Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@22:47:53 GMT

اگر زود خسته می شوید به این موارد توجه کنید

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۲۸۴۳

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سیناپرس، دانشمندان دانشگاه پیتسبورگ دریافتند که افراد مسن‌ تری که پس از انجام فعالیت‌های فیزیکی سطوح بالایی از خستگی را تجربه می کنند، در مقایسه با همسالان خود که خستگی کمتری را تجربه می ‌کنند، دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ در سه سال آینده هستند.

پژوهشگران این مطالعات می گویند این اولین تحقیقی است که به بررسی ارتباط بین خستگی و مرگ و میر می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم با استفاده از مقیاس جدید خستگی‌ پذیری پیتسبورگ، خستگی را پس از فعالیت‌ها اندازه ‌گیری کردند.

نانسی دبلیو گلین (Nancy W. Glynn) سرپرست تیم تحقیق و استادیار دپارتمان اپیدمیولوژی در دانشکده تحصیلات تکمیلی پیت، می‌ گوید: امیدوارم یافته ‌های ما مشوقی برای پایبندی به اهداف ورزشی باشد. تحقیقات قبلی نشان می دهد که فعالیت بدنی بیشتر می تواند خستگی فرد را کاهش دهد. مطالعه ما اولین مطالعه ای است که خستگی شدید فیزیکی را با مرگ زودرس مرتبط می کند. برعکس، پژوهش ها نشان می دهد که حرکت بیشتر نشان دهنده انرژی بیشتر و طول عمر بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری sinapress، بیش از ۲۹۰۰ سالمند بالای ۶۰ سال در این مطالعه شرکت کردند و در مقیاس یک تا پنج درجه بندی کردند که معمولاً پس از فعالیت های مختلف چقدر احساس خستگی می کنند. برخی از فعالیت های مورد بررسی در این نظرسنجی شامل پیاده روی ۳۰ دقیقه ای آرام، کارهای سبک خانه و باغبانی سنگین بود.

پس از ردیابی نتایج سلامت و مرگ و میر در میان شرکت کنندگان به مدت تقریباً سه سال، و در نظر گرفتن عوامل مختلف دیگری مانند سلامت روان، سن و جنسیت که ممکن است خطر مرگ و میر را افزایش دهند، محققان به نتایج قابل توجهی رسیدند. به طور خاص، بزرگسالانی که ۲۵ امتیاز یا بالاتر در مقیاس خستگی پذیری به دست آوردند، ۲/۳ برابر بیشتر از سایرین که امتیاز کمتر از ۲۵ کسب کردند، در ۲/۷ سال آینده جان خود را از دست دادند.

دکتر گلین توضیح می دهد: تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد افرادی که فعالیت بدنی خود را افزایش می دهند می توانند امتیاز خستگی خود را کاهش دهند و یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش فعالیت بدنی با تعیین اهداف قابل کنترل و شروع یک برنامه منظم مانند پیاده ‌روی یا ورزش برنامه‌ ریزی شده است.

این پژوهشگر در انتها می افزاید، با کاهش خستگی، احساسات افراد تغییر کرده و به طور بالقوه آنها را برای انجام کارهای بیشتر تشویق می کند.
شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله علمی-تخصصی Gerontology منتشر شده و در دسترس علاقه مندان است.

منبع: سیناپرس این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد سلامتی پیری خستگی احساس خستگی کهنسالی احساس خستگی و ناتوانی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط خستگی جسمانی موجب مرگ زودرس در سالمندان می شود بهترین رژیم غذایی برای کهنسالی احساس خستگی می‌کنید؟ شاید این ۱۳کار را نمی‌کنید! ۵دلیل احساس خستگی در طول روز مرگ زنی که در ۳قرن زندگی کرد! +تصاویر چگونه پس از یک روز کاری خستگی خود را از بین ببرم؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها اگر زود خسته می شوید به این موارد توجه کنید مصر با شکست ساحل عاج به یک چهارم نهایی رسید چطور تماس های واتساپ را ضبط کنیم؟ نوشیدن مشروبات الکلی در افراد لاغر مخرب تر است از انجام دادن این کارها خجالت نکشید! حریم خصوصی و فضای مجازی افزایش ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی فوری؛ تست کرونای قایدی مثبت شد! برترین زوج های فوتبالی لیگ برتر جزیره هدف سفر وزیر خارجه قطر به ایران چیست؟ نرخ بهره بدون تغییر باقی می‌ماند گل های برتر لیگ فرانسه در ماه ژانویه نماینده روسیه در وین از احتمال توافق تا اوایل اسفند خبر داد احتمال درمان سرطان و صرع با اختراع جدید سیوهای برتر لیگ فرانسه در ماه ژانویه رایزنی بلینکن با وزیر خارجه کویت در مورد مذاکرات وین تکنیک های برتر لیگ جزیره در ماه دسامبر ساخت لامبورگینی ایرانی در یزد! تیم مذاکره کننده ایران اختیار مذاکره مستقیم با آمریکا را دارد قیمت آبگرمکن (پرفروش ترین ها / جدول) محموله نود و چهارم واکسن کرونا وارد کشور شد رستوران وحشت در عربستان + فیلم پنج گل تماشایی در مسابقات هندبال قهرمانی اروپا پیش بینی دمای هوا برای آخر هفته به پیش‌نویس امنیتی مسکو پاسخ دادیم یخ زدن غذا در فاصله چند ثانیه + فیلم روستاییان در محاصره برف + فیلم فیلم منتشر شده از سوی طالبان درمورد حجاب مسکن همچنان در مدار صعود / منتظر کاهش قیمت‌ها باشیم؟ بارش بی سابقه برف در اردبیل ایراندوست: انتظاراتم برآورده نشد قیمت تلویزیون‌‌ (۳۲ اینچ / جدول) نگاه آماری به شکست ایران مقابل چین‌تایپه در جام ملت‌های آسیا پاسخ مکتوب آمریکا به مسکو در مورد پیش‌نویس امنیتی ورود سامانه بارشی جدید تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان ارمنی ها برای تولید تراشه طلا وارد همکاری با ایران می شوند واکنش خطیب‌ زاده به اظهارات وزیر خارجه بریتانیا نفت رکورد هفت ساله را شکست تور مشهد چند؟ ( جدول ) وضعیت امنیتی پایداری در مرز عراق و سوریه برقرار است خودروی پرنده مجوز پرواز گرفت + فیلم وزیر کشور نخسین فرماندار زن را منصوب کرد حقوق جانبازان در سال آینده تعیین شد آمار تلفات انسانی در تصادفات شهری و جاده‌ای در کشور ادامه نگارش متن‌ نهایی مذاکرات وین شکست تیم ملی فوتبال زنان مقابل چین تایپه چرا مذاکره مستقیم تهران و واشنگتن؟ جام جهانی دو سال یک بار جلوی مهاجرت از آفریقا را می گیرد ترامپ رییس جمهور بعدی آمریکا را معرفی کرد + فیلم DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سلامتی پیری خستگی احساس خستگی کهنسالی احساس خستگی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۲۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال طغیان رودخانه‌ها در چهار منطقه ایران

سخنگوی صنعت آب با اشاره به صدور هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارش‌های رگباری شدید و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور گفت: در تعطیلات پیش رو، مردم از نزدیک شدن و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب، اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی صادره در خصوص فعالیت سامانه بارشی در سطح اغلب استان‌های کشور از روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت تا جمعه 14 اردیبهشت، احتمال وقوع بارش‌های رگباری شدید و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد. 

وی افزود: براین اساس، ضروری است از حضور و فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌های استان‌های غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور اجتناب شود.

سخنگوی صنعت آب کشور بیان داشت: مناطق تحت پوشش سامانه بارشی موضوع هشدارهای هواشناسی اخیر به‌طور عمده عبارتند از استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام، لرستان، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، یزد و خراسان جنوبی است. 

وی خاطرنشان کرد: البته احتمال فعالیت سامانه در استان‌های همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، اردبیل، گیلان، مازندران و قم نیز وجود دارد و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاره، احتمال طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

قاسم‌زاده تأکید کرد: با توجه به تقارن ایام بارشی با تعطیلات پیش‌رو و احتمال مسافرت هموطنان عزیز در سطح کشور، لذا توجه ویژه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور و رصد وضعیت بارشی مقصد سفرها و اجتناب از ورود به بستر و حاشیه رودخانه‌ها ضروری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در چهار منطقه ایران
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان ها
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • ویدیو کامنت| دلایل خستگی دائمی چیست؟
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • فدریکو والورده: مقابل منچسترسیتی تا سرحد مرگ خسته شده بودم