Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@00:23:08 GMT

افزایش ۶۰ درصدی قیمت جوجه یکروزه منطقی نیست

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۵۳۴۸

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حبیب اسدالله نژاد در خصوص وضعیت بازار گوشت مرغ افزود: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر قطعه جوجه یکروزه ۶ هزارتومان  تعیین شده  اما ماه‌ها است پرورش دهندگان مرغ گوشتی  هر قطعه جوجه یکروزه را بین ۸ هزار تا ۱۲ هزارتومان برحسب نژاد خریداری می کنند که موجب افزایش بیش از ۱۰ درصدی هزینه‌های تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، اکنون قیمت جوجه یکروزه نژاد راس در بازار بین ۱۱ تا ۱۲ هزارتومان و سایر نژادها بین هشت هزار تا ۱۱ هزارتومان به فروش می رسند.

 مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور اظهارداشت: این درحالیست که اکنون تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشور علاوه بر افزایش نرخ جوجه یکروزه با افزایش نرخ پشت بارنامه و سایر هزینه‌های تولید روبرو هستند و برحسب افزایش قیمت مولفه‌های تولید قیمت مرغ زنده بیش از ۲۱ هزارتومان تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد جوجه یکروزه مورد استفاده واحدهای تولیدی کشور نژاد راس است  تصریح کرد: اکنون متوسط قیمت مرغ زنده در استان‌ها به طور میانگین بین ۱۷ هزارو ۵۰۰ تا ۱۹ هزارو ۷۰۰ تومان است که کمترین قیمت‌ها مربوط به استان‌های ایلام و خوزستان و بیشترین قیمت‌ها مربوط به استان‌های معین همچون گیلان، مازندران و گلستان است.

اسدالله نژاد اضافه کرد: طبق مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ برای واحدهای عمده فروشی ۲۹ هزارتومان و برای مصرف کنندگان ۳۱ هزارتومان تعیین شده که  حاشیه سود خوبی را برای شبکه توزیع در پی دارد.

وی افزایش تقاضای کاذب و کمبود نظارت را علت افزایش قیمت جوجه یکروزه و سایر مولفه های تولید دانست و گفت: با توجه به نزدیک شدن به شب عید و ایام نوروز شاهد افزایش قیمت مولفه‌های تولید هستیم تا جایی که می‌تواند در افزایش قیمت گوشت مرغ موثر باشد.

به گفته وی، همچنین برخی تولیدکنندگان به دلیل استمرار تخصیص ارز ترجیحی افزایش تقاضا در تولید داشته اند به نحوی که در این دوره جوجه ریزی بیش از ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی داشته‌ایم که تقاضا برای جوجه ریزی بیشتر از این میزان بوده است

 مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گوشت مرغ  مورد نیاز کشور تامین است و هیچ کمبودی  در این زمینه نداریم تصریح کرد: اگر در بازار نوسانی وجود دارد به دلیل ناهماهنگی در شبکه توزیع است و تولید هیچ مشکلی ندارد.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۷۵۰۰ تن گوشت مرغ تولید  و روانه بازار می شود افزود: اکنون در مجموع ۲۴ هزار واحدهای مرغداری در کشور موجود است که از این تعداد  ۱۶ هزار و ۹۶۳ واحد پرورشی مرغ فعال داریم.

طبق آخرین آمار وزارت جهاد کشاورزی اکنون سه میلیون تن گوشت مرغ، ۱.۲ میلیون تن گوشت قرمز، بیش از ۱۱ میلیون تن شیرخام و ۱.۲ میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد مرغ قیمت مرغ بازار گوشت بازار مرغ جوجه ریزی جوجه یکروزه حبیب الله اسدالله نژاد بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط عرضه مرغ بیش از نیاز کشور است قیمت هر کیلو مرغ گرم ۲۷تا ۳۱هزار تومان است توزیع ۱۸۰هزار تن مرغ در کشور طی هر ماه توزیع روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در کشور هر کیلو مرغ ۲ تا ۳ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود جوجه‌ ریزی دی‌ماه به ۱۳۰میلیون قطعه می‌ رسد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها سخنان عضو کمیسیون طرح صیانت در نماز جمعه واکنش برانگیز شد افزایش ۶۰ درصدی قیمت جوجه یکروزه منطقی نیست توقف پرداخت وام مسکن روستایی صحت دارد؟ ورود سامانه بارشی به کشور از ۱۲ بهمن‌ پنجره پرسپولیس دوشنبه باز می‌شود چرا تعداد خریداران مسکن یکباره زیاد شد؟ علت نشت آلودگی در خلیج فارس چیست؟ بیت کوین در سال ۲۰۲۲ هم رکورد می‌ زند؟ دلار به انتظار توافق نشسته است مجلس بار دیگر بازگشت محصولات کشاورزی را بررسی می کند مذاکره کاخ سفید با بانک‌های آمریکایی برای تحریم روسیه تاکید بر ورود شرکت‌های استارت‌آپی به بورس همه بانک ها وظیفه دارند وام خرد بدهند خبر بد برای مشمولان غایب داخل کشور؛ خرید سربازی امکان پذیر نیست ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان شد قیمت گوشی (هوآوی / جدول) فرو ریختن سکوی تماشاگران در اسپانیا + فیلم قیمت خرید تضمینی گندم دو برابر شد دریافت مجوز یک صرافی رمزارز از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تشریح پروژه آیلند بانک گردشگری برای وزیر میراث فرهنگی وگردشگری فوری: موافقت کمیسیون تلفیق با خرید سربازی + جزییات مبالغ چه کسانی حقوق ۳۵میلیون تومانی می‌گیرند؟ مذاکرات هسته‌ای ایران وارد مرحله نهایی می‌شود تور زمینی قشم چند؟ (جدول ) اصناف باید ٣ دوز واکسن بزنند سرنوشت نامعلوم آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در عراق عرضه املاک در بورس کالا چه مزیتی دارد؟ سلامت نظام اداری با انتصابات فامیلی؟! تجلیل از پیشکسوت صنعت تایر راه های ترک اعتیاد در خانه با داروهای گیاهی تست شده ۱۰۰% مطمئن کرونا در البرز چند قربانی گرفت؟ وینگر ۲۵۰ میلیارد تومانی فلامینگو در الهلال! مسواکی که در صورت نیاز به دندانپزشک هشدار می‌ دهد! نهنگ بزرگ اتریوم در حال جمع آوری تدریجی آلت کوین ها کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی موافقت نکرد عصبانیت زیر پوستی مدیر پرسپولیس از یحیی گل محمدی مراقب یخ زدگی کنتور آب باشید! قیمت مرغ (جدول) بورس امروز ۹ بهمن ماه۱۴۰۰ / فردا روز سرنوشت سازی است رویداد سوپر دیوایس هوآوی در تهران، رونمایی از جدیدترین محصولات روند بستری کرونایی ها در ۲۷ استان‌ صعودی شده است مدیرعامل جدید ایران خودرو کیست؟ زمان فروش و قیمت FMC T۵ از سوی فردا موتورز اعلام شد اومیکرون در واکسن زده ها به چه شکل است؟ بانک آینده در وضعیت قرمز خداحافظی تاکسی‌ های کرج با پول کاغذی کارنامه تجارت خارجی در دولت رییسی شاخص‌های جدید رنگ بندی به ستاد کرونا پیشنهاد داده می شود تفکیک جنسیتی در کافه‌ بازی‌ های مشهد بستری‌ های کرونا در اغلب استان‌ های کشور صعودی شد DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مرغ قیمت مرغ بازار گوشت بازار مرغ جوجه ریزی جوجه یکروزه قیمت جوجه یکروزه افزایش قیمت میلیون تن جوجه ریزی قیمت مرغ گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه تنی چند از اعضای هیات مدیره،‌ معاونان و مدیران عامل شرکت های گروه سایپا ضمن حضور در شرکت فولاد مبارکه و بازدید از خطوط تولید، در نشستی با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این شرکت در راستای انجام تعاملات بیشتر به گفتگو پرداخت.

جواد توسلی مهر در این نشست مشترک گفت: صنعت فولاد صنعت مادر و یکی از زیرساخت‌های مهم تولید کشور است و از سوی دیگر نیز صنعت خودرو نیز پیشران است.

او با بیان اینکه بحث تولید می‌تواند حال مردم را خوب کند و با پرداختن به تولید و تأمین معیشت مردم سایر مشکلات نیز حل خواهد شد و راهکار آن اعتماد به توانمندی های داخلی و ظرفیت خوبی است که در کشور وجود دارد، افزود: شرکت‌های خودروسازی با حدود ۵۵ میلیون نفر سهامدار در بازار سرمایه رو به رو هستند، علاوه بر این ۶۰۰ هزار خانواده در زنجیره تأمین خودروسازی ارتزاق می‌کنند و گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو حدود ۱۰۰ هزار خانواده را شامل می‌شوند که قسمت بزرگی از اجتماع هستند و اگر روند این دو خودروساز در تولید مناسب باشد حال طیف بزرگی از مردم خوب خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در کشور و در دهه ۹۰ ایران خودرو دیزل زیانی ۱۳ برابر سرمایه داشت، افزود: در این شرایط سهامداران برای انحلال شرکت شکایت کرده بودند، سهامداران عمده از جمله ایران خودرو حال خوبی نداشت اما وقتی روند معکوس شد و افزایش و جهش تولید را در دستور کار قرار دادیم، در سال ۹۹ به چهار برابر میزان تولید رسیدیم و سال 1400 به سود خالص سنگین و سال ۱۴۰۱ به ۷ هزار میلیارد سود خالص رسیدیم و به نسبت همین مبلغ، پول به دولت دادیم و می‌توان گفت ۲ همت برای تولید سرمایه‌گذاری شد که حجم زیادی از اشتغال زایی را به همراه داشت.

او با بیان اینکه امسال در سایپا برنامه‌ای در دستور کار داریم که  ۱۰۰ درصد قابل انجام است، گفت: تولید حدود ۶۷۱ هزار دستگاه خودرو را در دستور کار داریم و این آمار در سال گذشته 480 هزار خودرو بوده است که می‌توان گفت در سال جاری ما ۴۰ درصد افزایش تولید را خواهیم داشت.

توسلی با بیان اینکه اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است، ابراز کرد: ما مواد اولیه را از بورس تهیه می‌کنیم و اگر این قیمت توسط دولت مدیریت و نگهداری شود دیگر هر روز نیاز به قیمت‌گذاری خودرو نداریم و بخش عمده مشکلات در این حوزه برطرف خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه برای انجام روند اصلاحی، رفتارهای خوبی را شاهد بوده‌ایم، ابراز کرد: امیدواریم تا چند روز آینده نتایج خوبی را از دولت در اصلاح قیمت مواد اولیه دریافت کنیم که بر این اساس تعاملاتمان با زنجیره تأمین از جمله فولادمبارکه بهتر و باعث مناسب تر شدن وضعیت تولید خواهد شد.

او تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین،‌ صنایع دانش بنیان، صنایع های‌تک، ایجاد تنوع محصول و افزایش کیفیت مستلزم جهش تولید و اصلاح ساختارهای مالی است که با انجام این امور یقینا سال متفاوتی در صنعت خودرو کشور خواهیم داشت و رکورد دهه 90 شکسته خواهد شد.

توسلی مهر افزود: تعاملات ما با فولادمبارکه در راستای افزایش 40 درصدی تولید خودرو است که افزایش ۴۰ درصدی اعلام نیاز به ورق خودرو در این راستا است.

دیگر خبرها

  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت