Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روز جمعه ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی در دیدار با امام جمعه، رییس شورای شهر و نماینده مجتمع‌های تجاری درگهان و روسای شورای روستاهای هلر و طولا افزود: سازمان منطقه آزاد قشم در تفاهمنامه با نهادهای خصوصی و عمومی، افزون بر واگذاری اختیارات، درآمدها نیز تعریف می‌شود و البته از آنها می‌خواهیم که مسوولیت این  امور را نیز بپذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از معطل شدن بسیاری از ظرفیت‌های مردمی در جزیره قشم به دلیل وجود دیدگاه دولتی در گذشته ادامه داد: بر اساس دیدگاه دولت سیزدهم، اصل بر مشارکت مردم  است و با حضور مردم  هم کارها به سرعت انجام می شود و هم کیفیت خدمات بالا می رود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در جزیره قشم هیچ مشکل حل نشدنی و پیچیده‌ای وجود ندارد اما حل این مسایل درگرو هم‌افزایی و همدلی بخش ها و ارکان مختلف برای خدمت به مردم است.

فتح الهی با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده در این افزود: ما باید مساله آب به صورت ریشه‌ای حل کنیم که مردم هیچ مشکلی احساس نکنند.

وی ادامه داد: با این حال با توجه به اهمیت و فوریت موضوع  در سفر رییس جمهور به قشم و با دستور ایشان مقرر شد هزینه شبکه توزیع آب به عهده سازمان منطقه آزاد قشم و خرید تضمینی از آب شیرینکن‌های جزیره نیز به عهده وزارت نیرو باشد و به این ترتیب مشکل تامین آب شرب جزیره به زودی حل می‌شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت ساخت پل خلیج فارس اظهارکرد: کارگاه ساخت این پل تا پایان سال جاری آماده می‌شود و تا پایان دولت سیزدهم طرح به انجام می‌رسد.

وی انتقادات فعالان اقتصادی درگهان از اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد را منطقی و قابل قبول دانست و تصریح کرد: با توجه به فرایند طولانی اصلاح قانون برای توقف اجرای اخذ مالیات، این مساله  به شورای سران سه قوه ارائه می‌شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها شورای شهر سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم قشم خلیج فارس دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم قشم شورای شهر سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم قشم خلیج فارس دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۵۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن میرشریفی بعداز ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر که به‌مناسبت گرامیداشت روز شوراها انجام شد، ضمن تبریک، روز شوراها اظهار کرد: شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند.

وی افزود: شوراها به‌عنوان مردمی‌ترین نهادی که از بطن مردم برخواسته است نمی تواند اجازه دهد جز ماهیت خدمات رسانی به مردم هدف دیگری برای آن تعریف شود.

میرشریفی ادامه داد: تکیه بر شورا نه تنها از زاویه نمایش مردم سالاری بلکه از زاویه عمل به فرامین و دستورات دینی نیز حائز اهمیت است، چرا که تکیه بر شور و مشورت در کلام خدا نیز مورد تأکید است.

بر اساس این گزارش در این دیدار صمیمی، هادی صفی خانی رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد نیز ضمن تشکر و خیر مقدم به امام جمعه و مسئول دفتر ایشان اظهار کرد: حس وحدت، وفاق و همدلی باعث می‌شود، ما در مأموریت‌های محوله موفق‌تر عمل کنیم.

کد خبر 6092505

دیگر خبرها

  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود