Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در سومین سفر شهرستانی خود در جمع مردم روستای چهریق سلماس اظهار داشت: طی سال های طولانی پس از انقلاب، تلاش های بسیاری برای ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و رفاهی در مناطق محروم انجام شده که تمامی این تلاش‌ها برای رفع عقب ماندگی‌های موجود همواره ادامه دارد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در مناطق محروم و روستایی آذربایجان‌غربی در طول انقلاب اسلامی، بیان کرد: بیش از ۳ هزار روستا در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این تعداد فقط ۱۱ روستا برق دار نیستند؛ امروز اعلام ‌کنیم که در سال آینده، ۱۰۰ درصد آذربایجان‌غربی به شبکه برق متصل خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نگاه جمهوری اسلامی به مناطق مرزی همواره توسعه محور است، اضافه کرد: با وجود تمامی مشکلات اعم از جنگ تحمیلی و انواع فتنه‌ها در مناطق مرزی، جمهوری اسلامی هیچگاه از توجه به توسعه مناطق مرزی دست نکشیده است.

وی با تاکید بر ضرورت حضور میدانی مدیران در بین مردم و لمس مشکلات موجود از نزدیک، اظهار داشت: حضور میدانی مدیران در منطقه سبب اشرافیت آنان به مشکلات کشور می‌شود.

معتمدیان ادامه داد: مصوبات انجام شده در سفرهای شهرستانی باید در راستای حل مشکلات مردم به ویژه مناطق محروم باشد؛ بخش کوهسار شهرستان سلماس ۸۳ روستا دارد که از تمامی ظرفیت‌های دولت برای محرومت زدایی منطقه بهره مند خواهیم شد.

وی همچنین به اجرا و ادامه طرح‌ هادی در روستاهای بخش کوهسار تاکید کرد و خواستار بهره‌مندی این مناطق از اینترنت پرسرعت شد.

استاندار آذربایجان‌غربی در رابطه با مطالبه مردم منطقه برای بازگشایی بازارچه مرزی "کوزه رش" نیز گفت: ایجاد این بازارچه یک ظرفیت اقتصادی است که منجر به افزایش مبادلات اقتصادی می‌شود؛ اما باید توجه کرد که هرگونه اقدام در مرزها نیازمند توافق هر۲ کشور می‌باشد که در برخی مواقع نپذیرفتن آن توسط یکی از این ۲ کشورها سبب مشکلاتی می‌شود.

وی افزود: موضوع بازگشایی بازارچه مرزی "کوزه رش" در دستور کار وزارت خارجه جمهوری اسلامی دارد و امیدواریم مشکلات مربوط به آن برطرف شود.

معتمدیان با بیان‌اینکه مردم منطقه نباید معیشت خود را به بازگشایی بازارچه مرزی "کوزه رش" گره بزنند، اظهار داشت: این بازگشایی منوط به تصمیم یک طرفه جمهوری اسلامی ایران نیست و با توجه به این موضوع، مردم منطقه باید به دنبال ایجاد مشاغل جدید در منطقه باشند.

وی ادامه داد: فرصت های خوبی همچون صنایع دستی برای اشتغال زایی در منطقه وجود دارد؛ لازم است اداره کل میراث یک چرخه کامل از تولید تا فروش و بازاریابی صنایع دستی را در منطقه تکمیل کند.

استاندار آذربایجان‌غربی با انتقاد از کم رنگ شدن فرهنگ کار در جامعه، گفت: تمامی حمایت‌های دولت نیازمند همت مردم به ویژه جوانان است؛ ظرفیت‌های بزرگی در آذربایجان‌غربی برای توسعه وجود دارد که باید در راستای بهبود وضعیت معیشتی و سطح رفاه مردم از آنان بهره مند شد.

معتمدیان در سومین سفر شهرستانی خود، امروز به سلماس رفته است.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان ارومیه سلماس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران آذربایجان غربی جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان ارومیه سلماس آذربایجان غربی جمهوری اسلامی مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا موسسه امین در استان اظهار کرد: برای توسعه ساخت مسکن در سطح استان از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن نهایت بهره برداری می شود.

رسول عطائی ادامه داد: هم افزایی و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود و توسعه روش‌های صنعتی می‌تواند سرعت و کیفیت تولید مسکن در استان را افزایش دهد.

وی ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن در تلاش هستیم تا از ظرفیت تمامی نهاد‌هایی که امکان همکاری و همراهی را دارند استفاده کنیم.

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی اظهار داشت: این هم افزایی می‌تواند در بخش‌های عملیات‌های زیربنایی، روبنایی، آماده‌سازی و ساخت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته شوند.

عطائی اضافه کرد: راه و شهرسازی آذربایجان غربی آماده هر گونه همکاری با قرارگاه امین در راستای اجرای طرح‌های راه و شهرسازی به خصوص طرح‌های نهضت ملی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران تا روز شنبه در آذربایجان ‌غربی
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • بارش باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • امداد رسانی به متاثرین از آبگرفتی در خوی
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • کارکنان برق بخش آبپخش تقدیر شد
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • عشقی فراتر از خدمت.../ماندن در منطقه محروم؛ به واسطه عشق به دانش‌آموزان