Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@04:25:05 GMT

شلیک توپخانه‌ای کشتی‌های نظامی روسی در دریای سیاه

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۶۸۵۸

شلیک توپخانه‌ای کشتی‌های نظامی روسی در دریای سیاه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) از انجام تمرین‌های نظامی در دریای سیاه، همزمان با تنش‌ها حول اوکراین خبر داد.

بخش پشتیبانی اطلاعات ناوگان دریای سیاه روسیه گزارش داد که کشتی‌های این ناوگان در جریان این تمرینات به شلیک توپخانه‌ای پرداختند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، در این بیانیه آمده است: «خدمه کشتی‌های ناوگان دریای سیاه به عنوان بخشی از تمرین‌های برنامه‌ریزی‌شده، به اهداف هوایی و دریایی شلیک توپخانه‌ای انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شلیک توپخانه به سمت مین‌های شناور و هوایی انجام شد که با رهاسازی بمب‌های درخشان اِس‌اِی‌بی-۲۵۰ از هواپیماهای دریایی و پدافند هوایی ناوگان دریای سیاه شبیه‌سازی شده‌اند».

بر این اساس، خدمه رزمی گروه ضربت دریایی ناوگان متشکل از ناوچه «ادمیرال اسن»، کشتی گشت «لدنی»، قایق‌های موشک‌انداز «نابرژنه چلنی» و «آر-۶۰»، به اهدافی شبیه کشتی‌ها و تجهیزات هجوم هوایی دشمن ساختگی شلیک مستقیم انجام دادند.

وزارت دفاع روسیه توضیح داد که در مجموع، بیش از ۲۰ کشتی جنگی در تمرینات ناوگان دریای سیاه به عنوان بخشی از گروه‌های ناهمگن، گروه‌های تهاجم دریایی و گروه‌های جستجوی رزمی و همچنین یگانی از کشتی‌های آبی خاکی شرکت داشتند.

به نوشته ریانووستی، بر اساس برنامه آموزشی نیروهای مسلح روسیه برای سال ۲۰۲۲، در ماه های ژانویه تا فوریه، مجموعه‌ای از رزمایش‌های دریایی در تمامی حوزه‌های مسئولیت ناوگان زیر نظر فرماندهی کل نیروی دریایی ارتش برگزار می‌شود.

تمرکز اصلی این رزمایش‌ها، بررسی فعالیت‌های خدمه نیروی دریایی و هوافضا برای حفاظت از منافع ملی روسیه در اقیانوس‌ها و همچنین مقابله با تهدیدات نظامی روسیه از مسیرهای دریا و اقیانوس است.

این تمرین‌های نظامی، آب‌های دریاهای مجاور خاک روسیه و همچنین مناطق مهم عملیاتی اقیانوس جهانی را پوشش خواهند داد. تمرینات جداگانه‌ای نیز در آب‌های مدیترانه، [دریای] شمال، دریای اوخوتسک، شمال شرقی اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، در مجموع قرار است بیش از ۱۴۰ کشتی جنگی و شناور پشتیبانی، بیش از ۶۰ هواپیما، یک‌هزار واحد تجهیزات نظامی و حدود ۱۰ هزار پرسنل نظامی در این رزمایش شرکت کنند.

این رزمایش‌ها در حالی انجام می‌شود که از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه قویا چنین ادعاهایی را رد کرده اما تأکید کرده تداوم حملات توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه مناطق خودمختار روس زبان این کشور واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

با این حال، «ولادیمیر ارماکوف» مدیر دپارتمان منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه روز گذشته ضمن اشاره به آماده‌شدن آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در اروپا و شرق آسیا، هشدار داد بحران موشکی بین دو کشور ممکن است غیرقابل اجتناب شود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: رزمایش دریایی روسیه رزمایش روسیه در دریای سیاه تنش اوکراین روسیه دریای سیاه ناوگان دریای سیاه شلیک توپخانه توپخانه ای کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس

به گزارش همشهری آنلاین، ناو بالگردبر شهید نادر مهدوی نیروی دریایی سپاه از مدار صفر درجه عبور کرده و در اجرای ماموریت در نیم کره جنوبی قرار دارد. این اولین حضور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماموریتی در این سطح و دور از آبهای کشورمان است.

ناو شهید مهدوی با ۲۴۰ متر طول و ۳۲ متر پهنا قابلیت بارگیری ۴۱ هزار تن تجهیزات را دارد و برد عملیاتی آن بیش از ۱۸ هزار مایل عنوان شده است.

این ناو به تجهیزات متنوع رزمی از جمله سیستم شلیک موشک بالستیک، رادار آرایه فازی سه بعدی، توپخانه ضدهوایی زو-۲۳–۲ ، اورلیکن و اورلیکن ۳۵ م‌م مجهز است و قادر است تا ۴ بالگرد و دهها پهپاد و شناور را با خود به دریا برده و عملیاتی کند.

این اولین اعزام ناوگان نیروی دریایی سپاه در آبهای دور آنهم در نیمکره جنوبی زمین بشمار می‌رود که علاوه بر آمادگی‌های تجهیزاتی و تکنیکی به عنوان نقطه عطفی در حضور ناوها و شناورهای سپاه در اقیانوس‌ها نیز ارزیابی و قلمداد می‌شود.

به گفته کارشناسان و تحلیل‌گران نظامی، با این حضور شکوه آفرین می‌توان باور داشت که حالا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که پرچمدار حضور ایران در آبهای دور در صیانت از منافع دریایی کشورمان بشمار می‌رود، پشتیبان و همسنگر قدرتمندی در این عرصه خواهد داشت که بر تمرکز و توان ایفای این مسئولیت خطیر می افزاید.

ویدئویی از شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی در سال گذشته را در ادامه ببینید:

کد خبر 849115 منبع: فارس برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران خبر ویژه دفاع - موشک

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • ماموریت در نیمکره جنوب زمین
  • صدور هشدار نارنجی در دریای خزر
  • هشدار دریایی به فعالان دریای خزر
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • چین برای اولین بار توافقنامه ادعایی 2016 دریای چین جنوبی با فیلیپین را منتشر کرد
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس