Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-اقدامات اخیر روسیه در سوریه مبنی بر راه اندازی گشت های مشترک هوایی با سوریه در مرزهای جولان اشغالی و همچنین ارسال نیروهای پلیس نظامی به بندر لاذقیه، تل آویو را به این گمان سوق داده که شاید مسکو تصمیم دارد به تجاوزهای اسرائیلی به سوریه پایان دهد که بعید نیست این اقدامات، درپی هشدارهای سوریه و ایران صورت گرفته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا،دو روز گذشته رویترز به نقل از خبرگزاری اینترفکس خبر داد، جنگنده‌های نظامی روسیه و سوریه به صورت مشترک در حریم هوایی مرزهای سوریه گشت‌زنی کردند.
وزارت دفاع روسیه همچنین خبر داد، مسکو و دمشق قصد دارند این گشت‌زنی‌های مشترک را به صورت مرتب انجام دهند. رویترز در گزارش خود درباره این گشت زنی مشترک نوشت که مسیر پروازی جنگنده‌های روسیه و سوریه شامل بلندی‌های اشغالی جولان هم شده است.
ماه گذشته رژیم صهیونیستی بندر لاذقیه را مورد هدف قرار داده بود که تبعات آن هنوز پا برجاست. دولت سوریه از نادیده گرفته شدن این حمله توسط روسیه که اشراف مستقیم به این بندر حیاتی دارد، ابراز نارضایتی کرد.
در مسکو نیز این حادثه واکنش هایی به همراه داشت. برخی از رسانه های نزدیک به حکومت، نیروهای روسیه در سوریه را از مقابله با حملات رژیم صهیونیستی معاف دانستند، برخی از روزنامه ها نیز اشاره کردند که رژیم صهیونیستی توافق غیر علنی با روسیه درخصوص "مکانیسم هماهنگی" در حریم هوایی سوریه را نقض کرده است که قرار بود پیش از هر اقدامی در این باره، روسیه را در جریان بگذارد.
در همین چارچوب، ایران و سوریه نارضایتی خود را از ادامه حملات رژیم صهیونیستی به سوریه اعلام کردند و به صورت غیر مستقیم اشاره کردند که اگر این حملات مهار نشود، ناچارند به آن پاسخ دهند.
از این رو می توان دریافت که چرا نیروهای متمرکز روسیه در پایگاه حمیمیم در نزدیکی بندر لاذقیه، چند روز پیش نیروهای پلیس نظامی خود را به صورت دائمی در بندر مستقر کرده اند. معنای گشت زنی های مشترک روسیه و سوریه در طول مرزهای جولان نیز قابل درک است و به این دو، باید سفر اخیر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به مسکو را نیز افزود.
از سوی دیگر، برخی معتقدند که فرستادن نیروهای روسیه به بندر لاذقیه، به سود دولت سوریه نیست، چرا که طی سال های گذشته تلاش کرده بود از سپردن این بندر به نیروهای روسیه خودداری کند. در این چارچوب منابع سوریه ای خبر داده اند که روسیه بارها از سوریه درخواست کرده که بندر لاذقیه را با قراردادهای بلندمدت به روسیه بدهد و با مخالفت دولت سوریه روبرو شده است.
این منابع افزودند: ورود نیروهای روسیه به این بندر پس از حملات "اسرائیل"، می تواند این معنی را بدهد که روسیه در مقابل حمایت از این بندر، خواستار سهمی از آن است. لذا می توان این نتیجه را گرفت که روسیه تعمدا از حملات اسرائیلی چشم پوشی کرده تا به این موقعیت برسد و اهداف خود را در سایه تهدیدهای رژیم صهیونیستی تحقق بخشد.
"یوسی یهوشع" دو روز پیش در روزنامه عبری یدیعوت احرونوت نوشت که بزرگان سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی به دنبال علت تغییر سیاست روسیه با این رژیم هستند. در این خصوص می توان چند احتمال را در نظر گرفت. یکی از آنها این است که روسیه درصدد اثبات توانایی خود در خنثی سازی حملات هوایی اسرائیلی به سوریه است، و این یعنی رژیم صهیونیستی در این حملات بسیار زیاده روی کرده است.
با توجه به اظهارات یهوشع، آیا می توان اقدام اخیر روسیه را نتیجه تنش آن با آمریکا بدانیم؟ آمریکا نگران است که روسیه در آینده نزدیک در اوکراین دست به اقدامات نظامی بزند و روسیه نیز علاقه دارد به آمریکا نشان دهد که در میدان دیگری در خاورمیانه مانور می دهد.
به عقیده یهوشع، رژیم صهیونیستی اکنون نمی داند که اقدام روسیه صرفا مانوری برای بازی قدرت است و در همین مرحله پایان می یابد یا اینکه مسکو تصمیم قطعی به جلوگیری از حملات هوایی اسرائیلی در سوریه علیه ایران دارد.
وی همچنین تاکید می کند که اکنون برای آرام کردن فضا، تماس های امنیتی میان فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی و روسیه جریان دارد و احتمالا پس از این گفتگوها، "اسرائیل" برای فروکش کردن خشم ها، از حملات خود به سوریه خواهد کاست، حتی اگر علنا این مسئله را اعلام نکند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سوریه رژیم صهیونیستی نیروهای روسیه بندر لاذقیه گشت زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح

در حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه چند فلسطینی شهید شدند.

به گزارش ایسنا، در حالی که جنگ غزه امروز (جمعه) وارد دویست و دهمین روز خود شد، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در محله الزهور در شمال شهر رفح بمباران کردند که منجر به شهادت ۷ تن از جمله چهار کودک و زخمی شدن چند نفر دیگر شد.

همچنین در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه ۹ نفر زخمی شدند.

به گفته منابع در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در نزدیکی اردوگاه آوارگان در غرب تل السلطان در غرب رفح نیز بیش از ۱۰ تن مجروح شدند.

از سوی دیگر شبکه الجزیره به تصاویری از یک پهپاد صهیونیستی دست یافت که پیشتر در غزه سرنگون شده بود. این تصاویر درباره عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در محله الشجاعیه در دسامبر گذشته است و تانک‌های اسرائیلی را نشان می‌دهد که در تعدادی از مدارس الشجاعیه مستقر شده‌اند. تانک‌های اسرائیلی گورستان التوانسه در مرکز محله الشجاعیه را تخریب کردند.

همچنین این تصاویر سربازان رژیم اشغالگر را نشان می‌دهد که از یک فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند و وی را به داخل یکی از مدارس در محله الشجاعیه می‌فرستند. این تصاویر ۲ پهپاد صهیونیستی را نشان می‌دهد که در حال تعقیب این فلسطینی هستند.

در این راستا مقاومت فلسطین همچنان به هدف قرار دادن محور نتزاریم که غزه را به ۲ قسمت شمال و جنوب تقسیم می‌کند، با خمپاره و موشک ادامه می‌دهد.

گردان‌های شهدای الاقصی پنجشنبه مراکز کنترل و فرماندهی در محور نتزاریم را هدف قرار دادند.

گردان‌های شهدای الاقصی تجمع سربازان رژیم صهیونیستی و خودروهایشان را در اطراف منطقه الشیخ عجلین در جنوب غرب شهر غزه هدف قرار دادند.

گردان‌های المجاهدین و گردان‌های مقاومت ملی، شاخه نظامی جبهه دموکراسی برای آزادی فلسطین نیز نیروهای رژیم صهیونیستی در محور نتزاریم را هدف قرار دادند.

سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با نیروهای شهید عمر القاسم تجمع نیروهای رژیم صهیونیستی را در این منطقه هدف قرار داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه