Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، علی خیرالدین در آیین معرفی پتروشیمی کارون به عنوان نخستین شرکت دانش‌بنیان گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: ۴۹ پارک علم و فناوری، ۲۲۳ مرکز رشد، ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد فناور و ۶۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که حدود هزار و ۸۰۰ شرکت از این دانش‌بنیان‌ها در پارک‌های علم و فناوری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از بزرگ‌ترین معضلات کشور را بیکاری خواند و ادامه داد: حدود ۴۰ درصد بیکاران کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و این نشان‌دهنده آن است که نتوانستیم در جذب فارغ‌التحصیلان در بازار کار موفق باشیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ۶۵ هزار اشتغال دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده است، اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان توانسته‌اند حدود ۵۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی را جذب کنند، بنابراین زمینه‌ای مناسب برای اشتغال دانش‌بنیان است.

به گزارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خیرالدین با تاکید بر اینکه برای موفقیت در این بخش باید روی لبه فناوری و مرز دانش فناوری کار کنیم، تصریح کرد: وجود دفاتر انتقال فناوری در هلدینگ‌های مختلف به‌ویژه در بخش پتروشیمی بسیار ضروری است و این موضوع باید تقویت شود.

وی بر تبدیل واحدهای فناور به شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی که به‌تازگی قرار شده است ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه داشته باشد، بیشترین حمایت را از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهد. با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان دیگر خام‌فروشی نخواهیم کرد و به سمت بهره‌وری بالاتر خواهیم رفت.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم درباره طرح میزبانی توضیح داد: در این طرح دانشجویان فعال در دانشگاه‌ها شناسایی و علاقه‌مندان حوزه فناوری وارد شرکت‌های دانش‌بنیان می‌ شوند. بنابراین صنعت پتروشیمی نیز می‌تواند در صورت داشتن توان از علاقه‌مندان به حوزه پتروشیمی در این طرح حمایت کند.

خیرالدین درباره موضوع نیازسنجی و نیازآفرینی برای آینده اظهار داشت: صنعت پتروشیمی باید تمرکز بیشتری بر پارک‌های شیمیایی داشته باشد. برای نمونه هم‌اکنون کشور چین ۶۸۰، عربستان ۳ و آلمان ۶۰ پارک شیمیایی احداث کرده‌اند، اما در ایران یک پارک شیمیایی نیز وجود ندارد. پارک‌های علم و فناوری می‌توانند زمینه مناسبی برای ایجاد این پارک‌ها باشند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری پتروشیمی علی خیرالدین شرکت دانش بنیان آلمان کارون پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری پتروشیمی علی خیرالدین وزارت علوم تحقیقات و فناوری پتروشیمی علی خیرالدین شرکت دانش بنیان آلمان کارون پارک علم و فناوری شرکت های دانش بنیان علم و فناوری وزارت علوم پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رکنا، واکاوی رسانه ای زمینه های چالش های تولید دانش بنیان در کشور، ایجاد رقابت سازنده در میان صاحبان اندیشه، خبرنگاران و اصحاب رسانه و افزایش تأثیرگذاری رسانه‌ها بر شبکه های حوزه تولید و اشتغال کشور از اهداف برگزاری جایزه ملی سرآمدان ایران است.

در لوح اهدایی رئیس جشنواره به مقدسی آمده است: بنا به تجارب ارزنده حضرتعالی در حوزه اقتصاد دانش بنیان و فناوری های مالی به عنوان عضو شورای سیاستگذاری منصوب می شوید. امید است با بهره مندی از دانش شما زمینه برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد فراهم گردد.
محمدرضا مقدسی کارآفرین ایرانی، در سن ۲۹ سالگی صاحب مجموعه های مختلف اشتغالزایی در ایران هست که از تخصص های وی میتوان به تدریس بازارهای مالی، مشاوره کسب و کار، آموزش فضای مجازی و... اشاره کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899842

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد