Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:26:07 GMT

۸ واحد درس در تاکسی!

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۴۵۷۸

۸ واحد درس در تاکسی!

به گزارش خبرنگار مهر سمیه فیروزفر فعال رسانه‌ای و دانش آموخته دکتری ادیان در یادداشتی به موضوع ارتباطات اجتماعی پرداخته است که در زیر می‌خوانید

صبح نشستم پشت فرمان استارت زدم، ماشین روشن نشد! اتفاق ناخوشایندی بود برای صبح روز شنبه ولی تصمیم گرفتم اجازه ندهم این اتفاق اعصابم را خرد کند، اسنپ زدم و راننده تاکسی ای سفر را قبول کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ دقیقه فاصله داشت سعی دوباره ای کردم برای تحمل زمان نسبتاً طولانی که ناشی از بعد فاصله راننده تا من بود.

بالاخره آن ۶ دقیقه گذشت و اسنپ رسید، راننده عاقله مرد میانسالی بود، نشستم سلام و صبح بخیری گفتم، دیر رسیدنش سوژه مکالمه شد و سر صحبت باز شد، گفتم عجله داشتم ولی باطری ماشینم از کار افتاد و روشن نشد، این را با ناراحتی گفتم، منتظر بودم همدردی بشنوم ولی با آرامش گفت: «خانم باطری مصرفیه دیگه چند وقته عوضش کردین؟»

گفتم حدوداً دو سال گفت: «خب تمومه دیگه عمرشو کرده، لوازم مصرفی ماشین همینه، دردسرشو داره ولی بیشتر از دردسر این ماشین براتون خیر داره، صبح تا شب بی منت استارت میزنی هر جا دلت بخواد میری و....» همینطور ادامه داد، حس کردم خب ناراحتی ندارد که!

نان و ماست خانه هم مصرف می‌شود و تمام می‌شود و دوباره میخریم، حالا پول داشتیم میخریم نداشتیم یک هفته ماست نخوریم هم نمی‌میریم، پول داشتم باطری نو میخرم نداشتم یک مدت مثل همه ادمهایی که ماشین ندارند زندگی می‌کنم و.. این فکرم ادامه داشت تا جایی که حس بد روشن نشدن ماشینم از بین رفت.

من در این افکار بودم که به خودم امدم دیدم حرفهای راننده رسیده به چشم زخم و … و داشت برایم روش‌های دور ماندن از چشم زخم را می‌گفت که مثالی زد از فلان سرمایه دار سلطان سیب زمینی و پیاز مملکت که تریلی تریلی بار جابجا می‌کردند و سال ۶۵ برای شمردن پول حجره شأن از بانک پولشمار گرفته بودند و...

گفت قبلاً در میدان تره بار مغازه داشته ولی ورشکست شده، بلافاصله ادامه داد: «شکر خدا درامدم با همین تاکسی هم بد نیست و روزی را خدا می‌رساند.» بعد از سلطان سیب زمینی رسید به اینکه سلطان فرنگی جات (از کلم بروکلی گرفته تا تره فرنگی) ایران ورامینی‌ها هستند و سلطان فرش تبریزیها و سلطان ماشین اوراقی (شهری در همدان را گفت که نامش را فراموش کردم) که سلطان سلطانهاست و علیرغم نام بدش درامد گیج کننده‌ای دارد و سلطان سیفی جات قمی‌ها هستند و....

خلاصه تا برسم به محل کار، عیب باطری ماشین را فهمیدم، کل سلطان‌های مملکت را شناختم، با موارد رفع چشم زخم بیشتر اشنا شدم و...

دلم قرص شد که جنس مصرفی باید مصرف شود و فدای سرمان که مصرف می‌شود، تلاش می‌کنیم، درامد کسب می‌کنیم برای اینکه نیاز مصرفمان را برطرف کنیم.

در همین کمتر از نصف ساعت، دو واحد مکانیکی خودرو پاس کردم، دو واحد علوم غریبه، چند واحد خداشناسی و عرفان و چند واحد جامعه شناسی، که اگر از صبح تا شب پای درس فلان مدیر بلندپایه و فلان جامعه شناس مطرح و فلان فیلسوف معروف نشسته بودم عمراً بدست نمی اوردم.

گاهی حرفهای ادمهای ساده می‌تواند درس‌های بزرگ داشته باشد. ای کاش مدیران و مسئولین ما گاهی از ماشین‌های شاسی بلندشان پیاده شوند، بروند میان مردم در ایستگاهای مترو، بنشینند کنار مردم در تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها، تاهم بیشتر با درد مردم آشنا شوند و هم درس عزت و قناعت و توکل و توسل را از این مردم بیاموزند.

کد خبر 5411833

منبع: مهر

کلیدواژه: کلاس درس تاکسی سبک زندگی شهرداری تهران حمل و نقل شورای شهر تهران نمایشگاه گردشگری اعتیاد غلامحسین محسنی اژه ای تصادفات رانندگی آلودگی هوا تیم ملی فوتبال ایران علیرضا زاکانی سازمان هواشناسی شهردار تهران سفر استانی ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از میرر، ۷ ژانویه امسال، مسئولان زندان گوایاکیل اکوادور در جریان فرار خوزه آدولفو ماسیاس ویلامار، معروف به «فیتو» سلطان شرور مواد مخدر اکوادور قرار گرفتند. فیتو به جرم قاچاق مواد مخدرسرقت، جنایت، حمل سلاح مسلحانه و قتل در زندان بود.

این فراردر جریان شورش دریک سری زندان‌های اکوادور آغاز شد. بررسی دوربین‌های نظارتی زندان نشان داد که زندانیان چاقوهایی بر گردن نگهبانان گذاشته بودند و به مسئولان زندان می‌گفتند که به دنبال فیتو نروند و حتی ارتش نیز وارد زندان نشود، چراکه حتما قتل عام بزرگی صورت خواهد گرفت.

نقشه این فرار مدت‌ها قبل از سوی فیتو و هوادارانش طراحی شده بود و در روز موعد با موفقیت به اجرا در آمد. پلیس که در جریان این فرار قرار گرفته بود، تعقیب و گریز بزرگی برای یافتن خطرناک‌ آغازکرد. فرار فیتو به عنوان سردسته جنایتکارو خطرناک آکوادور موج هراس بزرگی را در کشور به راه انداخت. این تعقیب و گریز بدون یافتن اثری از فیتو هنوز ادامه دارد.

فیتو رهبر یک گروه وحشی به نام «لوس چونروس» است که با کارتل سینالوآ درمکزیک ارتباط داشت. او قبل از دستگیری و استردادش به آمریکا با ال چاپو قاچاقچی بزرگ مواد مخدر مکزیکی و رهبر کارتل سینالوآ همکاری و دوستی تنگاتنگی داست. ال چاپو ۴۴ ساله به دلیل جرایمی از جمله سرقت، جنایت سازمان یافته، حمل سلاح مسلحانه و قتل در زندان به سر می‌برد.

با توجه به کشف خودروهای بمب گذاری شده و ربوده شدن پلیس‌ها در خیابان‌های اکوادور و همچنین جنایات و تهدیدهایی که از سوی این باند رخ می‌دهد، دولت وضعیت اضطراری اعلام و آزادی‌های مدنی را سلب کرده است. همچنین به ارتش اجازه ورود به زندان‌ها داده شده است، اما هنوزمسئولان دولتی نتواسته‌اند که کنترل اوضاع را در دست بگیرند.

رئیس جمهور نوبوآ نیز گفت که تهدید تروریستی علیه مقامات دولتی نیز وجود دارد. بر اساس گزارش‌هایی که به پلیس اکوادور رسیده است، فیتو با وجود ارتباطش با کارتل مواد مخدر سینالوآ، از طریق کلمبیا به مکزیک رفته است.

اما برخی منابع گفته‌اند که فیتو همچنان در کلمبیا به سر می‌برد. این احتمال در جریان قتل و پیدا شدن جسد جونیور رولدان، رئیس یکی از شاخه‌های لوس چونروس در ۶ می در آنتیوکیا قوت گرفته است. جونیور در فوریه ۲۰۲۳ از زندان گوایاکیل آزاد شد و به کلمبیا رفت. او را در حالیکه و با گلوله‌ای بر سرش، جان باخته بود، پیدا کرده‌اند که پلیس معتقد است در این قتل ردپای فیتو دیده می‌شود.

این دومین باری است که فیتو فرار می‌کند، فرار قبلی او در سال ۲۰۱۳ انجام شد و زندان فوق امنیتی لاروکا فرار کرد و ۱۰ ماه متواری بود.

فیتو پس از قتل خورخه لوئیس زامبرانو، با نام مستعار خارش، که از دهه ۱۹۸۰ رهبر بود، رئیس لوس چونروس بود، به عنوان رهبریک باند بدنام و شرورآغاز به کار کرد و سپس وارد تجارت مواد مخدر، اخاذی و سرقت و قتل شد.

پلیس اکوادور گفت که این اولین کارتل است که با دیگر باندهای خارجی ارتباط برقرار کرده است.

سپتامبر گذشته، موزیک ویدیویی با حضور فیتو در داخل زندان ساخته شد که خشم مردم اکوادور را برانگیخت. این ویدئوی برای بزرگداشت این جنایتکار در زندان گوایاکیل ساخته شد که نشان می‌داد زندان تحت کنترل اوست. او در این ویدئو نشسته و مشغول مطالعه است و دو انگشتر طلا به شکل شیر و یک دستبند به همین سبک در دستش انداخته است.

در موزیک ویدیویی به نام «تصنیف شیر» که حرفه ای ساخته شده است، سعی می کند نشان دهد که فیتو آدم بدی نیست و در عین حال به دولت طعنه می‌زند که کنترلی روی آنها ندارد.
مسئولان زندان نتوانستند توضیح دهند که این ویدئو چگونه ساخته شده یا چگونه می‌توان تجهیزات ضبط را به داخل زندان به شدت محافظت شده وارد کرد.

کد خبر 847217 برچسب‌ها زندان حوادث جهان قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • سلطان گولر: رئال تسلیم جواهر ترک
  • فرونشست وحشتناک زمین ؛ پراید در زمین فرو رفت
  • فرونشست وحشتناک؛ پراید در زمین فرو رفت
  • سلطان گلزنی به استقلال و پرسپولیس کیست
  • فرونشست وحشتناک زمین؛ پراید در زمین فرو رفت
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟