Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی شامگاه شنبه در مراسم عزاداری شهادت حضرت علی بن باقر (ع) در مشهد اردهال اظهار داشت: یکی از امتیازات اساسی فرهنگ اسلامی به فرهنگ غربی این است که ما برای مقدسات حریمی قائل هستیم ولی غربی‌ها برای آن حریمی قائل نیستند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ الهی برای اموری مثل بیت الله، کتاب الله، یوم الله و غیره احترام قائل می‌شود، ابراز داشت: برخی از مکان‌ها مثل کربلا، برخی زمان‌ها مثل ماه مبارک رمضان و غیره در فرهنگ اسلامی مقدس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه برخی از افراد هم مثل امامان و امامزادگان نیز در فرهنگ اسلامی مقدس هستند، تصریح کرد: یک امام و حدود هشت هزار امامزاده در گستره ایران دفن هستند که برای ما مقدس و قابل احترام هستند.

وی با بیان اینکه این امامزادگان یک مأموریت تاریخی به عهده داشتند، گفت: امامزادگان سفره‌های رحمت الهی هستند که خیلی از گشایش‌ها به دست آنها انجام می‌شود.

حجت الاسلام عالی با اشاره به اینکه این امامزادگان در زمان حیات برای رشد تشیع به گستره بلاد اسلامی اعزام می‌شدند، گفت: برای مثال در زمان امام محمدباقر (ع) آن حضرت شاگردانی عالم و مجتهد را تربیت می‌کردند و به نقاط مختلف سرزمین اسلامی ارسال می‌کردند.

وی با اشاره به درخواست مردم منطقه کاشان از حضرت امام محمد باقر (ع) برای ارسال یک نماینده از ایشان در منطقه گفت: امام محمد باقر (ع) به این منظور فرزند بلافصل خود حضرت علی بن باقر (ع) که بعد از امام صادق (ع) برترین فرزند خود بود را برای ارشاد مردم کاشان به این منطقه اعزام کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی با چهار واسطه به امام معصوم می‌رسد، افزود: حضرت علی بن باقر (ع) فرزند بلافصل امام معصوم و مورد اعتماد پدر بزرگوار خود بودند که در عین حال فردی عالم و دین شناس و باتقوا نیز بودند.

حجت الاسلام عالی با اشاره به اینکه مشهد اردهال کاشان و محل دفن و شهادت حضرت علی بن باقر (ع) چهارمین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران است، تاکید کرد: بعد از حرم های مطهر امام رضا (ع) در مشهد مقدس، حضرت معصومه (س) در قم و حضرت شاهچراغ در شیراز حرم حضرت علی بن باقر (ع) در مشهداردهال کاشان یکی از حرم های مطهر ایران است.

وی با بیان اینکه متأسفانه به مشهد اردهال و حرم مطهر حضرت علی بن باقر (ع) آنچنان که باید و شاید توجه زیادی نشده است، گفت: این حرم مطهر یکی از اماکن مقدس ما شیعیان است و توجه و رسیدگی به آن باید با دید جهانی انجام شود و امیدواریم که این موضوع مورد توجه مسئولین و مقام‌های مربوطه قرار بگیرد.

کد خبر 5412068

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود عالی مشهد اردهال مطالبات مردم گیلان از دولت ویروس کرونا بوشهر دهه فجر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بارش برف کرمانشاه خراسان رضوی شیوع کرونا واکسن کرونا برف و کولاک مشهد همدان حضرت علی بن باقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس حقوقی: رای کمیته انضباطی درمورد هوادار سپاهان مطابق آیین‌نامه است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رضا شاه منصوری درمورد صدور حکم محرومیت 10 ساله برای هوادار خاطی سپاهان، اظهار داشت: درمورد تخلف هوادار منتسب به باشگاه سپاهان، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با توجه به اینکه تخلف در حیطه و محوطه ورزشگاه رقم خورده، صلاحیت رسیدگی دارد.

به نقل از فارس از طرفی کمیته انضباطی می‌تواند به تخلف تماشاگران هر تیم از این جهت که عضو منتسب به آن تیم و ارکان باشگاه هستند، رسیدگی کند. وی افزود: رای صادره کمیته انضباطی نیز کاملا منطبق بر موازین آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال و کدهای اخلاقی فیفا است و معقول، مستدل و مستند با موازین حقوقی است.کارشناس حقوقی فوتبال در پاسخ به این سوال که با توجه به وقوع این تخلف در محیطی فوتبالی و ورزشی آیا می‌‎توان پرونده این فرد را در محاکم قضایی خارج از فوتبال نیز پیگیری کرد، توضیح داد: روند و رویه حقوقی که مذکر شدیم، در حیطه مسائل حقوقی و قضایی فوتبال است اما از باب جنبه عمومی جرم نیز با توجه به این که فعل و گفتار این فرد، موجب تشویش اذهان عمومی شده و او الفاظی را به کار برده که باعث وهن، توهین و مکدر شدن اجتماع وسیعی از بانوان کشورمان و طرفداران خانم فوتبال شده است، مدعی العموم نیز از طریق دادسراهای عمومی و انقلاب طبق قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 می‌تواند رسیدگی و طرح دعوا کند.شاه‌منصوری ادامه داد: در این قانون نیز جریمه‌هایی مثل جزای نقدی، شلاق و حبس برای شخص متخلف در نظر گرفته شده است. دادسرای عمومی و انقلاب می‌توانند طبق موازین کیفری با این شخص برخورد کنند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902769

دیگر خبرها

  • کارشناس حقوقی: رای کمیته انضباطی درمورد هوادار سپاهان مطابق آیین‌نامه است
  • شهر قم غرق در عزا و ماتم شهادت رئیس مذهب جعفری+ فیلم و عکس
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع)
  • بیست و پنجم شوال، سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع) 
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد
  • مترو حرم مطهرشاهچراغ (ع) مورد توجه مسئولان شهری باشد
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی