Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و درمان ناباروی از ظرفیت‌های این نهاد انقلابی در استان است.

امین سلاحورزیان در جریان بازدید دکتر احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از جهاد دانشگاهی، معضل حاد زوجین استان را ناباروری عنوان کرد و افزود: بر این اساس جهاد دانشگاهی واحد لرستان مرکز درمان ناباروری را در فروردین ۱۳۹۸ راه‌اندازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۴۹۹ پرونده در این مرکز تشکیل و تمام خدمات مرکز ناباروری در جهاد دانشگاهی لرستان انجام می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: در حال حاضر نمایندگی بانک خون بند ناف در جهاد دانشگاهی فعالیت دارد و می‌تواند به متقاضیان خدمات ارائه دهد.

سلاحورزیان مرکز تحقیقات گیاهان دارویی را یکی از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی اعلام کرد و با بیان اینکه این نهاد پتانسیل بالایی در کشت، تولید، بسته‌بندی و فرآوری گیاهان دارویی در لرستان دارد، تصریح کرد: بسته‌بندی گیاهان دارویی ارزش افزوده بالایی دارد و می‌تواند در موضوع اشتغال یاریگر استان باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان اضافه کرد: یکی از معضلات شهرستان کوهدشت مصرف آب کشاورزی است و با توجه به اینکه در آنجا محصولات آبدوست کشت می‌شود که به منظور ترویج فرهنگ استفاده و مدیریت منابع آب، گلخانه کوهدشت را احداث کردیم.

وی در خصوص دوره‌های آموزشی در مرکز آموزش کوتاه مدت جهاد دانشگاهی لرستان نیز تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌هایی که در این مرکز انجام می‌شود در راستای دوره‌های آزاد مهارت محور هستند.

سلاحورزیان بیان کرد: متقاضیانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند از آموزش‌های لازم برای مهارت آموزی و اشتغال در مکان‌های مورد نظرشان برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی احمدرضا دالوند مرکز ناباروری بانک خون جهاد دانشگاهی لرستان لرستان جهاد دانشگاهی لرستان گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی داورزن در حاشیه مکان یابی یک مجتمع شترداری، پرورش شتر را از ظرفیت‌های مغفول این شهرستان برشمرد و گفت: داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر، ظرفیت بسیار مناسبی برای پرورش شتر و شترداری دارد.

سعید خسروجردی افزود: با توجه به اقلیم مناسب منطقه و پتانسیل‌های موجود، قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر این شهرستان تا چند برابر وجود دارد.

وی گفت: گسترش صنعت شترداری در داورزن، نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارش‌ها، پرورش شتر در بین انواع دام پرواری سبک و سنگین، راه مقرون به صرفه‌تری محسوب می‌شود.

خسروجردی افزود: در وضعیت کنونی نیز امکان تهیه علوفه از منابعی، چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌های داورزن، برای این دام‌ها فراهم است.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری است که می‌توان از آن فراورده‌های زیادی تولید کرده و با استفاده از همین پتانسیل، ثروت ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  • داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن