Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:50:52 GMT

سه هزار میلیارد ریال به طرح فاضلاب شوش اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۵۹۰۴

سه هزار میلیارد ریال به طرح فاضلاب شوش اختصاص یافت

به گزارش ایرنا منصور دامیار روز چهارشنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه شوش در اداره آبفا این شهرستان افزود: برای احداث شبکه فاضلاب در شهر شوش ۲۲۰ کیلومتر باید خطوط فاضلاب اجرا شود که اجرای این طرح علاوه بر تامین اعتبار نیازمند تعامل و همکاری بیشتر دستگاه‌ها از جمله اداره میراث فرهنگی است.
وی با بیان اینکه هم اکنون طرح فاضلاب در مناطق مسکن مهر و شرق جاده در شوش در حال اجرا است، ادامه داد: روند پیشرفت طرح فاضلاب در شوش به دلیل کمبود اعتبار و محدودیت ایجاد شده از سوی میراث فرهنگی برای حفاری به کندی پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دامیار اظهارداشت: طرح فاضلاب در مناطق ابراهیم آباد، آخر آسفالت و زیباشهر تا نزدیکی حرم حضرت دانیال(ع) اجرا شد ولی به دلیل صادر نشدن مجوز حفاری از سوی میراث فرهنگی در این منطقه متوقف شد.

وی با بیان اینکه عملیات طرح فاضلاب در شرق جاده آغاز شده و در دست اجرا است، از نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی که پیگیر تامین اعتبار از محل ماده ۵۶ برای اجرای طرح فاضلاب شهر شوش است قدردانی کرد.

مدیر آبفا منطقه شوش بیان کرد: با تامین اعتبار سه هزار میلیارد ریالی روند اجرای طرح فاضلاب در آینده نزدیک در شهر شوش شتاب خواهد گرفت.
وی همچنین درخصوص مکان نمایی احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر شوش گفت: با تامین اعتبار، احداث این تصفیه خانه فاضلاب آغاز می‌شود ضمن اینکه ۲ ایستگاه پمپاژ فاضلاب نیز برای پمپاژ فاضلاب شهر شوش به تصفیه خانه پیش بینی شده است.
 اصلاح و توسعه ۱۰ کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی در شوش
 دامیار در ادامه از اصلاح و توسعه ۱۰ کیلومتر شبکه آبرسانی در بخش‌های مرکزی و فتح المبین شوش خبر داد و گفت: روستاهای بخش مرکزی شوش مشکل جدی در زمینه تامین آب آشامیدنی ندارند اما در بخش فتح المبین برخی روستاها از جمله روستاهای دهستان چنانه با مشکل شوری آب مواجه هستند.
وی با اشاره به حفر ۱۰ حلقه چاه برای رفع مشکل کمبود آب روستاهای بخش مرکزی و فتح المبین شوش ادامه داد: هفت حلقه چاه در حال تجهیز و تکمیل است تا وارد مدار شوند.

مدیر آبفا منطقه شوش مشکل روستاهای دهستان چنانه را شوری آب دانست و اظهارداشت: تامین آب مورد نیاز شست و شوی اهالی روستاهای چنانه و تامین آب شیرین برای مصرف آشامیدنی اهالی از طریق خط آبرسانی غدیر در حال اجرا است.
وی افزود: به منظور تامین آب آشامیدنی روستاهای دهستان چنانه پیشنهاد شده تا خط انتقال آب از طرح آبرسانی غدیر به دهستان چنانه منتقل شود و یا اینکه از خط انتقال آبی که از سد کرخه آبگیری می‌کند نیاز آبی این روستاها برطرف شود که هر ۲ طرح در حال مطالعه و پیگیری هستند.
دامیار همچنین از اصلاح یک و نیم کیلومتر شبکه فرسوده آبرسانی در روستاهای محارب خبر داد و گفت: مطالعات طرح جامع آبرسانی به روستاهای این منطقه نیز انجام شده و در انتظار تامین اعتبار برای اجرای طرح هستیم تا مشکل تامین آب این روستاها برای همیشه مرتفع شود.
 وی به تکمیل و تجهیز چاه حفر شده در شهرک بهرام  اشاره کرد و افزود: این طرح در دهه فجر افتتاح و وارد مدار می‌شود.
مدیر آبفا منطقه شوش گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر شوش که جوابگوی کل شهر خواهد بود قرار است از محل اعتبارات بین المللی احداث شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی میراث فرهنگی شوش دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی میراث فرهنگی شوش مجلس شورای اسلامی میراث فرهنگی شوش دهه فجر فاضلاب شهر شوش طرح فاضلاب میراث فرهنگی تامین اعتبار تصفیه خانه تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲

امتداد - بانک کشاورزی در سال 1402 به منظور حمایت از تولید و تامین انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مصرفی خانوارها، قریب به 306 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام، طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته، به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و امنیت غذایی خانوار ایرانی ایفا کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  شعب این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده ، بالغ بر ۱۴۸ هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و ۳۴ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتا حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است