Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «حافظ محمد امین» مدیر عامل شرکت برق افغانستان با «مراد آرتیکوف»، رئیس بخش پروژه‌های بین المللی برق وزارت انرژی ترکمنستان دیدار و در مورد تسریع در انجام امور حقوقی و فنی در پروژه‌های تامین برق از جمله پروژه انتقال برق ترکمنستان - افغانستان - پاکستان (TAP) گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت برق افغانستان در دیدار با هیئت ترکمنستانی در مقر شرکت برشنا تاکید کرد که «عشق آباد» شریک مورد اعتماد این شرکت در پروژه‌های برق است.

امین ابراز امیدواری کرد که ایجاد نقشه راه مشترک، پروژه‌های انرژی، به ویژه ایستگاه برق افغانستان و پروژه تاپ را سرعت بخشند.

رئیس بخش پروژه‌های بین المللی برق وزارت انرژی ترکمنستان، هدف از سفر خود را تقویت روابط بین وزارت انرژی ترکمنستان و شرکت برشنا عنوان کرد.

آرتیکوف افزود: با هماهنگی و همکاری نزدیک با برشنا  پروژه‌های پست برق افغانستان، تاپ و خط برق اندخوی-کابل موفقیت حاصل خواهد شد.

 علاوه بر این، دو طرف جلسات جداگانه‌ای برای بحث و بررسی مسائل حقوقی و فنی پروژه‌های برق خواهند داشت و پس از آن، دو طرف قراردادهای مربوطه را امضا خواهند کرد.

در این دیدار «خواجه عیوض اف» سفیر ترکمنستان در کابل نیز حضور داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکمنستان برشنا برق افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان نقطه اتصال منطقه است

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان گفته است افغانستان نقطه اتصال منطقه است و این موضوع بدون این کشور ممکن نیست.

مولوی عبدالکبیر در مراسم فراغت دانشجویان دانشگاه پولی‌تخنیک در کابل گفت پروژه‌های بزرگ اقتصادی کاسا یک هزار، تاپی و ترانزیت منطقه‌ای بدون حضور افغانستان ناممکن است و طالبان خواستار عملی شدن این پروژه‌ها هستند.

او همچنان از کشورها و شرکت‌های بزرگ دعوت کرد تا به افغانستان آمده و سرمایه‌گذاری کنند.

طالبان پیش از این نیز خواستار سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در بخش‌های مختلف در افغانستان شده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • افغانستان حقابه را می دهد؟