Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام -حجت الاسلام الله نور کریمی تبار گفت: هیچ نظریه پردازی در سطح جهان تصور نمی‌کرد که دین در عرصه حکومت و زمامداری به منصه ظهور برسد و قوانین الهی برای اداره جامعه به‌کارگیری شود.

امام جمعه ایلام امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: خیلی‌ها، زمان قبل از انقلاب را درک نکردند، قبل از انقلاب آمریکایی‌ها از مردم ایران حق توحش می‌گرفتند، نگاه آمریکایی‌های به ملت ایران این بود و مجلس شورای ملی آن زمانی قانون کاپیتولاسیون را تصویب کردند که اگر هر تبعه آمریکایی هر جرم و جنایتی را انجام دهد هیچ کسی حق بازخواست آنان را نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی هم از مصادیق ایام الله است، روزی که حکومت طاغوتی سرنگون و نظام جمهوری اسلامی جایگزین آن شد، توجه به ایام الله، توجه به حکومت طاغوت و حقارتی که قبل از انقلاب داشتیم، این‌ها آیات الهی است و آحاد جامعه اسلامی باید در برابر این نعمت الهی باید هم صبور و هم شکور باشند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه نباید وضعیت قبل از انقلاب را فراموش کنیم، گفت: در قرآن کریم آمده است که فرعون مردمش را حقیر و کوچک شمرد و نتیجه این تحقیر اطاعت از فرعون بود، علت اینکه مردم آن زمان، فرمانبر طاغوت شدند، نافرمانی مردم از خداوند متعال بود.

او با بیان اینکه دوازدهم بهمن یکی از خوش خاطره‌ترین روز‌های تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: دوازده بهمن روز ورود رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام راحل به میهن اسلامی، آغاز دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و از بین رفتن حکومت طاغوتی پهلوی است.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه انقلاب اسلامی استکبار جهانی مقاومت اسلامی انقلاب اسلامی قبل از انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم

حکومت طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز پیروزی مجاهدین در افغانستان اعلام کرد برای حفظ دستاوردهای جهاد مردم این کشور تلاش می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حکومت طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت 8 ثور/اردیبهشت، سالروز پیروزی مجاهدین بر حکومت کمونیستی در افغانستان نوشت «سی و دومین سال پیش در چنین روزی، پس از 14 سال مبارزه پدیده شوم کمونیسم و در کنار آن شوروی در کشور ما شکست خورد و ملت مجاهد افغان توانست آخرین اداره کمونیستی را سرنگون و کشور را به گونه کامل آزاد سازد».

بیانیه افزود: «هشتم ثور 1371 هـ ش روز کامیابی و آزادی مردم افغانستان است که قربانی‌های ملت مجاهد نتیجه داد و مردم و کشور ما از شر هیولای کمونیسم نجات یافتند».

حکومت طالبان همچنین در این بیانیه کودتای کمونیستی 7 ثور در سال 1357 را نیز روز سیاه افغانستان نامید و تأکید کرد: «کشور ما پس از 20 سال جهاد از یک اشغال دیگر نیز آزاد شد و نظام اسلامی برقرار گردید، بنابراین امارت اسلامی با تمام توان تلاش می‌کند تا  ثمره قربانی‌ها و مبارزات چندین ساله ملت ما یکبار دیگر ضایع نگردد و نظام اسلامی را که آرمان شهدا است، به گونه کامل نافذ می‌کند».

گزارش تسنیم| «هشتم ثور»؛ شیرینی که با اختلاف به کام مردم افغانستان تلخ شد«8 ثور» روزی پر افتخار در تاریخ افغانستان

کودتای هفتم اردیبهشت توسط حزب دموکراتیک خلق افغانستان منجر به روی کار آمدن حکومت کمونیستی در این کشور شد. حکومت کمونیستی که برای تحمیل عقاید الحادی و مارکسیستی بر مردم افغانستان تلاش می‌کرد، اما با واکنش جدی مردم روبه‌رو شد و رفته‌رفته قیام‌های مردمی در این کشور شکل گرفت.

وقتی نظام «داوود خان» براثر کودتای کمونیستی سقوط کرد و چپی‌ها به قدرت رسیدند، با شکل‌گیری آهسته‌آهسته مقاومت در برابر آن‌ها، سربازان روس برای حمایت از نظام دست‌نشانده‌شان وارد افغانستان شدند.

در نهایت مردم متدین افغانستان پس از 14 سال جنگ و مقاومت، حکومت کمونیستی و ابرقدرت تا دندان مسلح را شکست دادند و هشتم ثور سال 1371 نیروهای مجاهدین آخرین سنگر حکومت کمونیستی در کابل را تصرف کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است