Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بسیج جامعه زنان، سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا (ع) در مراسم پایانی ششمین جشنواره «شبیه یاس» اظهار کرد: خداوند را شاکرم که امروز جمهوری اسلامی ایران به‌گونه‌ای است که دارای شکل و محتوا با آموزه‌های اسلامی و دینی است و بعد از چهل و سه سال از عمر پربرکت انقلاب و جمهوری اسلامی تبدیل به نقطه تحول و تعالی منطقه و لنگرگاه جهان اسلام شده‌است و همچنان مسیر خود را دارد طی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: فرهنگ جامعه درواقع هویت و موجودیت یک جامعه را تشکیل می‌دهد و هرچند جامعه در ابعاد اقتصادی سیاسی و دفاعی و نظامی، قدرتمند باشد ولی اگر فرهنگ آن جامعه دچار انحراف شود آن جامعه جامعه‌ای میان‌تهی خواهد شد که نمی‌تواند سایر حوزه‌ها را هم به موفقیت برساند و آن ها را در تراز انقلاب اسلامی ایران شکل بدهد.

سردار غیاثی افزود: یکی از آرمان‌های مقدس نظام انقلاب اسلامی نهادینه کردن فرهنگ دینی در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی است. ما همانند خیلی از جوامع غربی نبودیم که فرهنگ را به حال خود رها کنیم. بلکه ما معتقدیم که همانند حوزه اقتصاد و سیاست، باید حوزه فرهنگ را نیز مدیریت کنیم. مقام معظم رهبری و امام راحل فرهنگ را زیربنای همه اقدامات سالم و به‌دور از هرگونه اغراض در جامعه می‌دانند و ما نیز معتقدیم که فرهنگ نبایستی به حال خودش رها شود بلکه باید جهت‌دهی شود و از لحاظ کیفی حتماً بایستی مورد مدیریت قرار بگیرد چراکه فرهنگ جهت تاریخ را تعیین می‌کند.

سردار غیاثی تاکید کرد: عقیده ما بر این است که بیشترین حساسیت‌ها باید در حوزه فرهنگ باشد چرا که امروزه به ویژه در 2 دهه اخیر تلاش دشمنان را در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی شاهد هستیم و رهبر معظم انقلاب همواره در این خصوص هشدار داده‌اند و به‌صراحت در حوزه تهاجم فرهنگی گفته اند که تهاجم فرهنگی یک کار آرام و بی‌صدا است و در درازمدت تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: امروز ما شاهد این هستیم که در حوزه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، دشمن برای اغفال جوانانمان به سراغ ارزش‌ها، ایمان‌، معرفت‌ و عزم‌ آنان و برای فروپاشی حکومت اسلامی به سراغ آرمان‌های اساسی نظام اسلامی می‌آیند و خاک‌ریزهای جبهه و جنگ سخت را برداشته‌ و آن را در دانشگاه‌ها و در مدارس ما گذاشته‌است بنابراین اگر غفلت کنیم و از نسل جوان و نوجوان مراقبت نداشته باشیم چه‌بسا بعدها حسرت خواهیم خورد بنابراین امیدوارم که همه ما بتوانیم در انجام این امر مهم، رسالت خودمان را در تقابل با جنگ نرم دشمن به درستی انجام دهیم.

بیش از هزار و ۵۰۰ اثر به این جشنواره راه یافت

رویا حیدرزاده مسول بسیج جامعه زنان استان خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به این‌که رسالت اصلی بسیج جامعه زنان ترویج کارهای فرهنگی و تربیتی است و از طرفی لزوم تاثیرگذار بودن این اقدامات را حس می‌کردیم، تصمیم گرفتیم تا در این زمینه از قالب‌های جذاب هنری استفاده کنیم، زیرا اثر‌گذاری آن در مخاطب بیشتر است.

وی افزود: این رویداد با هدف کشف استعدادهای بانوان در سطح عموم، فعال‌سازی گروه‌های هنری و فعال کردن بانوان هنرمند در سطح استان، با موضوعات ارزشی مانند ترویج فرهنگ فاطمی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، زن تراز انقلاب اسلامی و ترویج گفتمان الگوی سوم زن در دستور کار ما قرار گرفت.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: این جشنواره به همت بسیج جامعه زنان و با مشارکت جمعی بانوان در شش قالب سرود، استند آپ کمدی، اجرا، گویندگی، تولیدات چندرسانه‌ای، پادکست، کلیپ و پوستر کار خود را دنبال کرد. بیش از هزار و ۵۰۰ اثر در سطح عموم دختران و بانوان جوان استان خراسان‌رضوی در دو سطح استانی و شهرستانی به این جشنواره راه یافت. منتخبین جشنواره شهرستانی به مرحله استانی راه پیدا کردند، که از مجموع این شش قالب هرکدام یک منتخب و یک برگزیده به استان و مرحله دبیرخانه استانی معرفی شدند. در دبیرخانه استانی ۱۴۸ اثر به‌عنوان منتخب جشنواره‌های شهرستانی داوری شد، که امروز آیین اختتامیه و تقدیر از زحمات همه رده‌ها و هنرمندانی که در این عرصه شرکت کردند برگزار شد.

در حاشیه اختتامیه ششمین جشنواره شبیه یاس ،طی امضاء طوماری، ۱۵۰۰ نفر از دختران مشهدی از امام جمعه مشهد، استاندار خراسان رضوی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خواستار صدور مجوز برای کشف گورهای دسته جمعی به جامانده از واقعه گوهرشاد شدند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: همانطور که امروز در پی عملیات وعده صادق رژیم غاصب و کثیف متوجه شد که نمی‌تواند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند، در حوزه اقتصاد نیز شرایط به همین صورت است و جنگ هراسی در اقتصاد ایران به یک عملیات روانی پوچ تبدیل شده است.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تاثیر جنگ هراسی بر اقتصاد ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ۴۵ سال است که در حال مبارزه با تحریم، جنگ و تهدیدات مختلف است و چنانچه قرار بر این بود که فضای جنگ هراسی بر آن تاثیر بگذارد، قطعاً اقتصاد ایران باید تا امروز متلاشی می‌شد و از بین می‌رفت.

وی افزود: شاید آنچه که به عنوان جنگ هراسی مطرح می‌شود، در مقاطعی در گذشته تاثیراتی به همراه داشته، اما امروز دیگر تاثیراتی که مورد انتظار دشمن است را مشاهده نمی‌کنیم چراکه ایران به کشوری پیشرفته با اقتصادی مقاوم تبدیل شده‌ است.

این نماینده مجلس با اشاره به عملیات «وعده صادق» که در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد، تاکید کرد: همانطور که امروز در پی عملیات وعده صادق رژیم غاصب و کثیف متوجه شدند که نمی‌توانند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند، در حوزه اقتصاد نیز شرایط به همین صورت است و جنگ هراسی در اقتصاد ایران به یک عملیات روانی پوچ تبدیل شده است.

سنگدوینی با تاکید بر لزوم ایجاد اطمینان در فضای اقتصادی کشور درباره بی تاثیری جنگ هراسی بر اقتصاد گفت: ما مسئولان نظام باید به مردم اطمینان دهیم که نباید دیگر نسبت به فضای جنگ هراسی و تاثیرات آن بر تکانه‌های اقتصادی نگرانی داشته باشند؛ نتیجه این رفع نگرانی‌ها بی شک ثبات و آرامش اقتصادی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است