Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر انتشارات مجد با بیان اینکه می‌توان بخش‌های مختلف نمایشگاه را به صورت تفکیک شده برگزار کرد، گفت: می‌توان یارانه‌ها را نیز در بخش‌های مختلف تقسیم کرد. - اخبار فرهنگی -

سیدعباس حسینی‌نیک، مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی، در گفت‌و‎گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با بیان اینکه این نمایشگاه مجازی کتاب نمی‌تواند جایگزین نمایشگاه فیزیکی کتاب شود، گفت: اما این رویداد فرهنگی به دلایل مختلف مزیت‌هایی دارد که می‌تواند بهتر از نمایشگاه فیزیکی خدمات‌رسانی کند، به‌خصوص که محدودیت‌های ترافیکی و حمل‌و‌نقل و کرونا امکان بازدید از نمایشگاه را محدود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ در نمایشگاه مجازی کتاب تهران بدون اینکه حمل‌و‌نقل‌ها و جابجایی‌ها صورت بگیرد و محدود به زمانی از شبانه‌روز باشیم، کاربران می‌توانند در طول ساعت‌‌های مختلف کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند.

حسینی‌نیک با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب می‌تواند دارای مزایای خاص خود باشد، تصریح کرد: اگر بخواهیم با احتیاط رفتار کنیم، پیشنهاد می‌شود که همه بخش‌های موضوعی در یک زمان برگزار شود و بهتر است بخش‌های کودک و نوجوان، دانشگاهی،‌ عمومی و آموزشی به صورت مجزا ولی متوالی برگزار شوند.

وی افزود: با توجه به گستره وسیع استقبال مخاطبان از بخش‌های مختلف، سال گذشته نمایشگاه با اختلال مواجه شد. از سوی دیگر، شرکت پست نیز با حجم گسترده‌ای از مرسولات پستی روبرو شد؛ این در حالی است که همه این موارد را در جلسه قبل از نمایشگاه سال گذشته متذکر شده بودم.

عیدی وزیر ارشاد به خریداران نمایشگاه مجازی کتابتخصیص بن اعتباری خرید اهل قلم در نمایشگاه مجازی کتاب تهراندلایل یک ناشر برای عدم استقبال از کتاب‌های خارجی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران

مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی با طرح این موضوع که نمایشگاهی با این حجم از بازدیدکننده در دنیا بی‌نظیر است، تصریح کرد: در دنیا ما کمتر نمایشگاهی با چندین میلیون بازدید در مدت یک هفته و با این حجم تراکنش مالی داریم. اما مسئله اینجا است که اینترنت کشور با این حجم از مراجعات امکان سرویس‌دهی ندارد. نمایشگاه کتاب علاوه بر جست‌وجوی نام ناشر و نام کتاب باید امکان جستجوهای پیشرفته داشته باشد تا بازدیدکننده موضوع خاصی را انتخاب کند و چاپ اول یا سال انتشار آن را نیز ببیند. همچنین او باید بداند چه کتاب‌هایی در این حوزه‌ وجود دارد، اما حجم گسترده مخاطبان چنین امکانی را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه بسیاری از ناشران ما نیز آموزش لازم را ندیده‌‎اند، یادآور شد: دانش ناشران باید به‌روز شود و در این میان می‌توان از تجارب تشکل‌های حوزه نشر و آشنایی آن‌ها با ناشران و مشکلات آنها استفاده کرد.

وی بر لزوم افزایش زیرساخت‌های پست نیز تأکید و اضافه کرد: ظرفیت شرکت پست مثل سال گذشته است و نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نکرده است. در این زمینه باید آمار درست و مناسبی از سال گذشته وجود می‌داشت تا برای امسال برنامه‌ریزی بهتری می‌شد. به‌طور قطع نحوه تحویل‌‌گیری بسته‌های پستی که در وضعیت شلوغی به‌صورت فله‌ای تحویل گرفته می‌شد، حکایت از بی‌سامانی بسیار زیاد در تحویل بسته‌ها دارد؛ ولی هرگز گزارشی از طرف مدیران خانه کتاب و ادبیات ایران در این خصوص ارائه نشده است.

مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم که بخش‌های مختلف نمایشگاه را به صورت تفکیک شده در یک ماه یا چهار هفته برگزار کنیم و هر هفته را به یک موضوع اختصاص دهیم و یارانه‌ها را نیز در بخش‌های مختلف تقسیم کنیم تا بخش عمده مشکلات زیرساختی کمتر شود.

وی ضمن مخالفت با پست رایگان در نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران گفت: ارسال رایگان کتاب لزومی ندارد. همین که کتاب‌ها با تخفیف به دست مخاطبان می‌رسد، کافی است و رایگان شدن پست موجب می‌شود هزینه‌ای به ناشران و بخش دیگر آن به دولت تحمیل ‌شود؛ در حالی که اصلاً لزومی به این کار نیست.

به گفته وی؛ از یک طرف، ناشر باید 20 درصد تخفیف را اجباری بدهد و همچنین هزینه بسته‌بندی و پاکت و پست را متقبل شود و از طرف دیگر دولت 40 درصد یارانه به خریداران اصلی نمایشگاه که دانشجویان، طلاب، اساتید و اهل قلم هستند می‌دهد و البته یارانه پست را نیز پرداخت می‌کند. اما با این همه هزینه، نتیجه آن می‌شود که مشتریان جدی کتاب در طول سال خریدی نمی‌کنند تا نمایشگاه این چنینی برگزار شود.

سیدعباس حسینی‌نیک در پایان گفت: باید وضعیت کلی برگزاری نمایشگاه‌های کتاب مورد تحلیل دقیق قرار گیرد. پیشنهاد می‌کنم دولت در دوره جدید به این مهم بپردازد و این ظرفیت در تشکل‌های نشر وجود دارد و دولت می‌تواند از آن بهره گیرد.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز  شده  و تا دهم بهمن‌ماه 1400 ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب نمایشگاه مجازی کتاب کتاب نمایشگاه مجازی کتاب نمایشگاه مجازی کتاب بخش های مختلف سال گذشته کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: حدود ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب سال جاری حاضر خواهند بود، همچنین حدود ۵۰ هزار عنوان کتاب خارجی عرضه می‌شود که این آمار در سال گذشته حدود ۴۵ هزار عنوان بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یاسر احمدوند در نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: حدود ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب سال جاری حاضر خواهند بود، همچنین حدود ۵۰ هزار عنوان کتاب خارجی عرضه می‌شود که این آمار در سال گذشته حدود ۴۵ هزار عنوان بود و بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم از نظر حجم بار دریافتی با افزایش مواجه باشیم و حجم آن حدود ۷۰ تن باشد.

وی با اشاره به برگزاری رویداد «نشر ایران» در حاشیه نمایشگاه کتاب افزود: میزبان رویدادی با عنوان «نشر ایران» در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت هستیم که بر اساس نیاز معرفی بیشتر نشر ایران به جامعه جهانی و ناشران خارجی و کارگزاران منطقه‌ای طرح‌ریزی شده که حدود ۲۰ مهمان از کشورهای منطقه در آن شرکت خواهند کرد.

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تاکید بر اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای غزه و فلسطین در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: هم کار نمادسازی برای پاسداشت و یادبود مجاهدت‌های مردم غزه تدارک دیده شده و هم برنامه‌های مختلفی با حضور اصحاب فرهنگ و قلم برگزار می‌شود.

احمدوند با اشاره به در پیش‌رو بودن دهه کرامت نیز یادآور شد: به مناسبت هم‌زمانی با ایام دهه کرامت برنامه‌هایی برای پاسداشت مقام و جایگاه دختران و بانوان تدارک دیده شده است.

این خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 750730

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تشریح شد
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ بن دانشجویان ۷۰۰ هزار تومان شد
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ توزیع نقشه جانمایی غرفه‌ها از فردا
  • حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، آری یا خیر؟
  • ناشران بخش مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌ اقدام کنند