Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@21:28:09 GMT

پوستر سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۹۶۸۳

پوستر سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر رونمایی شد

مراسم رونمایی از پوستر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر ظهر روز چهارشنبه ششم بهمن با حضور محمود سالاری معاون امورهنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره ظهر روز چهارشنبه ششم بهمن ماه با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله یاری سرپرست دفتر موسیقی و رئیس جشنواره، حسن ریاحی دبیر جشنواره، اعضای شورای سیاستگذاری، هیئت انتخاب آثار و گروه‌ها، مدیران و دبیران بخش‌های مختلف این جشنواره برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم، محمد اله یاری (سرپرست دفتر موسیقی و رئیس جشنواره) با ارائه گزارش‌هایی از روند امور اجرایی جشنواره، در سخنانی مطرح کرد: امروز در جلسه مشترکی با حضور اعضای شورای سیاستگذاری، هیئت انتخاب آثار و مدیران بخش‌های مختلف هستیم که کار خود را از خردادماه آغاز و جلسات مختلفی هم برگزار کرده‌اند.

اله یاری همچنین در ادامه سخنانش از برگزاری جلسات بخش‌های تخصصی جشنواره همچون جایزه باربد، موسیقی و رسانه و جایزه ترانه نیز خبر داد و اعلام کرد که برگزیدگان این بخش‌ها در آیین اختتامیه معرفی و تجلیل خواهند شد.

سرپرست دفتر موسیقی افزود: اجراهای صحنه‌ای جشنواره سی و هفتم به این شکل خواهد بود که از ٢٠ تا ٢٦ بهمن‌ماه اجراهای پاپ روی صحنه خواهند رفت و بخش غیرپاپ ٢٢ تا ۲۶ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد. ٢٧ و ٢٨ بهمن‌ماه نیز به مناسبت وفات حضرت زینب (س) برنامه‌ای نخواهیم داشت و ٢٩ خردادماه آیین اختتامیه جشنواره خواهد بود.

در ادامه این مراسم، اردوان جعفریان دبیر بخش بین‌الملل ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این کمیته گفت: در بخش بین‌الملل جشنواره امسال، گروه‌ها را به سمت موسیقی کلاسیک تغییر مسیر دادیم.

مسعود اله یاری (مدیر کمیته روابط عمومی) نیز در گزارشی اعلام کرد: پس از اتمام فراخوان دعوت از رسانه‌ها و جمع‌بندی نهایی، بیش از ٨٠ رسانه داخلی و خارجی در خواست حضور در جشنواره داده‌اند و همچنین میزبان رسانه‌هایی از کشورهای ایتالیا، آلمان، ژاپن، چین، ترکیه، آذربایجان، روسیه، عراق و لبنان خواهیم بود که مراحل صدور کارت عکاسان و هماهنگی نحوه حضور اصحاب محترم رسانه در سالن‌ها با ستاد اجرایی صورت گرفته است.

سعید میرمحمد صادق (دبیر جایزه موسیقی و رسانه) و مسلم نادعلی‌زاده (دبیر جایزه ترانه) نیز گزارشی از فعالیت‌ها، هیئت داوران و نحوه برگزاری این دو جایزه ارائه دادند و در ادامه امیرعباس ستایشگر (مشاور اجرایی جشنواره) به ارائه گزارشی از روند امور اجرایی بخش‌های مختلف جشنواره پرداخت.

شاهین فرهت، داوود گنجه‌ای و احمد صدری (اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره) با تقدیر از تلاش‌های ستاد اجرایی جشنواره به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

حسن ریاحی (دبیر جشنواره) با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره موسیقی فجر و تأثیر آن بر هنرمندان جوان گفت: با توجه به تعطیلی دوساله اجراهای صحنه‌ای، دوست دارم جشنواره بهانه‌ای باشد که گرد و غباری از سازها گرفته شود و حرکتی ایجاد شود. وی در پایان در عملکرد ستاد اجرایی جشنواره گفت: من فکر می‌کنم جشنواره با شرایط فعلی بسیار قابل دفاع است.

محمود سالاری (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) پس از شنیدن صحبت‌های حاضران با ابراز امیدواری برای برگزاری جشنواره‌ای باشکوه در سخنانی مطرح کرد: از همه دست‌اندرکاران که این موکب را سرپا نگه داشته‌اند، تشکر می‌کنم. امیدوارم کارمان برکت داشته باشد و با یک وفاق ملی، همه ما باید زیر پرچمی با گفتمانی که هویت ملی ما را رقم می‌زند، احیا کنیم.

در بخش پایانی نیز از پوستر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر با طراحی امید عسگری رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر اجرایی جشنواره بهمن ماه بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۹۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم در مسکو با اهدای جایزه سنت جرج طلایی به فیلم «شرم» محصول مکزیک و قطر به کار خود پایان داد. جایزه سنت جرج نقره‌ای بهترین کارگردانی به همراه دو جایزه جنبی جایزه نت پک [شبکه ارتقای سینمای آسیا] و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم «آه سرد» ساخته ناهید عزیزی صدیق از ایران اهدا شد.

 چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو (MIFF) کار خود را  به پایان رساند.

نیکیتا میخالکف رئیس جشنواره با اشاره به این که «هشت روز جشنواره، با نمایش ۲۴۰ فیلم از ۵۶ کشور، ۳۸۰ نمایش در ۹ سینما، ۳۹ هزار تماشاگر و بیش از ۷٫۵ هزار مهمان و حضور بیش از ۱۶۰۰ نماینده رسانه برگزار شده است، برپایی این دوره جشنواره را حاصل یک عملکرد خوب ارزیابی کرد.

برنده جایزه بزرگ سنت جرج طلایی این دوره جشنواره، میگل سالگادو کارگردان مکزیکی با فیلم «شرم» محصول مکزیک و قطر بود. این درام داستان دو نوجوان است که توسط یک باند خلافکار اسیر می‌شوند. یکی از آنها می‌میرد، دومی موفق به فرار می‌شود، اما او با خود مبارزه می کند و نمی‌تواند به بستگان دوستش در مورد مرگ خود بگوید. کارگردان فیلم پس از دریافت جایزه گفت: «ما این فیلم را درباره معضل بسیار جدی حضور و مشارکت جوانان در باندهای خلافکار و جنایتکار ساختیم که در مکزیک با آن مبارزه کرده‌ایم و هنوز هم می‌جنگیم.

جایزه سنت جرج نقره‌ای بهترین کارگردانی به همراه دو جایزه جنبی جایزه نت پک [شبکه ارتقای سینمای آسیا] و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم «آه سرد» ساخته ناهید عزیزی صدیق از ایران اهدا شد.
او هنگام دریافت جایزه گفت: حضور در این سالن برای من افتخار بزرگی است. از هیئت داوران جشنواره بسیار سپاسگزارم.

جایزه بهترین بازیگر مرد به خوان رامون لوپز برای «شرم» اهدا شد. و ماریکه بیکیرش بازیگر فیلم آلمانی «شلیمازل» جایزه بهترین زن را دریافت کرد.
همچنین جایزه نقره‌ای سنت جرج به فیلم «دروغگو» ساخته یولیا تروفیمووا در مسابقه «پرومیز روسیه» رسید.
سرگئی اورسولیاک کارگردان روسی به دلیل کمک به پیشرفت سینما جایزه ویژه سنت جرج دریافت کرد.

هیئت داوران فیلم «شریک‌ها» ساخته خوزه ماریا فلورس کارگردان اسپانیایی را به عنوان بهترین فیلم کوتاه معرفی کردند. جایزه بهترین فیلم مستند «رخ» ساخته سام کلانتری از ایران اهدا شد.

همچنین جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم «نیروانا» به کارگردانی آصف اسلام از بنگلادش رسید. این فیلم صامت سیاه و سفید شبیه یک آلبوم عکس، داستان سفر درونی سه شخصیت را روایت می‌کند.

در مراسم اختتامیه شخصیت‌های مشهور سینما و فرهنگ روسیه از جمله بازیگران سرگئی گرماش و ماکسیم استویانوف، بازیگران زن اکاترینا ولکووا و اولسیا سودزیلوسکایا، کارگردانان الکسی اوچیتل و سرگئی اورسولیاک، نویسنده الکساندر تسیپکین حضور داشتند. سازندگان و بازیگران فیلم سینمایی «تندر اصلی: بازی» که فیلم اختتامیه جشنواره شد نیز معرفی شدند.

این جشنواره در سال ۱۹۳۵ تأسیس شد که آن را به دومین جشنواره قدیمی فیلم جهان پس از رویداد ونیز تبدیل کرد. در سال ۱۹۹۵ اعلام شد که جشنواره فیلم سالانه می‌شود، اگرچه در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ برگزار نشد اما از سال ۱۹۹۹، MIFF هر سال برگزار می‌شود.

چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو (MIFF) از ۱۹ تا ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ (۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) در پایتخت روسیه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری