Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوسک بین الملل تابناک: هشدار آمریکا به اتباع خود برای سفر به امارات، انتقال ۲۴ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان و ژاپن به کشور، طرح انگلیس برای اعزام صدها نیرو به شرق اروپا، افشای طرح بزرگ اسرائیل علیه سازمان ملل و هشدار چین علیه مداخله آمریکا در امور تایوان از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشدار آمریکا به اتباع خود برای سفر به امارات

آمریکا با هشدار به اتباع خود در سفر به امارات متحده عربی خواستار تجدید نظر شهروندان آمریکایی برای سفر به این کشور عربی حوزه خلیج فارس شد.

به گزارش رسانه های خبری، وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه از اتباع این کشور خواست در برنامه ریزی برای سفر به امارات تجدید نظر کنند.

هشدار آمریکا به اتباع خود در پی نگرانی ناشی از حملات موشکی و پهپادی نیروهای جنبش انصارلله یمن صورت گرفته است.

انصارالله اخیرا ابوظبی پایتخت امارات را با چند فروند پهپاد و موشک هدف قرار داد.

شبکه خبری المیادین هفته گذشته اعلام کرد که ۲۰ فروند پهپاد و ۱۰ فروند موشک بالستیک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اهداف حساسی را در عمق خاک امارات هدف قرار دادند.

المیادین افزود: عملیات نظامی در قلب شهر ابوظبی پایتخت امارات همچنان ادامه دارد و زبانه‌های آتش و دود در آسمان این شهر برخاسته است.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) هم از وقوع دو انفجار در نزدیک مخازن نفت و فرودگاه بین المللی ابوظبی پایتخت این کشور خبر داد.

انتقال ۲۴ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان و ژاپن به کشور

با همکاری وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت دادگستری و در چارچوب موافقتنامه انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و ژاپن، ۲۱ زندانی ایرانی در جمهوری آذربایجان و ۳ زندانی ایرانی در ژاپن در یک هفته اخیر به ایران منتقل شدند.

سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان پیش از این از انتقال تعدادی از زندانیان ایرانی به کشور در روزهای آینده خبر داد و گفته بود: در پی سفر پربار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به جمهوری آذربایجان، پیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران و مساعدت مقامات جمهوری آذربایجان، ۲۱ زندانی ایرانی در روزهای آینده به میهن انتقال خواهند یافت. سه نفر از این زندانیان از بانوان هستند که با انتقال آنان دیگر هیچ بانوی ایرانی در زندان‌های این کشور نخواهیم داشت و امیدوارم در آینده نیز بانوی دیگری به جمع زندانیان هموطن در این کشور اضافه نشود.

گفتنی است، خرداد ماه سال جاری نیز در پی تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو و پیگیری‌های مسئولان جمهوری اسلامی ایران، ۲۰ نفر از اتباع ایرانی زندانی در جمهوری آذربایجان ( از جمله ۹ نفر از مجموع ۱۲ خانم زندانی) به منظور سپری کردن ادامه دوران محکومیت خود به ایران منتقل شدند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو هشتم مرداد ماه در صفحه توئیترش از عزیمت اولین گروه سه نفره از زندانیان ایرانی در زندان‌های ژاپن به کشور برای گذراندن دوران محکومیتشان خبر داد و اعلام کرد: با همکاری وزارت دادگستری و معاونت کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارتین خارجه و دادگستری ژاپن و همچنین تلاش و پیگیری سفارت کشورمان در توکیو، صبح امروز (سه‌شنبه - هشتم مرداد ماه) موافقتنامه تبادل (انتقال) محکومان بین دو کشور با عزیمت اولین گروه سه نفره محکومان زندانی ایرانی به مقصد تهران اجرایی شد.

براساس اعلام وزارت امور خارجه، پیگیری امور زندانیان ایرانی در کشورهای خارجی از اولویت‌های دیپلماسی کنسولی جمهوری اسلامی ایران است.

طرح انگلیس برای اعزام صدها نیرو به شرق اروپا

در آستانه حمله احتمالی روسیه به اوکراین، انگلیس اعزام صدها نیروی دیگر برای تقویت جناح ناتو در شرق اروپا را در نظر گرفته است.

به گزارش اسکای نیوز، همزمان با ادامه بسیج نظامی نیروهای روس در امتداد مرز اوکراین و افزایش نگرانی‌ها نسبت به اقداماتی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ممکن است انجام دهد، انگلیس در حال رایزنی با آمریکا درباره استقرارهای احتمالی است.

یکی از منابع دولت انگلیس تاکید کرد، هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است اما اعزام صدها نیروی انگلیسی دیگر به شرق اروپا یکی از چندین گزینه روی میز است.

یکی دیگر از منابع دولت انگلیس گفت، هنوز هیچ چیزی قطعی نیست اما استقرار جدید محتمل است و گمانه‌زنی‌ها همچنان ادامه دارد.

اگر تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین ناکام بمانند، چنین اقدامی به عنوان آخرین تلاش برای وادار کردن کرملین برای تامل درباره اقداماتش استفاده می‌شود.

ولادیمیر پوتین می‌خواهد همه نیروهای ناتو از کشورهای شرق و مرکز اروپا خارج شوند چرا که معتقد است حضور آنها تهدیدی امنیتی برای روسیه محسوب می‌شود. این در حالی است که ناتو این ادعا را رد می‌کند.

این استقرار احتمالی همچنین حفاظت از اعضای جناح شرقی ناتو را تقویت می‌کند؛ کشورهایی که نگرانند اگر پوتین به اوکراین حمله کند آنها نیز هدف بعدی حمله روسیه باشند.

شبکه سی‌ان‌ان روز چهارشنبه گزارش داد که آمریکا و تعدادی از متحدان از جمله انگلیس در حال رایزنی برای اعزام هزاران نیروی بیشتر به کشورهای جناح شرقی ناتو در آستانه حمله احتمالی روسیه به اوکراین هستند.

اوکراین یکی از اعضای ناتو نیست اما تمایل خود را برای الحاق به این ائتلاف اعلام کرده است؛ تمایلی که یکی از مسائل مهم مورد اختلاف میان غرب و مسکو محسوب می‌شود.

شبکه اسکای نیوز متوجه شده که متحدان ناتو در حال بررسی احتمال تشکیل گروه‌های جنگی ۱۰۰۰ نفری در رومانی، بلغارستان، مجارستان و اسلوواکی هستند.

تنها در صورتی که ۳۰ عضو ناتو موافقت کنند، این استقرار جدید یکی از ماموریت‌های جدید این ائتلاف خواهد بود.

روزنامه تلگراف برای نخستین بار درباره استقرار جدید احتمالی انگلیس گزارش داد. این روزنامه به نقل از منابع دولتی گزارش داد که مذاکرات در این خصوص همچنان در جریان هستند.

افشای طرح بزرگ اسرائیل علیه سازمان ملل

رژیم صهیونیستی در تلاش است به زودی طرحی دیپلماتیک را علیه کمیته بین‌المللی تحقیق که شورای حقوق بشر در پی حمله نظامی اخیر این رژیم به نوار غزه تشکیل داد، کلید بزند.

 سایت عبری زبان "واللا" امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که از طریق پیام محرمانه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از قصد این رژیم برای‌ آغاز طرحی دیپلماتیک علیه کمیته بین‌المللی تحقیق مطلع شده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل این کمیته را در پی حمله نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه تشکیل داد، این کمیته اختیارات گسترده‌ای دارد که از جمله آنها تحقیق درباره موارد نقض حقوق بشر در کرانه باختری و نوار غزه و بررسی دلایل اصلی درگیری‌ها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی است.

سایت واللا اعلام کرد: مقامات اسرائیلی به شدت نگران هستند گزارشی که این کمیته ژوئن آتی ارائه خواهد کرد، شامل اشاره‌هایی به این مساله باشد که اسرائیل یک دولت آپارتاید است.

این سایت عبری زبان افزود: چنین دسته‌بندی از سوی یک هیئت تحت حمایت سازمان ملل می‌تواند تاثیر بسیار بدی برای جایگاه و چهره اسرائیل در میان گروه‌های لیبرال در آمریکا و دیگر کشورهای غربی داشته باشد.

این رسانه عبری در ادامه گزارش داد: کمیته تحقیق مه گذشته کمی بعد از عملیات موسوم به "نگهبان دیوار" (حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه) و با رای موافق ۲۴ کشور تشکیل شد. ماموریت‌ها و اختیارات این کمیته در مقایسه با هر کمیته تحقیق دیگری که یکی از نهادهای سازمان ملل تشکیل داده، بسیار گسترده است، از جمله اینکه یک کمیته دائمی بوده و به شکل مستمر و بدون تاریخ پایان کار فعالیت می‌کند و فعالیت‌هایش بر روی یک اتفاق ویژه و خاص متمرکز نیست.

این کمیته ژوئن هر سال یک گزارش به شورای حقوق بشر و سپتامبر هر سال نیز گزارشی را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه می‌کند.

هشدار چین علیه مداخله آمریکا در امور تایوان

«وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین روز پنجشنبه درباره مداخله آمریکا در مسائل تایوان و اختلافات مرزی هند و چین هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «شینهوآ»، کیان در نشستی خبری گفت، پکن نارضایتی شدید از بیانیه اخیر آمریکا و ژاپن در امور تایوان را ابراز می‌دارد و با هرگونه مداخله آشکار آمریکا و ژاپن در امور داخلی چین و انتشار اطلاعات نادرست برای لطمه به اعتبار چین مخالف است و واکنش خود را به این کشورها ارسال کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع چین در ادامه هشدار داد، اقدامات این دو کشور مشوقی برای «استقلال تایوان» بوده و تهدیداتی جدی علیه صلح و ثبات در تنگه تایوان را موجب شده است. او همچنین بر عزم ارتش آزادی‌بخش چین برای محافظت از حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد.

او با رد نظم جهانی آمریکایی متذکر شد، تنها قانونی که کشورهای جهان دنبال می‌کنند، هنجارهای اساسی مدیریت روابط بین‌الملل طبق اصول منشور سازمان ملل است و واشنگتن و توکیو در جایگاهی نیستند که انگشت اتهام به سمت چین بگیرند و دروغ «تهدید چین» را تکرار کنند.

کیان با اشاره به اینکه مداخله آمریکا و ژاپن در امور تایوان موجب رنج بیشتری برای آن‌ها خواهد شد گفت: «این آمریکا و ژاپن هستند که اقدامات نظامی هدفمند و تحریک‌آمیز در دریای شرق چین و دریای جنوبی چین را افزایش داده‌اند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی وزارت دفاع چین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «اختلافات مرزی بین چین و هند، مسئله‌ای بین دو کشور است و هردو طرف با مداخله طرف ثالث مخالفت هستند».

او با محکوم کردن اتخاذ سیاست «دیپلماسی اجباری» توسط واشنگتن تأکید کرد چین نه به کشوری زور می‌گوید و نه زورگویی کشوری را می‌پذیرد و قویاً با سیاست دیپلماسی اجباری آمریکا مخالف است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون آمریکا روسیه چین اروپا خاورمیانه ایران و آمریکا مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون هشدار آمریکا به اتباع خود جمهوری آذربایجان و ژاپن جمهوری اسلامی ایران برای سفر به امارات وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی امور تایوان مداخله آمریکا زندانی ایرانی آمریکا و ژاپن شرق اروپا ژاپن به کشور اعزام صدها برای اعزام سازمان ملل بین المللی نوار غزه حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان واکنش نشان داد.   به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.   کنعانی افزود ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.   سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.   سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!   سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!   کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.   کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.   سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.   کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!   سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله