Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کاربران در کمپینی با عنوان «شهرک علوی مکان مناسبی برای خانه‌دار شدن نیست! » در فارس من خواستار تجدید نظر استانداری هرمزگان و راه و شهرسازی در تعیین مکانی برای طرح جهش تولید شده‌اند.

اما بواقع دلایل مخالفت عمومی با این مکان (شهرک علوی) برای طرح جهش تولید مسکن در بندرعباس چیست؟

1- این شهرک در فاصله 40 کیلومتری بندرعباس واقع است و به گفته بسیاری از کارشناسان، عملا تأثیری بر کاهش قیمت و یا ایجاد توازن قیمتی در بازار مسکن بندرعباس ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2- با توجه به قانون واگذاری زمین دوتی در کشورمان، عملا هر فرد فقط یک بار می‌تواند زمین دریافت کند و بسیاری از کسانی که این فرصت را دارند تا در قالب طرح جهش ملی مسکن از زمین رایگان برخوردار شوند، این فرصت خود را با گرفتن زمین در شهرک علوی بر باد رفته می‌بینند.

3- مسکن مهر کنونی در بندرعباس که چسبیده به شهر بنا شده هنوز از بسیاری امکانات خدمات شهری برخوردار نیست و بدلیل زیرسازی‌های نامناسب، در زمان هر بار بارش با بحران مواجه می‌شود و پاره‌ای دیگر از منازل مردم عملا با مشکل روشنایی معابر و مدرسه و امکانات دیگر مواجهند و تنها دلخوشی آنان، استفاده از امکانات شهری است. با این تجربه عملا معلوم نیست چه چشم‌اندازی در انتظار خانه‌های مردم در شهرک علوی باشد.

4- فاصله زیاد شهرک علوی تا بندرعباس و نبود جاده‌ دسترسی مناسب و پرتردد بودن جاده فعلی ترانزیتی بندر شهید رجایی، خطر تصادفات شدید میان مردمی که از این شهرک تا بندرعباس را باید طی کنند، صدچندان می‌سازد.

5- کرایه تردد میان شهرک علوی تا بندرعباس برای کارمندی که در آنجا خانه داشته باشد، چقدر است؟ (آیا اساسا به چنین موضوعاتی فکر شده است؟)

6- کدام یکی از مدیران تصمیم‌گیرنده برای این جانمایی حاضرند خود در این شهرک سرمایه گذاری کرده و تنها فرصت خانه‌دار شدن خود را در بلیت این شهرک خرج کنند؟!

7- در شمال و شرق بندرعباس و در فاصله بسیار کمی از شهر، صدهکتار زمین مناسب برای خانه‌سازی وجود دارد که دسترسی‌های خوبی به لحاظ جاده‌ای نیز به آنان وجود دارد و رساندن امکاناتی نظیر برق و گاز و تلفن و خدمات شهری نیز به آن بسیار آسان‌تر از زمینی در 40 کیلومتری غرب شهر بندرعباس است.

8- شهرک علوی شاید محل مناسبی برای خانه‌سازی برای کارگران و کارکنان صنایع غرب شهر بندرعباس باشد که می‌توانند با تردد آسان و کوتاه به محل کار خود برسند اما برای آنانی که مجبور به تردد به شهر هستند، قطعا هزینه‌های مازادی به دنبال خواهد داشت.

این نکات و مجموعه دیگری از دغدغه‌های مردم، ضرورت بازنگری و یا بررسی جانمایی طرح جهش تولید در بندرعباس را از سوی مسؤولان امر دوچندان ساخته است که ضروری است استاندار و دادگستری هرمزگان در این عرصه ورودی هوشمندانه داشته باشند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرک علوی هرمزگان بندرعباس جهش تولید مسکن مسکن مهر طرح جهش تولید شهرک علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزن آباد لرزید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: زلزله‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر ساعت ۱۷ و ۲۸ دقیقه امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) حوالی مرزن آباد، واقع در مازندران را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۱۲ کیلومتری زمین و ۵ کیلومتری مرزن آباد، ۱۸ کیلومتری کلاردشت و ۲۴ کیلومتری پول بود.

خسارتی تاکنون از این زمین لرزه ثبت نشده است.

 

دیگر خبرها

  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • مرزن آباد لرزید