Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پالایشگاه لاوان از افزایش تولید یک میلیون لیتری بنزین به صورت روزانه خبر داد و گفت: بزودی پتروپالایشگاهی با ظرفیت 150 هزار بشکه  در جوار این پالایشگاه احداث خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» محمد علی اخباری با اشاره به راه‌اندازی واحد ایزومریزاسیون و استفاده از کاتالیست ایرانی دراین واحد گفت: با پشتوانه کار پژوهشی صورت گرفته تولید بنزین پالایشگاه به روزانه یک میلیون لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید حداکثری پالایشگاه‌ها به موازات افزایش مصرف

اخباری افزود: باتوجه به اینکه درحال حاضر باتوجه به رفع محدودیت های مربوط به کرونا، کشور در شیب تند مصرف بنزین قرار گرفته است، فعالیت بی‌وقفه مجموعه پالایشگاه‌های کشور به صورت تمام وقت و فشار حداکثری ادامه دارد تا بنزین مورد نیاز تامین شده و در ادامه کشور از این حیث دچار مشکل و چالش نشود.

برنامه ریزی برای اجرای دو طرح به ارزش 70 میلیون دلار در پالایشگاه لاوان

وی با اشاره به اهداف تعریف شده طرح‌های جدید این پالایشگاه برای افزایش سودآوری و نقدینگی شرکت درپی اجرای آن تصریح کرد: درحال حاضر در پالایشگاه نفت لاوان اجرای این طرح‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

اخباری در ادامه افزود: از جمله این طرح‌ها، طرح حلال‌سازی به ارزش 20 میلیون دلار است که در هیئت مدیره مصوب و کارهای مربوط به اجرای این قرارداد شروع شده است.

وی اذعان کرد: پروژه دیگر به واحد تقطیر در خلاء جدید پالایشگاه مربوط می‌شود که تولید لوبکات، وکیوم باتوم و سایر فرآورده‌های مربوط به نفت کوره دراین واحد انجام خواهد شد. این طرح که ارزش آن به 50 میلیون دلار می‌رسد درحال برگزاری مناقصه است و مدیران اجرایی آن انتخاب شده اند.

مدیرعامل پالایشگاه لاوان با اشاره به چگونگی تامین هزینه این طرح‌ها،‌ گفت: منابع تامین مالی این طرح‌ها نیز آماده شده، نظر هیئت مدیره شرکت و سهامدار عمده اخذ شده است و با اعلام موافقت آن‌ها هم اکنون درحال اجرایی شدن می‌باشد، با این اوصاف انتظار می‌رود طی 3 ماه آینده اقدام اجرایی شروع شود.

احداث یک پتروپالایشگاه 150 هزار بشکه‌ای

اخباری ادامه داد: در ادامه برنامه ریزی جهت اجرای طرح‌های مذکور، طرح بزرگ دیگری در راستای توسعه طرح‌های پتروپالایشی در صنعت نفت برنامه ریزی و توسط پالایشگاه لاوان به ثبت رسیده؛ طرح پتروپالایشی با ظرفیت 150 هزار بشکه‌ که مقرر شده است در جوار پالایشگاه لاوان احداث شود.

وی تاکید کرد: کارهای مربوط به این طرح و اخذ مجوزهای لازم برای اجرا انجام شده است، در حال رایزنی با منطقه ویژه اقتصادی لاوان به منظور کسب موافقت تخصیص زمین هستیم.

اخذ موافقت اولیه  از شرکت ملی پالایش و پخش

اخباری توضیح داد: به این منظور مجوز معاون وزیر نفت اخذ شده است که پیرو آن کارشناسان ما و منطقه ویژه اقتصادی لاوان مشغول بررسی جانمایی اجرای طرح هستند که اگر مشکلی باشد برطرف شود و زمین در اختیار پالایشگاه قرار بگیرد.

محمد علی اخباری

وی در خصوص مختصات مهم طرح احداث پتروپالاشگاه 150 هزار بشکه‌ای بیان کرد: دراین خصوص با شرکت ملی پالایش و پخش نیز رایزنی صورت گرفته و موافقت اولیه حاصل شده است تا در این طرح همکاری لازم با پالایشگاه لاوان انجام شود.

تشکیل یک کارگروه برای به سرانجام رساندن طرح پتروپالایشی

به گفته اخباری سهامداران عمده ما برای سرمایه‌گذاری در طرح پتروپالایشی جدید استقبال کرده‌اند، با بخش خصوصی نیز مذاکراتی انجام شده است، درخصوص تسریع و تسهیل اجرای این طرح یک کارگروهی ایجاد شده تا با پیگیری مستمر طرح به سرانجام برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این پالایشگاه در تربیت نیروی متخصص در صنعت پالایش و اعزام آن‌ها به سایر پالایشگاه‌ها پیشرو بوده است. مدیرانی در این محیط به رشد و بالندگی رسیده‌اند که هم اکنون در عرصه نفت و پالایش مشغول به فعالیت هستند.

بر اساس گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، پالایشگاه نفت لاوان با ظرفیت 55 هزار بشکه در روز درحال فعالیت است.

برچسب هاپتروپالایشگاه لاوان جزیره لاوان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران (NIORDC) محمد علی اخباری

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: پتروپالایشگاه لاوان جزیره لاوان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران NIORDC محمد علی اخباری آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شرکت ملی پالایش و پخش پالایشگاه لاوان 150 هزار بشکه طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

مطابق با آمار صندوق بین‌المللی پول، تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آماری که صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران منتشر کرده، بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته رشد قابل توجه ۱۵ درصدی را به ثبت رساند.

طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم رشد بخش نفتی اقتصاد ایران دو رقمی بوده است. این بخش در سال ۲۰۲۱ رشد ۱۰.۱ درصدی، در سال ۲۰۲۲ رشد ۱۰ درصدی و در سال ۲۰۲۳ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

بر اساس این آمار، تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید. پیش بینی شده است در سال ۲۰۲۴ نیز تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یابد و به ۳.۲ میلیون بشکه در روز برسد.

تولید گاز ایران از معادل ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت طی سال ۲۰۲۲ به معادل ۵.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ رسید و بر اساس پیش بینی صندوق بین‌المللی پول این رقم در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای به معادل ۵.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، ایران ۱.۴ میلیون بشکه در روز طی سال ۲۰۲۳ نفت صادر کرده که ۵۰۰ هزار بشکه نسبت به سال قبل افزایش داشته و انتظار می‌رود در سال جاری نیز ۱۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت ایران افزوده شده و به ۱.۵ میلیون بشکه در روز برسد.

ایران در سال ۲۰۲۳ معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت، صادرات گاز داشته که انتظار می‌رود همین رقم در سال ۲۰۲۴ صادرات گاز داشته باشد.

کد خبر 748599

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • حدیث روز | با اخباری که می‌شنویم چگونه برخورد کنیم؟
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • اخباری: به ستوه‌ آمده‌ایم، برایمان دعا کنید!
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان