Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@18:41:29 GMT

​فروش و درآمد سازنده آیفون رکورد زد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۷۸۶۶

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، تحلیلگران گفتند اپل که بزرگترین شرکت دنیا از نظر سرمایه بازار است، چالشهای زنجیره تامین مانند تعطیلی کارخانه ها و تاخیرها در تحویل محصولات را بهتر از همتایانش مدیریت کرد. ارزش سهام اپل حدود پنج درصد در ساعات پس از معاملات رسمی روز پنج شنبه صعود کرد تا نیمی از افتی که امسال داشت را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صعود سهام اپل به دنبال سیگنالهای این شرکت برای فعالیت در حوزه واقعیت افزوده در دنیای مجازی (متاورس) روی داد.

تقاضا برای محصولات اپل نظیر آیفون، آی پد و دستگاههای دیگر در سه ماهه تعطیلات فراتر از عرضه این شرکت بود و همان طور که اپل پیش بینی کرده بود باعث از دست رفتن شش میلیارد دلار درآمد فروش شد. با این حال اپل که بزرگترین مشتری بسیاری از قطعه سازان است، از قدرت خرید خود برای کنار زدن فروشندگان دیگر و فروش بیشتر محصولاتش استفاده کرد. مدیران اپل اعلام کردند کمبود تراشه عمدتا روی مدلهای قدیمیتر محصولات تاثیر گذاشت و به خصوص فروش آی پد را آهسته کرد.

اپل اعلام کرد چهار مدل پرفروش در چین همگی مدلهای آیفون بودند در حالی که رقیبان این شرکت برای تولید محصولاتش با کمبود تراشه روبرو شده بودند. طبق گزارش روز چهارشنبه شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ، اپل برای نخستین بار در شش سال گذشته پرفروشترین شرکت در چین شد.

نیکل پنگ که بازار تلفن هوشمند چین را در شرکت تحقیقاتی کَنلیز دنبال می کند،  اظهار کرد: قیمتهای ارزان در مقایسه با فروشندگان دیگر و عقب نشینی هواوی از این بازار، باعث شد اپل فروش سه ماهه قوی داشته باشد. این شرکت بعید است عملکرد سه ماهه گذشته را امسال تکرار کند با این حال اگر مصرف کنندگان چینی از مدل جدید آیفون SE که قرار است امسال رونمایی شود، استقبال کنند، همچنان می تواند عملکرد قوی در سال ۲۰۲۲ داشته باشد.

فروش رو به رشد خدمات اشتراکی اپل مانند موسیقی، تلویزیون و فیتنس نیز کمک کرد تاثیر کمبود عرضه محصولات این شرکت ملایم شود. اپل اعلام کرد اکنون ۷۸۵ میلیون مشترک پولی در هفت سرویس دارد که ۴۰ میلیون مشترک نسبت به سه ماهه قبلی افزایش داشته و نگرانی سرمایه گذاران نسبت به کندی رشد شمار مشترکان اپل مشابه رقیبانی مانند نت فلیکس را تخفیف داده است.

لوما مائستری، مدیر مالی اپل به رویترز گفت: تسهیل کمبود تراشه به معنای آن است که ضرر درآمد در سه ماهه جاری کمتر از شش میلیارد دلار خواهد بود.

طبق آمار موسسه رفینیتیو، آیفون ۱۳ که فروش آن چند روز پیش از آغاز سه ماهه گذشته شروع شد، کمک کرد درآمد اپل از فروش تلفن در سطح جهانی به ۷۱.۶ میلیارد دلار برسد که ۹ درصد افزایش نسبت به فصل تعطیلات سال ۲۰۲۰ داشت و فراتر از برآوردهای وال استریت بود.   مائستری این فروش قوی را به شمار کم سابقه موارد ارتقا از مدلهای قدیمی آیفون و رشد دو برابری کاربران جدید آیفون نسبت داد.

مجموع درآمد سه ماهه نخست اپل ۱۲۳.۹ میلیارد دلار بود که ۱۱ درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشت و بالاتر از برآورد ۱۱۹.۷ میلیارد دلار از سوی تحلیلگران بود. سود این شرکت ۳۴.۶ میلیارد دلار معادل دو دلار و ۱۰ سنت به ازای هر سهم بود در حالی که تحلیلگران سود اپل را ۳۱ میلیارد دلار یا یک دلار و ۸۹ سنت به ازای هر سهم پیش بینی کرده بودند.

مائستری هشدار درآمد رشد درآمد در سه ماهه جاری در مقایسه با سه ماهه دسامبر آهسته خواهد شد که به دلیل نرخ مبادله ارزی خارجی نه چندان مطلوب و تاریخهای عرضه متفاوت محصولات است.

تنها محصولی که نتوانست به انتظارات فروش عمل کند، آی پد بود. فروش این بخش ۱۴ درصد کاهش یافت و به ۷.۲۵ میلیارد دلار رسید در حالی که تحلیلگران فروش آی پد را ۸.۲ میلیارد دلار پیش بینی می کردند.

خدمات دومین بخش پرفروش در اپل پس از آیفون بودند و فروش آنها با ۲۴ درصد افزایش، به ۱۹.۵ میلیارد دلار رسید.

درآمد فروش رایانه های مک ۲۵ درصد افزایش یافت. اپل اعلام کرد شش سه ماهه گذشته بهترین فروش برای مک بوده است.

پاندمی استفاده مردم از ابزارهای دیجیتالی برای ارتباط، یادگیری و سرگرمی را سرعت بخشید و به رشد انفجاری فروش اپل در دو سال گذشته کمک کرد. اما سرمایه گذاران امسال سرمایه هایشان را به سوی داراییهای امن برده و از سهام فناوری مانند سهام اپل که در دوران پاندمی رشد خیره کننده ای داشت، فاصله می گیرند.

وال استریت همچنین این پرسش را مطرح کرده که چه مدت زمان می برد اپل محصول بزرگ بعدی خود مانند هدست واقعیت افزوده را برای متاورس عرضه کند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل روز پنج شنبه به سرمایه گذاران گفت: ما شاهد پتانسیل زیادی در این فضا هستیم و بر اساس آن سرمایه گذاری می کنیم.

بر اساس گزارش رویترز، اپل همچنین با فشار ضد انحصارطلبی در آمریکا و اروپا روبروست که ممکن است به مقررات جدیدی منتهی شود که به درآمد خدمات این شرکت لطمه می زند.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد آیفون شرکت اپل محصولات سهام اپل سرمایه بازار مدلهای آیفون بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط اپل به خاک سیاه نشست دستمال گران قیمت اپل سوژه کاربران شد اپل واچ بدون سنسورهای سلامتی! حقوق مدیرعامل اپل ۱۴۴۷برابر متوسط دریافتی کارمندان اپل ۳تریلیون دلاری شد منابع درآمد شرکت اپل از سال ۲۰۰۲ میلادی تا کنون ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها باتلاق سربازی اجباری؛ هر روز عمیق‌تر از دیروز دلداری علی کریمی به مادر مهرداد میناوند + فیلم داوران ایرانی، فینال فوتسال زنان کویت را سوت می زنند قیمت گوشی (محدوده ۳۰ میلیونی) فشار فیفا برای حضور بانوان در ورزشگاه + فیلم ​هوای هفت شهر خوزستان در وضعیت "خطرناک" جلسه روسای ۲ قوه در خصوص حذف یارانه ارزی ممنوعیت واردات مدل‌ های پرتقاضای موبایل ادامه دارد دمای هوا از امروز تا یکشنبه ۸ درجه سردتر می شود برنامه دولت برای حذف ارز ٤٢٠٠ تومانی با کمترین آسیب پیشنهاد ۵ هزار دلاری ایلان ماسک به یک نوجوان ​سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری گوگل در اپراتور هندی ایرتل اومیکرون در کره جنوبی رکورد زد ​فروش و درآمد سازنده آیفون رکورد زد ​مشترکان اینترنت ثابت به ۱۰.۸ میلیون رسیدند کدام وزرا در خطر استیضاح هستند؟ ​آخرین وضعیت چاه های غیر مجاز توهین عجیب خداداد عزیزی به کولبرها + فیلم کشتارگاه ها پاییز امسال چقدر گوشت و مرغ عرضه کردند؟ اختصاص ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و جوان سازی باغات چای سبد پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن برای هفته دوم بهمن‌ ماه ۱۴۰۰ اعلام زمان پیش فروش بلیت قطار ماجرای انتقال آزمون از نگاه فردوسی پور + فیلم ۳ قانون طلایی برای پیشگیری از سرطان الاکلنگ بازار طلا در هفته اول بهمن سبد پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری فاینتک برای هفته دوم بهمن‌ ماه ۱۴۰۰ باگ‌ های امنیتی کجاست؟ قیمت تلویزیون‌‌ (سایز بزرگ / جدول) شیپور خطر اومیکرون به صدا درآمد لاوروف: تحریم روسیه مساوی با قطع رابطه مسکو و واشنگتن مسکن کدام مناطق ارزان شد؟ واردات گوشی های لوکس میلیارد دلاری شد! برنامه دولت برای قیمت خودرو دلیل تاخیر در اعلام حداقل دستمزد کارگران چیست؟ سکته تورمی / پاسخ قیمت‌ ها به خوش خیالی دولتمردان واکنش طارمی به خبر انتقال به آرسنال برنامه دولت برای تسهیل بازگشت ارزهای صادراتی به کشور سود سهام عدالت تا پایان سال پرداخت می شود سقوط دلار در راه است؟ روایت های عجیب از کولبری حتی با پای مصنوعی! آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱۱/۸) قیمت ماشین لباسشویی(پرفروش ترین ها / جدول) دارندگان کارتخوان تا پایان بهمن فرصت دارند خودرو بخریم یا نخریم؟ "نوکیا" نباش! / غول های فناوری از چه می ترسند؟ تجمع مردم سیستان نسبت به حقابه هیرمند آشنایی با مرگبارترین بیماری کبد عیدی تمام بازنشستگان برابر است؟ تهران نارنجی شد نماینده مجلس: قرارداد ۲۵ ساله با چین تفاهم‌نامه‌ است DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آیفون شرکت اپل محصولات سهام اپل سرمایه بازار مدلهای آیفون اپل اعلام میلیارد دلار سهام اپل سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۷۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟

به گزارش خبرنگار مهر بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم تولید و به تبع آن صادرات نفت خام ایران افزایش یافت تا جایی که برخی از مسؤولان دولت قبل نیز به این موضوع تشکیک وارد کرده و اعلام کردند آماری که از فروش نفت ایران در دولت سیزدهم منتشر می‌شود واقعی نیست.

این مساله تاجایی مطرح شد که جواد اوجی وزیر نفت دولت سیزدهم به این صحبت‌ها واکنش نشان داد و اعلام کرد مساله افزایش فروش نفت ایران حتی مورد تأیید سناتورهای امریکایی است و هر روز تصمیمات جدید در این باره اتخاذ می‌شود تا بتوانند جلوی این افزایش صادرات نفت را بگیرند و در مسیر این افزایش صادرات سنگ اندازی کنند.

بعد از این صحبت‌ها و انتشار آمار و ارقام رسمی از میزان فروش نفت ایران در دولت سیزدهم توسط رسانه‌ها و مؤسسات بین المللی از جمله اوپک و مؤسسه بین المللی انرژی جریان رسانه‌های معاند فضای تخریب را به سمت تخفیف‌های نجومی برد و اعلام داشت ایران در ازای تخفیف‌های بالا موفق شده است تا صادرات نفت خود را افزایش دهد.

این مساله موجب شد تا گمانه زنی‌ها در مورد میزان تخفیف در فروش نفت ایران در ماه‌های گذشته بالا بگیرد و صحبت از ارقام نجومی چند ده دلاری در تخفیف نفت ایران به چین مطرح شود.

به عنوان مثال یکی از رسانه‌های داخلی به استناد یک توییت که معلوم نیست متعلق به کیست زمستان سال گذشته اعلام کرده است ایران به ازای هر بشکه نفت ۲۰ دلار تخفیف می‌دهد که این مساله موجب شد تا در رسانه‌ها یک جریان ایجاد کند.

بعد از آن رسانه‌ای دیگر بدون اشاره به رقم خاصی اعلام کرد مابه التفاوت در فروش نفت ایران و قیمت نفت ایران که در سبد اوپک اعلام شده است می‌توان متوجه شد که ایران تخفیف نجومی به مشتریان خود می‌دهد.

اخیراً نیز یکسری رسانه‌ها معاند نیز به استناد به میزان فروش نفت روسیه که از سوی اتحادیه اروپا اعلام شده است باید حد اکثر با قیمت ۶۰ دلار نفت اورال خود را بفروشد این برداشت را کرده اند که قطعاً میزان تخفیف نفت ایران نیز به اندازه روسیه و یا حتی بیشتر از روسیه است و قیمت فروش نفت ایران را چیزی حدود ۳۵ تا ۴۰ دلار معرفی کرده اند.

اما واقعاً ایران چه مقدار تخفیف بابت فروش نفت می‌دهد؟

در ابتدا باید یک مساله شفاف شود که آیا دادن تخفیف در فروش نفت امری طبیعی است یا غیر طبیعی؟ در همین رابطه محمود امراللهی یکی از کارشناسان انرژی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: در مساله بازار یابی باید به این نکته توجه کرد که کشورهای تولیدکننده برای نگهداشت بازار باید اقداماتی را انجام دهند که یکی از این اقدامات تخفیف در فروش نفت است.

وی گفت: کشوری مانند عربستان نیز هر ازگاهی قیمت نفت خود را برای مشتریانش تغییر می‌دهد در برهه‌ای قیمت را بالا و در مقطعی قیمت‌ها را پایین می‌آورد. باید خاطرنشان کرد که نفت عربستان تحریم نیست و این کار را انجام می‌دهد.

این کارشناس انرژی ادامه داد: جالب است بدانید که دیگر کشورهای تولیدکننده نفت که عضو اوپک نیستند نیز چنین اقداماتی را انجام می‌دهند به عنوان مثال کانادا، آمریکا، روسیه قبل از تحریم، کشورهای تولیدکننده نفت حوزه آمریکای لاتین نیز به مشتریان خود تخفیف‌هایی می‌دهند بنابراین لوزم دادن تخفیف در فروش نفت امری کاملاً جا افتاده در بازار نفت است.

وی گفت: در شرایط تحریم این مساله جدی تر می‌شود زیرا وقتی تحریم اعمال می‌شود شما دو کار می‌توانید انجام دهید یا باید در چاه نفت خود را ببندید و تولید را کاهش دهید و یا اینکه با اعمال تخفیف‌های بیشتر مشتریان خود را حفظ کنید. لازم است بدانید اثر اول بر اقتصاد بسیار سنگین‌تر است زیرا اگر یک زمانی تحریم‌ها برداشته شود باید هزینه‌های گزافی کرد تا تولید را به حال قبل باز گرداند و در قدم بعدی باید مشتریان از دست رفته را حتی با نفت مجانی ترقیب کرد تا دوباره اقدام به خرید نفت از شما کنند. اما گام دیگر این است که نفت را بدون آنکه تولید کاهش یابد با تخفیف‌های معقولی به فروش رساند و این کار ضمن حفظ مشتریان موجب نمی‌شود تا تولید کاهش یابد.

این کارشناس انرژی ادامه داد: در دولت قبل بعد از اعمال تحریم‌های جدی در سال ۹۷ به یکباره توسط مسؤولان وقت وزارت نفت تصمیم گرفته شد تا تولید کاهش یابد و هر روز آمارهای متعددی از کاهش دکل‌های فعال در مناطق نفتخیز جنوب منتشر می‌شد. در چاه‌های نفت بسته شد حتی جالب است بدانید وقتی میزان تولید به زیر یک میلیون بشکه رسید مسؤولان وزارت نفت با تخفیف‌های بالا نتوانستند فروش نفت را افزایش دهند و اگر خاطرتان باشد صادرات نفت ایران حتی به زیر ۱۰۰ هزار بشکه رسید.

وی ادامه داد: با تغییر دولت در چاه‌های نفت باز شد و با هزینه‌هایی دوباره تولید در برخی از چاه‌ها از سر گرفته شد به همین دلیل شاهد افزایش تولید نفت هستیم. همچنین رایزنی‌های صورت گرفته توسط مسؤولان وزارت نفت و دیپلماسی انرژی موجب شده است تا صادرات نفت ایران رونده رو به جلویی داشته باشد. که افزایش صادرات نفت ایران غالباً به خاطر دیپلماسی انرژی است هرچند اعمال تخفیف‌ها را نیز نباید نادیده گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مطلع اغست ایران چه مقدار تخفیف برای فروش نفت می‌دهد گفت: خبرگزاری رویترز به عنوان یک منبع و رفرنس در میزان فروش نفت ایران در ماه مارس سال جاری گزارشی با عنوان فقط کاهش قیمت نفت می‌تواند ولادیمیر پوتین را متوقف کند؛ نوشت که اکنون نفت اورال روسیه بشکه‌ای ۷۱ دلار صادر می‌شود که بالاتر سقف قیمت ۶۰ دلار است. حتماً می‌دانید نفت اورال روسیه بسیار شبیه به نفت ایران است. همچنین بررسی قیمت نفت صادراتی روسیه به هند نیز نشان می‌دهد که در همه ماه‌های بعد از دسامبر ۲۰۲۲ (به جز ژانویه ۲۰۲۳) این رقم بالاتر از سقف قیمتی ۶۰ دلار به ازای هر بشکه بوده و حتی در ماه اکتبر سال گذشته به بیش از ۸۴ دلار افزایش یافته است.

امر اللهی تصریح کرد: حالا که روسیه می‌تواند نفت خود را به مشتریان خود تا قیمت ۸۴ دلار نیز به فروش رساند آیا ایران نمی‌تواند نفت خود را تا ۸۱ دلار به فروش رساند؟

وی گفت: ایران هم اکنون عمده نفت خود را به پالایشگرهای شمال چین می‌فروشد که این پالایشگرها بخش خصوصی هستند و عملاً عمده خریداران نفت ایران همین پالایشگرها هستند آنها دنبال خرید نفت ارزان اند باید دید روسیه نفت خود را با چه قیمتی به مشتری دولتی خود در چین می‌فروشد که به استناد گمرک چین فروش نفت روسیه به این کشور با قیمت ۸۴ دلار است خب آیا طبیعی است که ایران بیاید و یکباره ۳۰ تا ۴۰ دلار تخفیف دهد و بازار روسیه را بهم زند؟ آیا آنوقت جنگ قیمتی بین ایران و روسیه صورت نخواهد گرفت؟

بنابراین نباید به عددسازی‌هایی که در رسانه‌های معاند صورت می گرد توجه کرد.

کد خبر 6094217 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل