیهای اجتماعی و اداری نقش اساسی داشته باشد و از بروز موارد مشابه و افزایش حجم پرونده‌های برخورد با ناهنجاری‌های رفتاری و اخلاقی افراد فرصت طلب بکاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین؛ پیشنهاد می‌‌شود همزمان با برخورد با مجرمین و متخلفین جامعه، برخورد قاطع و سخت با عناصری که در نظام اداری زمینه بروز تخلفات اداری را فراهم می‌سازند، نیز با جدیت و فوریت در دستور کار قرار گیرد.

*************

احمدرضا هدایتی

*************

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز تخلف اداري مجرم مجازات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با مشارکت مردم و بخش خصوصی شناسایی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری دراین سازمان به ارزش بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

ارسلان مالکی گفت: از این میزان ۳۳ پروژه مشتمل بر ۵ هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۱ پروژه با ظرفیت هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی هم در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار قرار دارد، ادامه داد: ارزش ریالی این پروژه‌ها در حدود ۸ هزار میلیارد تومان است.
وی اعلام کرد: ۳۵ پروژه سرمایه‌گذاری در ۱۸ استان به ارزش حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای انجام مطالعات و اخذ نظریه کارشناس رسمی در دست اقدام است.
اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه اجرایی سال ۱۴۰۳ مطرح شده است.

دیگر خبرها

  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در لرستان
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران