Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - ناصر کریمیان گفت: این طرح سال‌های گذشته در مراکز پیش‌دبستانی و مهدهای کودک اجرا می شد، اما امسال شرایط کرونایی اجرای آن را به فضای مجازی کشاند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان می گوید: شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی اختلالات اضطرابی است و در بسیاری اوقات علایم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او: براساس اجرای این طرح، والدین دارای کودک پنج تا ۶ ساله می توانند در راستای انجام تست اضطراب و تشخیص به موقع وارد سامانه مشاوره moshabereh.behzisti.ir شده و با وارد کردن کد ملی کودک پرسشنامه را پاسخ دهند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: درصورت مشکوک بودن کودک به داشتن اضطراب، به مراکز مشاوره زیر نظر بهزیستی برای روند درمان معرفی می شود.

کریمیان می گوید: با تشخیص به موقع و مداخله به هنگام می توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که چگونه اضطراب خود را کنترل کنند و زندگی طبیعی داشته باشند.

او گفت: گام بعد از غربالگری شناسایی کودکان مضطرب و معرفی به مشاوره و اجرای پروتکل های درمانی از جمله رفتار درمانی، بازی درمانی و استفاده از ابزارهای تشخیصی همانند آزمون های ترسیم نقاشی و تست های فرافکن CAT و غیره برای تشخیص علت اضطراب است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی غربالگری کودکان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی