Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@20:42:32 GMT

به صدا درآمدن زنگ خطر آغاز موج ششم کرونا در کشور

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۱۱۰۱

به صدا درآمدن زنگ خطر آغاز موج ششم کرونا در کشور

در جلسه کمیته تخصصی کرونا به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، جلسه کمیته تخصصی کرونا بعدازظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست محمد مخبر برگزار شد.

مخبر در این جلسه که رئیس دفتر رئیس‌جمهور و وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش، رئیس جمعیت هلال احمر و مسئولان مربوطه حضور داشتند، با اشاره به آمار افزایش بیماران سرپایی و بستری ناشی از سویه جدید امیکرون در کشور تأکید کرد: عادی‌انگاری و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شیوع سویه جدید امیکرون تأثیر بسزایی داشته و باید تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع این سویه جدید از بیماری در کشور اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت نیز در این جلسه با اشاره به افزایش سویه جدید امیکرون در سراسر کشور و تأکید بر اینکه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عواقب جدی برای نظام سلامت و مردم در هفته‌های آتی در پی خواهد داشت، تصریح کرد: ضروری است مردم در جهت مقابله با شیوع این سویه جدید دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را بیش از گذشته رعایت کنند و در غیر این صورت ناچاریم محدودیت‌های بیشتر و سخت‌گیرانه‌تر کرونایی در سراسر کشور وضع کنیم.

همچنین در این جلسه وزارت بهداشت گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور و جهان، آمار افزایش بیماران سرپایی و بستری و مرگ‌ومیر ناشی از سویه جدید امیکرون و افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در رنگ بندی جدید کرونایی کشور ارائه کرد.

در ادامه نیز مصوبات و محدودیت‌های پیشنهادی وزارت بهداشت و وزارت کشور برای مقابله با سویه جدید امیکرون جهت تصویب در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا بحث و بررسی شد.

کد خبر 551499

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کمیته تخصصی کرونا محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور آخرین اخبار ویروس کرونا آغاز موج ششم کرونا در کشور سویه امیکرون ویروس امیکرون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دستورالعمل های بهداشتی سویه جدید امیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان

عدیل سروی زرگر، رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: ۱۵ هزار و ۱۵۰ جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در استان گیلان توزیع می‌شود.

او با بیان اینکه با بیان اینکه امسال قیمت هر جعبه تخم نوغان ۲۸ هزار تومان اعلام شده است، افزود: توزیع تخم نوغان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد. 

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور تصریح کرد: امسال به دلیل سرمای هوا و آماده نبودن برگ توت، توزیع تخم نوغان با اندکی تأخیر در گیلان انجام شده است.

به گفته سروی زرگر، نوغانداران برای دریافت تخم نوغان می‌توانند از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۷ عصر هر روز به ۱۱ شعبه در شهرستان‌های لنگرود، شفت، فومن، صومعه سرا، لاهیجان، رشت، بندر انزلی و آستانه اشرفیه مراجعه کنند.

او همچنین گفت: نوغانداران دیگر شهرستان‌ها هم برای دریافت تخم نوغان باید در ساعات اداری به اداره جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه پیش بینی شده نوغانداران امسال ۵۶۰ تن پیله‌ تر ابریشم برداشت کنند، افزود: پارسال نوغانداران گیلانی ۱۴ هزار جعبه تخم نوغان خریداری و ۵۳۰ تن پیله‌ تر به بازار عرضه کردند.

منبع: صدا وسیما

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران