Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدمحسن دهنوی روز چهارشنبه در بازدید از گمرک اینچه برون گلستان اظهارداشت :‌ تلاش داریم با مذاکره از مجموعه پشتیبانی جهادکشاورزی زمینه ورود نهاده ها دامی و دیگر مایحتاج ضروری مانند گندم و جو از طریق اینچه برون محقق شود.

وی افزود :‌ اینچه برون توان نقش آفرینی بالایی در افزایش تبادل کالا بین ایران و کشورهای CIS (اتحادیه کشورهای مستقل یا همسود) دارد و دروازه حقیقی ورود به بازار چند صد میلیونی ترکمنستان، قزاقستان، روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهنوی ادامه داد : گمرکات به عنوان سومین بخش تامین کننده تامین منابع مالی دولت ظرفیت های بالقوه بسیاری دارند که باید با اجرای متقن حدود ۶ هزار تعرفه گمرکی ، این نهاد مهم را به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور برسانیم.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: حدود ۲۷۹ هزار و ۴۹۵ تن انواع کالای غیرنفتی به ارزش ۱۳۲ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۷۱۲ دلار از مبادی گمرکی استان در ۹ ماه امسال به خارج صادر شد که از لحاظ وزنی و ارزش به ترتیب ۱۱۱ و ۶۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

سیدابراهیم حسینی اظهارداشت : سیمان، لوله پروفیل، لبنیات، خرما، سیب زمینی، ید و پلی استایرن به ترتیب از مهمترین اقلام صادراتی گلستان در این مدت بود که به کشورهای مختلف از جمله قزاقستان، ترکمنستان، عراق، افغانستان، بلغارستان، رومانی، ایتالیا، روسیه، قرقیزستان، ازبکستان و پاکستان صادر شد.

وی با اشاره به حجم واردات گمرکات گلستان تا پایان ماه آذر تصریح کرد: در این مدت ۱۴ هزار و ۲۳۴ تن انواع کالا به ارزش ۴۰ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۱۲۶ دلار وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۶۸ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۸۰ درصد بیشتر است.

حسینی اضافه کرد: عمده کالاهای وارداتی شامل استابلایزر، پارچه، واکس مصنوعی و آنتی استاتیک بود که از کشورهای چین، ترکیه، ترکمنستان، لهستان و ویتنام وارد ایران شد.

 اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

برچسب‌ها استان گلستان گمرک جمهوری اسلامی ایران اینچه برون سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان گمرک جمهوری اسلامی ایران اینچه برون استان گلستان گمرک جمهوری اسلامی ایران اینچه برون سرمایه گذاری اینچه برون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان

ایران و ترکمنستان همکاری‌های خود در زمینه برق و انرژی را توسعه می‌دهند.

به گزارش توانیر، در جهت پیگیری و توسعه همکاری‌های صنعت برق و انرژی دو کشور ایران و ترکمنستان، هیاتی از این کشور وارد تهران شد.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر در این رابطه گفت: با هدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در شرکت توانیر برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های مشترک، روند تسهیل تامین منابع مالی احداث طرح خط سوم ارتباطی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

اقلیمی با بیان این که با احداث و بهره برداری از خط مذکور ظرفیت ارتباط الکتریکی بین دو کشور همسایه به حدود سه برابر افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در این زمینه مطابق مناقصه برگزار شده از سوی طرف ترکمنی، پیمانکار ایرانی انتخاب و مقرر شده تا احداث بخش ترکمنستان خط انتقال سرخس (ایران) - ماری (ترکمنستان) به طول ١٥٥ کیلومتر تا دو سال آینده احداث و تکمیل شود.

وی یادآور شد: بخش ایرانی این خط انتقال پیش از این احداث و تکمیل شده است.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر در همین زمینه اضافه کرد: با احداث و تکمیل خط مذکور، ترانزیت برق ترکمنستان به کشور‌های ثالث از طریق شبکه سراسری برق ایران نیز در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

به گفته اقلیمی، همچنین در جهت راهبرد توسعه و تقویت همکاری با کشور‌های همسایه در زمینه صدور کالا و تجهیزات برقی و خدمات فنی مهندسی بین دو طرف مذاکراتی انجام و توافق شد از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های فعال و توانمند ایرانی در این بخش استفاده شود. در این نشست همچنین تطبیق حساب‌های مالی میان دو کشور انجام و نهایی شد.

دیگر خبرها

  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تبدیل ۴۶۳ فقره شناسه قدیم به شناسه جدید طی یک روز در گلستان
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه