Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن در دی ماه امسال را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در دی ماه ۱۴۰۰، ۹ هزار و ۸۱۶ فقره معامله مسکن به ثبت رسید که نسبت به آذر ماه امسال که ۹ هزار و ۷۷۲ فقره معامله مسکن انجام شد، رشد نیم درصدی و نسبت به ماه مشابه سال قبل (دی ۱۳۹۹) که این شاخص سه هزار و ۵۱۵ فقره بود، رشد ۱۷۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصدی داشته است.

بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی را در دی ماه امسال ۳۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۴۰۰ تومان برآورد کرد که نسبت به ماه آذر امسال با متوسط قیمت هر مترمربع ۳۲ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۸۰۰ تومان، افزایش ۱.۱ درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که در دی ماه ۱۳۹۹ متوسط قیمت هر مترمربع مسکن ۲۷ میلیون و ۳۸۶ هزار تومان افزایش ۲۰.۳ درصدی داشته است.

اجاره بها

بررسی‌های بانک مرکزی از شاخص اجاره بهای مسکن در دی ماه امسال نشان دهنده افزایش ۵۰.۷ درصدی اجاره بها در شهر تهران نسبت به دی ماه سال گذشته و افزایش ۵۴ درصدی نسبت به کل مناطق شهری در ماه مشابه سال گذشته است.

گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق تهران

براساس اعلام بانک مرکزی، منطقه یک پایتخت با متوسط قیمت هر مترمربع ۷۰ میلیون و ۲۱۸ هزار تومان، گران‌ترین منطقه تهران و منطقه ۱۸ با متوسط قیمت هر متر ۱۵ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۹۰۰ تومان ارزان‌ترین منطقه پایتخت برآورد شده است.

بیشترین تعداد معاملات در منطقه ۵ با هزار و ۴۵۴ فقره معامله و کمترین تعداد در منطقه ۱۹ با ۹۳ فقره معامله مسکن ثبت شد.

کد خبر 5409274 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک مرکزی شهر تهران معاملات مسکن اجاره بها قیمت مسکن روسیه مصرف گاز قیمت دلار بانک مرکزی وزارت جهاد کشاورزی گمرک قیمت طلا لایحه بودجه 1401 بورس ارز 4200 تومانی سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان بنادر و دریانوردی صادرات غیرنفتی رستم قاسمی متوسط قیمت هر مترمربع فقره معامله بانک مرکزی ماه امسال دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفتش را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، عربستان قصد دارد تا قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش دهد. قیمت رسمی فروش نست سبک عرب احتمالاً ۷۰ تا ۹۰ سنت افزایش یافته و به ۳ دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان / دبی می‌رسد که بالاترین رقم از ماه ژانویه است.

اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی شده روایس آغاز کرده و صادرات درجات متوسط ترش نفت را کاهش داده است.

تغییر در مواد خام اولیه پالایشگاه ادنوک باعث شده صادرات نفت خام موربان در آوریل به رکورد ۱.۶۵ میلیون بشکه در روز برسد که قیمت نفت خام ترش سبک را پایین آورده است.

کد خبر 6094031 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول