Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه نقاشی «فراخوانی» با آثاری از حامد صحیحی، عصر جمعه هشتم بهمن‌ در گالری‌های زمستان و استاد ممیز این مجموعه افتتاح شد.

حامد صحیحی عنوان کرد: تمام آثار این نمایشگاه، کارهای امسال من است که به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروهی مرتبط با فضاهای باز بیرونی و گروه دیگر مربوط به فضای داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هیچکدام از آثار، انسان را نمی‌بینیم اما تأثیر حضور انسان در تابلوها مشهود است.

وی ادامه داد: وجه تمایز آثار نمایشگاه «فراخوانی» با دیگر مجموعه‌هایم بحث نور است. در این آثار بیشتر به نور، فصل، دما و موقعیت شبانه‌روز توجه کردم که بهترین تأثیر را در بیان مفهوم داشته باشد. این نمایشگاه در ستایش جهان اطراف ماست که از دید مختلفی در هر تابلو به زندگی نگاه شده است.

این نقاش درباره تأثیر کرونا بر آثار هنرمندان اظهار کرد: این بیماری باعث شد افراد زمان بیشتری را در خانه بمانند، در نتیجه کارهایشان درون‌گراتر شده است.

در این نمایشگاه ۲۸ اثر نقاشی با تکنیک‌های اکرلیک روی بوم و ترکیب مواد به نمایش گذاشته شده است.

همچنین نمایشگاه نقاشی «تا آنجا که پای دویدن هست» شامل ۲۸ اثر از پریسا شبانی در گالری‌های پاییز و استاد میرمیران خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

پریسا شبانی درباره این نمایشگاه بیان کرد: برای من بحث حرکت در زندگی مهم است و این نمایشگاه هم درباره زندگی است. در زندگی اتفاقاتی می‌افتد که از کنترل ما خارج است و باید با آن روبرو شویم. حرکت به معنی انجام کار و پیش‌رفتن است. سعی کردم این انرژی و حرکت و جریان زندگی در کارها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: آثار این نمایشگاه ۲ گروه هستند. گروهی از آثار جریان و شور حرکت الآنِ زندگی را نشان می‌دهد و گروهی دیگر جریانی از خاطراتی که اتفاق افتاده و گذشته‌اند. تکنیک آثار ترکیب مواد روی بوم و استیل و آبستره است.

شبانی گفت: هدف من از برگزاری این نمایشگاه، بازنمایی زیبایی زندگی است. کرونا می‌تواند مصداقی از موضوع و عنوان این نمایشگاه باشد. کرونا جبری جهانی بود و ما به سمت مقابله، کنارآمدن و همزیستی با آن حرکت کردیم و این حرکت توأم با خلاقیت بوده است. کرونا در کنار تمام مشکلاتش برای سلامتی، از دست دادن آدم‌ها، تنهایی‌ها و … این امکان را داد تا هر کدام از ما از دریچه حرفه و ذهن خودمان، دوباره به زندگی فکر کنیم.

علاقمندان می‌توانند جهت بازدید از این دو نمایشگاه تا ۱۸ بهمن، همه روزه (به غیر از شنبه‌ها) از ساعت ۱۵ به خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

کد خبر 5411469

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه هنرمندان ایران نقاشی نمایشگاه نقاشی چهلمین جشنواره فیلم فجر تئاتر ایران فیلم کوتاه چهلمین جشنواره تئاتر فجر نقاشی رادیو صبا سازمان صداوسیما کارگردان تئاتر سریال ایرانی جشنواره فیلم فجر خانه هنرمندان ایران شبکه پنج سیما جشنواره بین المللی تئاتر فجر عکاسی خانه هنرمندان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی

آفتاب‌‌نیوز :

هان هه جین  تصاویری از حضور خودش در یک نمایشگاه هنری را منتشر کرده و در توضیحی کوتاه نوشته است: «این روز‌ها...»

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • گل انفرادی دیدنی گابریل مارتینلی در خانه چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۱۹/۲۰) / فیلم
  • تحریم غرفه رژیم صهیونیستی در بینال ونیز از طرف هنرمندان اسراییلی
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه