Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 ناوگان حمل و نقل عمومی شهری به دلیل تردد بالای مسافران به عنوان یکی از کانون‌های شیوع بیماری کووید-19 محسوب می‌شود و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند منجر به مبتلا شدن بیشتر مسافران و رانندگان تاکسی و در نهایت سایر شهروندان به این بیماری شود. در چنین شرایطی رعایت اصول ایمنی می تواند رانندگان وسایل نقلیه عمومی را در برابر خطر ابتلا به ویروس کرونا حفظ نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوالی که در این رابطه مطرح می شود این است که رانندگان تاکسی چه اقداماتی انجام دهند تا به کووید-19 مبتلا نشوند؟

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، طبق شواهد موجود، استفاده از ماسک توسط مسافران و رانندگان تاکسی برای جلوگیری از شیوع ویروس دارای اهمیت بسیاری است و با توجه به اینکه مشخص شده است نسبتی از افراد آلوده به ویروس فاقد علامت هستند، استفاده فراگیر از ماسک امری ضروری است. در برخی از کشورها، سازمان های مربوط به تاکسیرانی، ضدعفونی کننده دست، اسپری ضد عفونی سطوح و ماسک در اختیار رانندگان تاکسی قرار می دهند.

گندزدایی و ضدعفونی کردن تاکسی ها به صورت روزانه و همچنین توزیع ماسک و تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، بخشی از خدمات این سازمان ها است. در صورتی که چنین خدماتی وجود نداشته باشد، رانندگان به صورت شخصی وسائل حفاظتی را تهیه می کنند. علاوه بر رانندگان تاکسی ها، خود مسافران نیز باید فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی را رعایت کنند تا مانع از شیوع ویروس کرونا شوند.

در همین راستا، استفاده از پوشش های پلاستیکی مخصوص می تواند فضای بین راننده و مسافران را از هم جدا نماید. این جداکننده های پلاستیکی باعث می شود اگر راننده یا مسافران عطسه و سرفه کنند قطرات تنفسی به سمت سایرین منتشر نشود و بیشتر از همه می تواند رانندگان را محفوظ نگه دارد. همچنین، مناسب است از سوار شدن کسانی که از ماسک استفاده نمی کنند و یا دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند جلوگیری می شود. یکی از موارد پیشنهادی، سوار نکردن بیش از دو مسافر در صندلی عقب خودرو است که می تواند در پیشگیری از شیوع کرونا موثر باشد. به طور کلی، نکاتی که رانندگان تاکسی ها باید رعایت کنند  عبارتند از:

- تزریق واکسن کرونا را فراموش نکنند

- در صورت داشتن تب و سرفه سر کار نروند.

- هنگام کار و حضور مسافر در تاکسی، از ماسک استفاده کنند.

- در صورت امکان از دستکش لاتکس استفاده کنند.

- هرگز صورت خود و به خصوص چشم ها و بینی را با دست های آلوده لمس نکنند.

- با مواد ضدعفونی کننده یا  الکل 70 درصد، تمام سطوح پر تماس تاکسی به خصوص دستگیره ها را به صورت مکرر، هر روز ضد عفونی کرده و در صورت لزوم ضدعفونی کننده را در اختیار مسافرین نیز قرار دهند.

- تا حد امکان از گرفتن اسکناس و سکه و تحویل آن به مشتری خودداری کنند.

- دست های خود را به طور مکرر بشویند.

از آنجا که تاکسی ها به دلیل تردد بالای مسافران به عنوان یکی از کانون‌های شیوع بیماری کرونا محسوب می‌شوند، رعایت نکات بهداشتی برای رانندگان تاکسی امری ضروری محسوب می شود. به همین دلیل توصیه می شود رانندگان تاکسی حتما از وسایل حفاظت فردی بویژه از ماسک استفاده نمایند. ضدعفونی مکرر دست ها و سطوح پرتماس در تاکسی، عدم استفاده از پول نقد تا حد امکان، استفاده از جداکننده های پلاستیکی برای جداکردن فضای بین راننده و مسافرین، اجباری کردن استفاده از ماسک توسط مسافران و راننده ها؛ و سوار کردن فقط دو نفر در صندلی عقب تاکسی از مواردی است که جهت پیشگیری از ابتلا به کووید-19 توصیه می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی مسافران تاکسی وسایل نقلیه تین خودرو رانندگان تاکسی واکسن کرونا اومیکرون رانندگان تاکسی تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زهرا مهربان در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اقدامات لازم در مواجهه با آلودگی هوا اظهار کرد: زمانی که غلظت گازها و ریزگردها در هوا افزایش می‌یابد هوا آلوده می‌شود؛ برخی از علت‌های مهم آلودگی هوا سوخت‌های فسیلی، کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها و پودرهای شیمایی هستند. آلودگی هوای داخل منزل نیز می‌تواند به دلیل بسیاری از فعالیت‌های داخل منزل مانند پخت و پز، عطر و ادکلن و گرد و خاک ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: شنبه جایگزین پنجشنبه به عنوان روز تعطیل شود

وی افزود: اجزای اصلی آلودگی هوا یک سری ریزگردها و گازها شامل دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن، اوزون، اسید سولفوریک هستند که خطرناک‌ترین نوع ذرات معلق اندازه ۲.۵ تا ۱۰ میکرون دارند.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه گفت: برخی از این ریزگردها بر اساس حلالیت و سایزشان می‌توانند در سیستم تنفسی فوقانی رسوب کنند و یک سری علائم برای فرد ایجاد کنند. گروهی نیز خود را به سیستم تنفسی تحتانی می‌رسانند و رسوب می‌کنند و گاهی وارد خون می‌شوند.

وی با اشاره به علائم تنفسی آلودگی هوا افزود: خارش بدن، چشم، بینی و گلو، سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس و گاهی تشدید بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم و آلرژی و نیاز به بستری عده‌ای از این افراد در بیمارستان‌ها، در پی آلودگی هوا رخ می‌دهند.

مهربان گفت: در شرایط آلودگی هوا باید افراد به ویژه بیماران مزمن تنفسی و قلبی، سالمندان و کودکان و مادران باردار تا حد امکان از منزل خارج نشوند. همچنین باید از ورزش و پیاده‌روی تند خودداری و از ماسک‌های مناسب برای مقابله با آلودگی هوا استفاده شود و بهترین ماسک‌ها N۹۵، KN۹۵، FFP۲ هستند.

وی افزود: این ماسک‌ها تا ۹۵ درصد مانع ورود ذرات آلوده و ریزگردها به دستگاه تنفسی می‌شوند اما ماسک‌های نخی، پارچه‌ای و جراحی زیاد برای محافظت از ورود ریزگردها مفید نیستند. ماسک‌های معمولی تنها برای مقابله با ذرات بزرگ‌تر مناسب هستند و نمی‌توانند محافظت خوب و کاملی از ورود ریزگرد به بدن داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: توصیه می‌شود بعد از رسیدن به منزل حتما دست‌ها و صورت خوب شسته و بینی و گلو با سرم نمکی شست‌وشو شود. تغذیه مناسب برای افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن مانند استفاده از لبنیات تازه و کم چرب، سبزیجات و میوه‌های تازه و مایعات فراوان توصیه می‌شود و از مصرف غذاهای سرخ‌شده و فست فود نیز پرهیز شود یا کم استفاده شود.

وی ادامه داد: خواب کافی و دور از استرس، دوری از سیگار و دخانیات، استفاده از گیاهان خانگی برای تصفیه هوا توصیه می‌شود. دستگاه‌های خانگی تصفیه هوا درصدی از آلاینده‌ها را فیلتر می‌کنند اما نمی‌توانند بیشتر ذرات را فیلتر کنند بنابراین خرید این دستگاه‌ها توصیه نمی‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228889 برچسب‌ها آلودگی هوا

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • رسم مهمان‌نوازی مردم اهواز از مسافران + فیلم
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید